Silmarill Skrevet 28. mars 2009 #21 Skrevet 28. mars 2009 Hmmm....så dersom jeg gir kosedyr til "huff klær & sko" så blir dem mest sansynlig kastet? Fyttigr......isen
MissStiles Skrevet 28. mars 2009 #22 Skrevet 28. mars 2009 Dette høres ut som en god idè. Jeg har også 1-2 poser med kosedyr liggende i boden. Kanskje levere den et sted jeg og.
Gjest Gjest_spirrevipp_* Skrevet 28. mars 2009 #23 Skrevet 28. mars 2009 Hei, jeg har uendelig mange kosedyr fra jeg var litta - da mener jeg ikke et par stykker til overs. Jeg har 3-4 store sorte søppelsekker stappet fulle med kosedyr - og de har i grunnen aldri vært brukt. Bare sittet pent på hyllen på rommet mitt da jeg var mindre. Og hva skal jeg med disse NÅ? Så er det jo fryktelig synd og kaste de da, det tror jeg ikke jeg har hjerte til en gang. Men hvor kan jeg gi de bort hen? Og er det i det hele tatt tenkelig at noen vil ha noe sånt? Jeg tenkte at en hjelpeorg. eller noe liknende kanskje ville - men hvis de skulle tatt i mot sånt fra alle mulige folk hadde det vel blitt mye styr.. Jeg vet ikke? Forslag? Vil så gjerne noen andre skal få glede av de søte pene nye bamsene mine, istedet for rottene Hvis du er virkelig snill, så gir du det til en barneavdeling på et sykehus, en barnehage, eller noe liknende. Hvis du er smart, så selger du dem på finn eller ebay. Det hadde jeg gjort.
Gjest Charming Skrevet 29. mars 2009 #24 Skrevet 29. mars 2009 Hvis du er virkelig snill, så gir du det til en barneavdeling på et sykehus, en barnehage, eller noe liknende. Hvis du er smart, så selger du dem på finn eller ebay. Det hadde jeg gjort. Nå har jeg gitt bort tre fulle bæreposer til en veldedighetsorg. som driver barnehjem i Sierra Leone foreløbig. Så blir det spennende og se hvor de neste havner. Er ikke så interessert i å tjene penger på det egentlig. Vil heller gi de bort til noen trengende enn å tjene cash på at unger som har det forholdsvis bra i Norge skal leke med de. Ikke fordi det er noe galt med det liksom. Bare liker bedre tanken på å gi de bort
Gjest Papirkurven Skrevet 29. mars 2009 #25 Skrevet 29. mars 2009 Har ikke lest tråden og så at den var lang, men vil bare tipse om at SOS barnebyer skal lage barneby i Bergen. De blir sikkert glad for kosedyr
Gjest Charming Skrevet 29. mars 2009 #26 Skrevet 29. mars 2009 Har ikke lest tråden og så at den var lang, men vil bare tipse om at SOS barnebyer skal lage barneby i Bergen. De blir sikkert glad for kosedyr Vært i kontakt med SOS Barnebyer - og de kunne ikke ta i mot
Chakoya Skrevet 30. mars 2009 #27 Skrevet 30. mars 2009 Hva med Røde Kors? Dem trenger mye stoff til å holde igang aktiviteter både for barn og ungdom. Bamser er jo en fin ting barn er glad i!
Pusemamma Skrevet 30. mars 2009 #28 Skrevet 30. mars 2009 Samla masse på bamser jeg og. For noen år siden fikk en barneinstitusjon i Brasil et sekk bamser. I fjor høst sendte jeg med en organisasjon to sekker med bamser til et barnehjem i Afrika en eller aen plass. Bamsene har aldri blitt lekt med og passa fra 0 år og oppover. Organisasjonen jeg ga de til var veldig glade for flere av barna har ikke noen slekt og myke gode bamser er populært. :-)
Gjest Imsdal Skrevet 30. mars 2009 #29 Skrevet 30. mars 2009 Her i området er det små foreninger som samler inn klær og leker, som de sender med lastebil som de leier inn til fattige områder. Alle mine barbie-dukker befinner seg for eksempel i Russland :-) Der ble de vistnok veldig glade for leker og varme klær. Er så bra når noen organiserer slike tiltak, er helt sikker på at sykkel-barbien min har et bedre liv der enn i en pappeske på loftet hjemme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå