Gjest Lycklig Skrevet 10. juli 2003 #1 Skrevet 10. juli 2003 Hej! Jag undrar om det finns några här som har gift sig eller ska gifta sig i Akershus slottskirke i Oslo. Jag och min blivande man funderar på att gifta oss där i vinter. Kan vem som helst gifta sig där? Tack så mycket.
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #2 Skrevet 10. juli 2003 Etter hva jeg har forstått, så må man ha tilknytning til Forsvaret, dvs minst være ansatt i Kommandantskapet. Men det skader jo ikke ringe Feltprestkontoret å spørre.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. juli 2003 #3 Skrevet 10. juli 2003 Akershus Slottskirke er vel sett på som Forsvarets Kirke og for å kunne gifte seg der må man ha en viss tilknytning til det Norske Forsvaret- men hvorfor ikke bare ringe Feltprestkontoret å spørre selv. Minnie
Gjest prestekrage Skrevet 13. juli 2003 #4 Skrevet 13. juli 2003 Ang slottkirken. Tidligere holdt det med at man jobbet i forsvaret... Men visstnok skal dette nå ha bli endret til kun kongelige og krigsskole- kadetter... (har vist noe å gjøre med belastningen på kirken, så de har et begrenset antall bryllup i året) (Så jeg har fortsatt en liten drøm om slottskirka, men sambo må komme inn på Krigskolen først...)
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Sakset fra akerhusfestning.no(2009): Akershus slottskirke Vigsler Personer som har tilknytning til Forsvaret, vil kunne bruke Slottskirken til bryllup. Kriterier for å kunne vies i Akershus slottskirke er: Brud eller brudgom må være militært eller sivilt ansatt i Forsvaret Brud eller brudgom må være reserveoffiser Brud eller brudgom må selv være offiser i Heimevernet Sønner og døtre av nåværende militært eller sivilt ansatte Vernepliktige inne til førstegangstjeneste Brud eller brudgom må være ansatt i Forsvarsdepartementet Veteraner fra Forsvarets operasjoner i utlandet Vigselsesongen varer fra begynnelsen av april til slutten av juni, og fra begynnelsen av august til slutten av november. I april, september, oktober og november er tidspunktene fredag kl. 1300 og 1400. I mai, juni og august er tidspunktene fredag og lørdag kl. 1615 og 1715.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå