Gjest Utlogget bruker Skrevet 27. mars 2009 #1 Del Skrevet 27. mars 2009 KJæresten min er dessverre litt for flink til å bruke hersketeknikker. Jeg sitter ofte igjen som et stort spørsmålstegn og føler meg såret og lei meg uten at jeg helt klarer å argumentere i mot. Er det noen som har gode råd for hvordan jeg kan knekke slike hersketeknikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 27. mars 2009 #2 Del Skrevet 27. mars 2009 Kan du utdype litt mer, uten å utlevere dere? Da blir det lettere å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckyme Skrevet 27. mars 2009 #3 Del Skrevet 27. mars 2009 Litt vanskelig å svare når det er så lite informasjon. Mitt generelle råd er å si ifra så tidlig som mulig i forholdet hva som er ok og hva du ikke setter pris på. Det er du selv som vet hvor grensen går for hva du kan tåle, resten får du si ifra med full styrke. Om han rakker ned på deg så får du si at du ikke aksepterer å høre på nedlatende kritikk som går på deg personlig. Be han holde seg til konkrete saker, og ikke personlige meldinger. Om han fortsetter, får du si at du at han frivillig er sammen med deg, og om du er så håpløs som han uttrykker får han ta ett valg om han vil ha deg eller ikke, men kommentarer som å trykke deg ned som person skal du ikke godta. Er du redd for å si din mening allerede i forholdet, bør du for all del ta en kraftig vurdering av forholdet. Jeg var ikke sterk nok i begynnelsen, og jeg unner ingen å komme i ett grep med en dominerende type som styrer og manipulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente38 Skrevet 27. mars 2009 #4 Del Skrevet 27. mars 2009 KJæresten min er dessverre litt for flink til å bruke hersketeknikker. Jeg sitter ofte igjen som et stort spørsmålstegn og føler meg såret og lei meg uten at jeg helt klarer å argumentere i mot. Er det noen som har gode råd for hvordan jeg kan knekke slike hersketeknikker? Min (eks)kjæreste var/er VM i hersketeknikker. Min måte å håndtere det på er: ikke vær den første til å "gi" seg. DVS, ikke svar på hans sms'er, eller ta telefoner med det første. La han svette et par dager... Når han ikke hører et livstegn fra deg på 3-4 dager, pleier de som regel å "gi" seg. Fordi de bli usikre. De er vant til å herske over andre/gjøre som de vil. Når du ikke gidder å reagere, blir de straks usikre!! Husk: folk som spiller Hard-to-get/hersketeknikker er: et forsøk på å få deg til å underkaste deg, deres vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 27. mars 2009 #5 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg har dessverre lært alt om hersketeknikker de siste 3 årene og vil si at om er du så heldig at du ser dette så klart, så tidlig, så bør du gjøre noe med det!!!!! Man skal ikke behøve å ha det sånn i et forhold. En god ide er hvertfall ikke å sitte å håpe at ting skal bli bedre. Men å sette klare tydelige grenser at det finner du deg ikke i! Det må også få alvorlige konsekvenser om han ikke tar deg på alvor, ellers vil han bare fortsette. Jeg tror mennesker som må herske med andre har lite respekt for andre mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 27. mars 2009 #6 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Ikke finn deg i noe fordi han er flinkere i å argumentere enn deg. Si at du ikke godtar det! Trenger du argumenter, så ta en pause i diskusjonen for å få deg litt betenkningstid. Vær gjerne ærlig om det. Si at det er urettferdig at han skal vinne alle diskusjoner bare fordi han er flinkere til å argumentere. Og at du trenger litt tid på å sette ord på hvorfor du mener dette. Endret 27. mars 2009 av Jade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå