Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg måtte ta opp et lite forbrukslån på 20 000.

Jeg har ikke lån fra før av noe steder, med unntak av litt studiegjeld. Jeg har en grei inntekt nå, har ingen betalingsanmerkninger, eier en bil uten gjeld etc.

Jeg fikk en effektiv rente på rundt 21 %...

Og det i disse tider.

Dette er da ikke et særlig bra tilbud fra banken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er det ikke.

Men det er da også sikkert kort nedbetalingstid.

Du kan prøve å forhandle litt med banken og presentere din sak så kan det hende de går med på å redusere renten.

Skrevet

Du får låne i banken til under 5 % med sikkerhet i fast eiendom eller foreldre som kausjonist. Billigere å låne 100 000 til den prisen. Behøver jo ikke bruke mer enn 20000.

• 2 måneder senere...
Skrevet
Jeg måtte ta opp et lite forbrukslån på 20 000.

Jeg har ikke lån fra før av noe steder, med unntak av litt studiegjeld. Jeg har en grei inntekt nå, har ingen betalingsanmerkninger, eier en bil uten gjeld etc.

Jeg fikk en effektiv rente på rundt 21 %...

Og det i disse tider.

Dette er da ikke et særlig bra tilbud fra banken??

Hvilken bank har du?

Har du sjekket forbrukslån eller andre typer for lån i forskjellige banker?

Om du har vært kunde i banken din lenge, og det viser seg at det finnes banker som kan gi deg forbrukslån med bedre betingelser, synes jeg det er verdt å ta sjansen og satse alt på et kort; senk renten ellers aksepterer jeg konkurrentens forbrukslån på andre siden av gaten.

Lojalitet mellom bank og kunde spiller mindre og mindre rolle, gjør et valg ut ifra hva som er mest økonomisk gunstig for din lommebok :)

Gjest Gjest
Skrevet
Du får låne i banken til under 5 % med sikkerhet i fast eiendom eller foreldre som kausjonist. Billigere å låne 100 000 til den prisen. Behøver jo ikke bruke mer enn 20000.

ja, og de resterende 80 000 kan du sette inn på høyrentekonto (selv om det er et latterligt navn i disse dager) og betale tilbake asap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...