Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest irriterende
Skrevet

Jeg håper virkelig noen har noen råd. Jeg klør så veldig i hodet (har ikke lus) Er ekstremt tørr i hodebunnen og jeg kan klø til jeg nesten begynner å blø i hodebunnen. Veldig rød, men klarer ikke la vær. I tillegg kommer det endel flass som blir liggende i håret når jeg klør så. Frisøren ser det hver gang jeg klipper meg og gir meg nye shampotips hver gang, men fungerer ikke. Også prøvd head & shoulder, men hjelper ingenting, blir bare verre. Noen som har det likt eller noen råd? Håper virkelig det fordi dette er utrolig plagsomt og lite kvinnelig om dere forstår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du har brukt før som ikke har funket, blir da litt lettere å anb. ?

Hva bruker du av styling produkter??

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg hadde mye slike problemer før.. Nå bruker jeg Neutral sjampo og balsam uten parfyme og andre allergifrenkallende stoffer (norges astma og allergiforbund greie) og synes det fønker bra :) i tillegg har jeg trappet ned på bruken av saltvannsspray og skum.. Hodebunnen min er mye roligere og jeg tror den har stabilisert seg :) Sjampoen og balsamen koster rundt 30 kr og selges på forskjellige matbutikker og apotek :P

Skrevet

L'Anza er et veldig godt merke for tørr og irritert hodebunn, samme med SP.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Noe som har hjulpet meg er et produkt fra Decubal, som jeg kjøpte på apoteket. Det bruker du etter hårvask, har det i i noen minutter, og skyller ut. Det kjøler ned hodebunnen, og hjelper en stund på meg i allefall. Husker dessverre ikke hva den heter, men det står på pakken nøyaktig hva den er beregnet for, så du kan ikke kjøpe feil. Kanskje det var "Dry scalp treatment", eller noe sånt...

Lykke til :o)

Skrevet

Er du ellers plaget med eksem???

Det kan være du har eksem i hodebunnen, det hadde jeg for en del år tilbake. Og det som hjalp meg var at jeg fik resept på hovevann av legen.

Etter jeg brukte dette i en liten periode har jeg ikke hatt noe problemer med det lengre. Så kanskje dette kan være en ide???

Gjest frisørkbg
Skrevet

Hei:)

hvordan shampo bruker du nå? jeg vil anbefale deg å bruke frisørprodukter, Kerastase har en veldig mild shampo (mot håravfall) men bruker deg på veldig sensible hodebunner også! Men denne årstiden som er nå er det en veldig tørr luft ute så det har nok også sammenheng tørr hodebunn og kløe!

Lykke til :)

Gjest Gjest_~Fantabulous_kitten~_*
Skrevet

Tenkte jeg kunne skrive hvilken shampoo jeg bruker også. Jeg brukte nemlig forskjellige frisørshampooer uten hell (men sier ikke at andre ikke kan få bedring av dem :o)).

Jeg bruker en aloe vera shampoo og balsam fra Mills Creek. De får du kjøpt på helsekostbutikker. De er dyre, men veldig drøye.

Håper du får bukt med problemet, jeg vet hvor plagsomt det er.. klør jo bare jeg tenker på det, jo.... *kløklø*

Skrevet (endret)

Huff, du må for all del ikke bruke Head&Shoulders. *grøss*

Jeg har psoriasis i hodebunnen og blir godt hjulpet av Kerastase sin Bain Gommage. Jeg har også et serum i samme type som jeg masserer inn i hodebunnen ved behov - tørt eller vått hår.

Ellers er helsekost-shampoer uten SLS (?) til å anbefale, da det er dette stoffet som kan irritere huden.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet
Huff, du må for all del ikke bruke Head&Shoulders. *grøss*

Jeg har psoriasis i hodebunnen og blir godt hjulpet av Kerastase sin Bain Gommage. Jeg har også et serum i samme type som jeg masserer inn i hodebunnen ved behov - tørt eller vått hår.

Ellers er helsekost-shampoer uten SLS (?) til å anbefale, da det er dette stoffet som kan irritere huden.

*signerer*

Denne her er det flere som liker hos oss...spesielt de sensative og som har psoriasis.

Det serumet du snakker om, Fluide Purifiant renser, mykgjør, og rebalanserer hodebunnen.....så denne er jo kjempefin!

Skrevet
*signerer*

Denne her er det flere som liker hos oss...spesielt de sensative og som har psoriasis.

Det serumet du snakker om, Fluide Purifiant renser, mykgjør, og rebalanserer hodebunnen.....så denne er jo kjempefin!

Det er faktisk den eneste shampoen jeg har prøvd (deriblant shampoer på resept) som hjelper litt (det går jo aldri bort da). Og serumet er helt himmelsk!

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp deg Fungoral sjampo.

Den funker alltid på meg når jeg klør i hodebunnen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...