Gå til innhold

Har MANGE kosedyr(bamser o.l),

Fremhevede innlegg

Gjest Charming
Skrevet

Hei,

jeg har uendelig mange kosedyr fra jeg var litta - da mener jeg ikke et par stykker til overs. Jeg har 3-4 store sorte søppelsekker stappet fulle med kosedyr - og de har i grunnen aldri vært brukt. Bare sittet pent på hyllen på rommet mitt da jeg var mindre. Og hva skal jeg med disse NÅ?

Så er det jo fryktelig synd og kaste de da, det tror jeg ikke jeg har hjerte til en gang. Men hvor kan jeg gi de bort hen? Og er det i det hele tatt tenkelig at noen vil ha noe sånt? Jeg tenkte at en hjelpeorg. eller noe liknende kanskje ville - men hvis de skulle tatt i mot sånt fra alle mulige folk hadde det vel blitt mye styr..

Jeg vet ikke? Forslag? Vil så gjerne noen andre skal få glede av de søte pene nye bamsene mine, istedet for rottene :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, du kan jo gi dem til meg. Jeg elsker kosedyr.

Men så var det plassen da... :sjenert:

Du kan jo kanskje prøve frelsesarmeen? Eller du kan jo sende dem til barn i andre land, for eksempel de som bor i krigsrammende områder, barn på sykehus f.eks. Jeg er ganske sikker på at de hade blitt glad for å få en bamse. Men jeg vet dessverre ikke hvem å kontakte.

Skrevet

Du kan levere de hos Fretex.

Gjest Gjest
Skrevet

Krisesenteret?

Der er det unger som har måttet forlate boligen sin uten noen ting.

Gjest Charming
Skrevet

1. Vi har ikke Fretex her jeg bor.

2. Kanskje jeg skulle hørt med Frelsesarmeen ja. Tenk så mye glede alle de bamsene kunne spredd. Det er mange hundre barn som blir lykkelige det. :O

3. Hadde likt det ENDA bedre hvis det var en uavhengig organisasjon. Jeg husker ikke hva man kaller det.. Sånn som ikke er kristen eller politisk osv.

Skrevet

Sønnens mine kosedyr er på lofet, minus 4 bamser som er i stua!

Dersom bamsene ikke blir levert til andre småbarn du kjenner, gi dem til frelsesarmeen! Det skal jeg minus de bamsene jeg har i stua! Det er en brun elg, en "soldukke" en ole brum og en tigergutt :)

Gjest Charming
Skrevet

Er du sikker på at Frelsesarmeen tar i mot? Og, hva gjør de med de? Kan jeg være sikker på de ikke blir kastet? Visste ikke Frelsesarmeen hjalp barn og sånn :O

Gjest Gjest
Skrevet
Er du sikker på at Frelsesarmeen tar i mot? Og, hva gjør de med de? Kan jeg være sikker på de ikke blir kastet? Visste ikke Frelsesarmeen hjalp barn og sånn :O

Er mye som blir kastet hos frelsesarmeen.

Jeg gjentar forslaget om krisesenteret.

Gjest Charming
Skrevet

Jeg googlet Krisesenteret - og fikk da KUN opp Maaaaaasse om senter for kvinner. Og voksne kvinner i knipe vil neppe ha teddybjørner :O

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye Frelsesarmeen har kapasitet til å ta imot varierer litt fra sted til sted. Men du kan godt prate med dem. Det er mange barn som får gaver via dem. Frelsesarmeen eier og driver barnehjem både i Norge og i verden forøvrig. Det er også mange barnefamilier som får hjelp hos Frelsesarmeens sosialtjeneste i Norge. Via Fretex blir det også sendt flere tonn med klær til andre land hvert år. Bl.a går det jevnlig trailere til land i Øst-Europa. Og jeg vil tro at bamser er noe som fint kan bli med en sånn sending.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg googlet Krisesenteret - og fikk da KUN opp Maaaaaasse om senter for kvinner. Og voksne kvinner i knipe vil neppe ha teddybjørner :O

Men du - hvis en mor må flykte fra hjemmet sitt pga vold fra samboer/ektemann, tror du hun tar med seg barnet sitt da? Mange av disse flykter i full fart, uten at barna har med seg noe annet enn de klærne de står og går i. Tror du ikke en liten jente eller gutt som nettopp har flyktet fra pappan sin fordi mamman blir slått, ville vært glad for å få et kosedyr?

Det er masse barn på krisesenteret.

De har hemmelig adresse, så for å få mer info om dem må du ringe til kommunen.

Gjest Gjest
Skrevet
Er mye som blir kastet hos frelsesarmeen.

Jeg gjentar forslaget om krisesenteret.

Det som blir kastet hos Frelsesarmeen er søppel. Det er veldig mange som bruker Fretex-kontainerne som søppelkasser desverre. Hele leker og klær blir tatt vare på.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det kan jeg nok desverre ikke si at dem faktisk tar i mot.

Jeg antar det, da det er mange som tenger kosedyr!

Altså, jeg trodde at frelsesarmeen tok i mot alt av klær, sko og kosedyr!

Jeg har gitt mye klær og diverse til frelsen.

Om frelsen ikke har fått det, hvem har fått det da?

Skrevet

Som nevnt, krisesentre (hør med de), de som gjerne kommer der har kanskje dratt med seg ungen, en bag med klær og kommet seg ut på kort tid. Er ikke alltid barnas bamser og leker har blitt priortert.

Når jeg var liten husker jeg at barneskolen en gang i året hadde en innsamling hvor de samlet inn leker, klær o.l. og sendte de nedover til andre land og andre barn, kanskje det er noen barneskoler i nærheten du kan sende mail og høre om de fortsatt gjør det.

Gjest Charming
Skrevet

Har snakket med SOS Barnebyer, PLAN - og nå sendte jeg en mail til krisesenteret her i distriket. Så får vi se. Håper noen kan ta det i mot. Det er for galt om de må kastes, fordi ingen har anledning til å ta de i mot for å bringe de videre til de som kan få glede av det hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Asylmottak ønsker seg ofte leker.

Jeg skriver under på denne.

Gjest Charming
Skrevet (endret)

Mm.. :) Jeg kom faktisk på at en kollega av meg har startet sin egen lille hjelpeorganisasjon. Han har åpnet ett eget barnehjem der nede osv på under ett år. Han jobber på flyplassen med meg, så han får lett tilgang på flybilletter så han reiser selv ned og ordner opp alt. Han skal ned nå 01. april og ville gjerne ha med seg en del bamser ned til barna på barnehjemmet. Hurraaa :D

Sierra Leone there you go teddies. :)

www.maao.no forresten.

Endret av Charming
Skrevet

Har hatt samme problem her. Ringte et asylmottak og spurte om de ville ha, selv om noen var ganse slitt. Det sa de tusen takk til, de ble kjempeglade.

Da jeg dro for å levere det, tok de med en gang ut et kosedyr fra toppen av søplesekken, for det skulle de gi til en liten jente på 6 år som hadde kommet dagen før, rett fra bombeangrep og med masse sår på kroppen. Da begynte jeg nesten å gråte.

Moralen: Ring et eller annet senter (krisesenter, asylmottak, barnehjem) og spør om de vil ha.

Gjest Charming
Skrevet

Jepp! Venter fortsatt på svar fra krisesenteret her i nærheten.

Sjekket ut asylmottak - og jeg må reise ganske langt for å få levert det siden det ikke er noen i de nærmeste byene rundt her. Måtte på hvor mange mil i det langstrakte land jeg orker å kjøre rundt med bilen full av kosedyr. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...