Gjest Nini Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Som overskriften sier. Han må betale tilbake 20000, mens jeg fikk til gode 5000. Vil beløpet jeg fikk til gode bli trukket fra beløpet han fikk? Vi er gift
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Det er dine penger så du får de tilbake og han må betale med sine penger. Så er det opp til dere om du skal hjelpe ham med betalingen.
suzie Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fikk restskatt og mannen min fikk til gode. Vi justerer litt på begge selvangivelsene slik at jeg får større fradrag, så vi nuller ut min restskatt. Dette fordi restskatt må betales nå, og vi får ikke tilbake noe før tidligst juni (?). Men vi har felles økonomi da, for oss er det sluttsummen som er viktig, og da gikk vi godt og vel i pluss.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Som overskriften sier. Han må betale tilbake 20000, mens jeg fikk til gode 5000. Vil beløpet jeg fikk til gode bli trukket fra beløpet han fikk? Vi er gift Ja, dere er gift. Men dere er vel ikke kloninger? Dersom dine pluss skulle bli trukket fra beløpet han fikk ville det ikke ha vært nødvendig med separate selvangivelser, ville det vel. Du er fortsatt deg. Og han er han.
cogito Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Som overskriften sier. Han må betale tilbake 20000, mens jeg fikk til gode 5000. Vil beløpet jeg fikk til gode bli trukket fra beløpet han fikk? Vi er gift De må endre begge sjølvmeldingane, fordele frådraga slik at hans restskatt blir mindre og du ikkje får penger igjen. Altså, viss du har fått mange "fellesfrådrag" på di sjølvmelding, kan du i staden føre dei på han. Dette kan vere frådrag for renter på felles lån, foreldrefrådraget osv.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Ektefeller kan liknes under ett for formue og inntekt. Men kun alminnelig inntekt kan fordeles, personinntekt kan aldri fordeles og tilordnes hver enkelt særskilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå