Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Min stedatter har langt, og veldig tykt hår, som floker seg i samme øyeblikk som jeg er ferdig med å gre det. Og da mener jeg store knuter, som er så vanskelige å få ut. Jenta har vondt, og protesterer hver gang jeg nærmer meg med børsten. Tuppene er delt og knekt, og det er vel der problemet ligger. Jo mer jeg grer, jo mer slitt blir håret. Og jo mer slitt håret blir, jo mer floker det seg. Har noen tips til hvordan gjøre dette problemet litt mindre ? Takker
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 tuppene bør klippes helt enkelt, min datter har det samme problemet, det floker seg så lett om det er lenge siden sist klipping. Hårkur og balsamspray når du grer ut håret vil også hjelpe dere, også i tørt hår, forsøk også å grei ut håret med fingrene når du vasker håret hennes.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 tuppene bør klippes helt enkelt, min datter har det samme problemet, det floker seg så lett om det er lenge siden sist klipping. Hårkur og balsamspray når du grer ut håret vil også hjelpe dere, også i tørt hår, forsøk også å grei ut håret med fingrene når du vasker håret hennes. Problemet er at jentas mor har bestemt at hun ikke skal klippes. Jeg har tibudt meg å ta henne til frisør, men det får jeg ikke lov til... Litt frustrerende Får prøve med balsam og kur, selv om det ikke reparerer det skadete håret...
Neytiri Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Problemet er at jentas mor har bestemt at hun ikke skal klippes. Jeg har tibudt meg å ta henne til frisør, men det får jeg ikke lov til... Litt frustrerende Får prøve med balsam og kur, selv om det ikke reparerer det skadete håret... Ok lurer litt på korfor moren ikke vil få håret klippet....hvis hun er redd at jenta skal få kort hår, så er det verre med hver måned håret ikke klippes! En god klipp først og fremst, så er jo som sagt god balsam/kur og leave in balsam godt å bruke. Så kan du også få jenta til å sove med fletter, dette hjelper at håret ikke sliter enda mer Hilsen Frisør Endret 27. mars 2009 av icechick
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 tja, noen er jo bare slik at håret ikke skal klippes, hvordan hår har mammaen? er hun/barnet flokete når hun kommer til dere også?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Min niese hadde også langt hår og floker, og ville klippe seg, men moren ville ikke la henne. Så faren og stemoren tok henne til frisøren og fikk henne klippet skulderkort... Moren ble sikkert drit forbanna, men ungen var fornøyd. ;-) Klipp av de verste knutene. Ha i endel balsam når du vasker håret hennes og gre det med fingrene med balsam i. Det har jeg selv gjort når jeg har tupert håret med hårspray i (damn!). Når du grer henne, begynn alltid å gre i tuppene og gå etterhvert oppover. Hvis du starter ved hodebunnen vil alle småflokene samle seg nederst. Når du skal gre ut floker, hold i håret med den ene hånda og gre ut floken med den andre, slik at du ikke drar i hårrøttene.
Gjest Raptuza Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Paul Mitchell har ein god balsam mot floker som heiter The Detangler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå