Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #1 Skrevet 10. juli 2003 Etter å ha småblødd i en uke har jeg nå fått store blødninger med mørke rødt blod, også med noen klumper i, samtidig som jeg har fått meget sterke menssmerter . Regner da med andre ord med at jeg har en SA nå. Det jeg lurer på er om jeg burde oppsøke lege nå? Ikke at de kan gjøre noe med tanke på fosteret, for det vet jeg de ikke kan, men er det noe farlig som kan skje som jeg burde være obs på? Eller er det bare å la det gå sin gang? Noen som vet hvor lenge det varer forøvrig, og om det gjør like vondt hele tiden?
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #2 Skrevet 10. juli 2003 Du sier ikke noe om hvor langt du er på vei. Hvis du nærmer deg 3 måneder eller lengre bør du ta kontakt med lege for en evt utskrapning av fosterrester og morkake. Er du svært tidlig i svangerskapet klarer som regel kroppen å kvitte seg med alt. Er du i tvil, bør du ringe uansett for å høre hva legen mener. Og evt. ta en UL, for å påvise om det har vært en SA. Det er ikke farlig å miste, men hvis du er et stykke på vei og kroppen ikke klarer å kvitte seg med alle rester, kan du få en betennelse. Du kan i allefall trøste deg med at det er naturens måte å rydde opp i det som er sykt. Får håpe du blir gravid igjen snart. Klem
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #3 Skrevet 10. juli 2003 Takk for raskt svar! Er 7 uker på vei, men siden jeg fikk de første små blødningene for en uke siden, er det jo godt mulig det var dødt da alt. Bør jeg kontakte lege når det har gitt seg med å blø, eller før tror du? Har egentlig time på mandag som jeg bestillte pga småblødningen, men lurer på om jeg skal utsette den til det har gitt seg med å blø? Eller er det dumt? Huff, er ikke akuratt gøy dette nei, men det er jo som du sier fordi det er noe galt med fosteret. Og det er jo mye bedre å finne det ut nå en enda senere i alle fall.
Gjest Mayamor Skrevet 10. juli 2003 #4 Skrevet 10. juli 2003 Jeg hadde kraftige blødninger i uke7. Tok 2 blodprøver med 4 dagers mellomrom for å se om HCG nivået var stigende eller synkende... I tillegg fikk jeg tatt innvendig ultralyd. Hos meg viste det seg at jeg hadde tvillinger - men at den ene var støtt ut. Fikk dette bekreftet senere også. Men hun fortalte meg også at det var veldig mange som mistet en tvilling uten å vite om det... Håper det er dette som skjer med deg også. Jeg er ikke lei meg for at jeg mistet en - bare superglad for at det fremdeles var liv... Ville sikkert følt det annerledes om jeg visste der var to - og jeg var lenger på vei... Lykke til. Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #5 Skrevet 10. juli 2003 Nå kom det ut en klump og :o Er det normalt?? Ca 4 cm lang, ikke laget av blod, men gelelignende, hudfarget nesten med blod her og der, og en mørkerød bit på seg. Beklager detaljene her, men må nesten forklare det... Kom det ut en klump når du mistet den ene Mayamor? Huffameg, ubehagelige greier dette her
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #6 Skrevet 10. juli 2003 Jeg fikk ut en "klump", etter at jeg hadde hatt smerter i et par dager og det var beklageligvis et tegn på SA. Jeg lå da på sykehuset til utredelse på hvorfor disse smertene og jeg var i uke 13. Tror nok du har hatt en spontanabort ja. Ta kontakt med legevakten du, slik at du evt kan komme inn til en undersøkelse og/eller Ultralyd. Du skal jo slippe å bekymre deg hele helgen. Håper det går bra med deg, og prøv å slapp av litt. Det er ikke morsomt men jeg tror kanskje du blir roligere om du hadde fått pratet med legevakten, for å høre hva han mener. 7 Uker er jo veldig kort tid, og prosentsjansen for å miste er jo relativ høy. Ikke for å skremme deg, men for å være ærlig. Klem fra
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Takk for svar Merete! Regner nok med at jeg har mistet ja... Har jo hele tiden visst at det er ganske vanlig så tidlig, og jeg er glad det heller skjedde nå enn i uke 13 feks! Men visste ikke at det kom ut en klump da, det var ubehagelig Drar til legen i morgen jeg. Har heldigvis en god og snill mann som koser masse med meg nå, det hjelper litt det og
Gjest Mayamor Skrevet 11. juli 2003 #8 Skrevet 11. juli 2003 Det kom ut klump med meg også, men den var ikke så stor som 4 cm... Legen kan bekrefte eller avkrefte om dette er en SA eller ikke. En venninne av meg fikk beskjed om at hun hadde mistet av legen. Hun følte noe ikke stemte og tok ny test: positiv. Legen sa at det bare vare helt vanlig at HCG nivået tok tid før det forsvant. Hun gav seg ikke og forlangte HCG-måling av blodet med 4 dagers mellomrom. Jepp: hun var gravid i uke 15 da... Lykke til. Klem fra Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #9 Skrevet 23. juli 2003 Nå kom det ut en klump og :o Er det normalt?? Ca 4 cm lang, ikke laget av blod, men gelelignende, hudfarget nesten med blod her og der, og en mørkerød bit på seg. Beklager detaljene her, men må nesten forklare det... Kom det ut en klump når du mistet den ene Mayamor? Huffameg, ubehagelige greier dette her Det høres ut som det du beskriver her er barnet ja, kondolerer :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #10 Skrevet 23. juli 2003 Jeg hadde en SA for en stund tilbake siden, jeg visste ikke hva som skjedde, jeg skjønte ingenting før jeg kom meg til en lege. Beklager at jeg spør dumt angående denne klumpen, men det er kun en slik pr barn man har? En hvit liten gjennomsiktig hudfarget sak med en svartlignende prikk på, som henger fast til en mørkerød "("hjernemasse"/"svamp")", var det det så ut som Det er bare EN slik PR barn? Jeg hadde masse blodmasser, men disse klumpene, 2 stykker, de kjente jeg komme Jeg var rundt 8. uke da det skjedde.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #11 Skrevet 24. juli 2003 Jeg hadde en SA for en stund tilbake siden, jeg visste ikke hva som skjedde, jeg skjønte ingenting før jeg kom meg til en lege. Beklager at jeg spør dumt angående denne klumpen, men det er kun en slik pr barn man har? En hvit liten gjennomsiktig hudfarget sak med en svartlignende prikk på, som henger fast til en mørkerød "("hjernemasse"/"svamp")", var det det så ut som Det er bare EN slik PR barn? Jeg hadde masse blodmasser, men disse klumpene, 2 stykker, de kjente jeg komme Jeg var rundt 8. uke da det skjedde. Jeg er ingen ekspert, men om jeg ikke tar helt feil er den "hvite gjennomsiktige hudfargede saken" selve barnet, og "svampen" er morkaken. Altså 1 av hver pr barn. Om du hadde 2 "svamper" og 2 "hudfargede klumper" var det trolig tvillinger. Kondolerer :cry:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå