Gå til innhold

et sosialt dansegulvtema

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør dere når...
Skrevet

..Dere er ute på byen. Danser dere, eller lar dere være? Jeg vet at dette kan virke som det høres ut som et tema som hører til et annet sted, men la meg forklare.

Jeg føler meg så teit på dansegulvet. Jeg er mye ute med folk som liker å slippe seg løs på dansegulvet, og jeg joiner men jeg føler at jeg ikke vet hvordan jeg skal bevege meg, eller rettere sagt hvordan jeg kan "slippe meg løs" og slå ut håret, i et rom med masse folk. Det er jo et lite sosialt problem. Jeg skal ut i helgen og da blir det et sånt sted. Jeg vet at det lyser usikkerhet av meg når jeg er med...

Men så er det en annen ting, at jeg føler at jeg tar meg veldig godt ut utseendemessig, og er stolt av kroppen min. Så jeg er kanskje litt sjenert, jeg vet ikke... Hva synes dere, har dere kanskje noen tips til meg, eller føler det likt? Jeg vet også at jeg ikke finner på noen måter å bevege kroppen på på dansegulvet uten å se dust ut :(

Jeg er ei jente på 21.

Videoannonse
Annonse
Gjest dioxide
Skrevet

Jeg føler akkurat det samme som deg når jeg er ute med jenter, men heldigvis har jeg ingen interesse av å danse. Jeg har danset èn gang på byn, og da var det sving-lignende (jeg blir 19). Synes "klubbdansing" er utrolig harry.

Har egentlig ingen råd, men tenkte du skulle få høre at du ikke er den eneste som føler seg immobil på dansegulvet ;)

Skrevet

Jeg unngår alltid dansing på byen, det er ikke min greie. Jeg drar ikke på byen for å betale litt ekstra for ølen eller å ikke kunne styre musikken selv eller å danse, jeg drar på byen for å treffe jenter. Det innebærer svært sjeldent å være på dansegulvet, jeg foretrekker å snakke med dem. Jeg er flinkere til å snakke enn å danse, ikke at det sier så mye.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg opplevde det der da jeg var ni år og var i en bursdag hvor vi skulle danse. Jeg hadde ikke peiling, og følte det som et stort nederlag. Jeg gikk hjem og sa at jeg måtte lære og danse - siden har jeg vært med i NM i swing to ganger. :-) Gå på dansekurs, det er gøy, kan være bra trening og gjør at du får en større trygghet og blir bedre kjent med kroppen din. Jeg har danset mye forskjellig, fra swing til breakdans og jazzballett. ;-)

Skrevet

Dersom dansekurs på nåværende tidspunkt er flaut, øv deg hjemme :)

Stå foran speilet hjemme og dans etter musikk. Etterhvert finner du ut hva som føles naturlig. Det vil se like "dust" ut som du føler i begynnelsen, men etterhvert vil du se hva som kan se naturlig og OK ut.

Se dansefilmer, og etterlign skuespillerne.

Når dette etterhvert føles naturlig, kan neste skritt være et dansekurs eller to :)

Lykke til :klemmer:

PS: Tror veldig mange føler seg dumme på dansegulvet (inkl meg ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...