Imax Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Vi har søkt barnehageplass i Oslo, men har ikke hørt noe enda. Har kolleger som bor i Bærum og Asker, og de har allerede fått plass og vet hvilken avdeling ungen skal begynne i! Jeg har hørt at tildeling i Oslo har blitt litt forsinket pga at man kan søke på tvers av bydeler. Er det noen av dere i Oslo som har fått beskjed om dere har fått plass uten at dere har spesielle behov?
Gjest gjest78 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Vi har søkt barnehageplass i Oslo, men har ikke hørt noe enda. Har kolleger som bor i Bærum og Asker, og de har allerede fått plass og vet hvilken avdeling ungen skal begynne i! Jeg har hørt at tildeling i Oslo har blitt litt forsinket pga at man kan søke på tvers av bydeler. Er det noen av dere i Oslo som har fått beskjed om dere har fått plass uten at dere har spesielle behov? Det skal være koordineringsmøte mellom alle bydelene i neste uke, så tilbudsbrevene blir antakelig sendt ut fredag 3. april eller mandag 6. april.
Imax Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 PUH! Da ble jeg lettet. Jeg var usikker på om jeg måtte begynne å tenke alternativer...
Gjest Wrangler Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Det var ett opptaksmøte for noen bydeler/barnehager mandag i denne uken, noen igår, så det er enda håp! Hvis jeg husker riktig så er det satt av tre opptaksmøter. Deretter fyller man opp med barn for de som takker nei av ulike årsaker. (utrolig mange som ikke melder fra at de har flyttet, ikke skal ha bhg plass alikevel, etc...)
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Jeg leste på en bydels hjemmeside at de skulle begynne å sende ut de første brevene i uke 13. Vi fikk tilbud om komunal plass i posten helt i slutten av mai ifjor. Omtrent idet de begynte å sende ut avslagsbrevene... Så det er alltid håp.
Imax Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2009 Ja, det er vel slik at det er håp helt frem til start! Og folk flytter jo og sier fra seg plasser også etter at de er akseptert.
Susan Sto Helit Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Hentet fra www.oslokommune.no og Bydel Vestre Aker sine sider. Antar informasjonen er ganske gyldig for de fleste bydeler, men Vestre Aker er noe flinkere til å være ute og oppdatere på sine hjemmesider. Innsynslister for Bydel Vestre Aker er lagt ut på servicetorvet i Sørkedalsveien 154. Listene gjelder søkere til kommunale barnehageplasser. Listene er sortert etter årskull og prioritet (som ikke er unntatt offentlighet). Foresatte kan selv komme og se listene for egne barn på servicetorget i bydelsadministrasjonen. Listene sier ingenting om hvem som blir tilbudt plass. Fra ca. 1. april begynner barnehageseksjonen og private barnehager å sende ut tilbud om barnehageplasser i hovedopptaket. Søkere vil ikke få svar på spørsmål om plass ved henvendelser på mail eller telefon til barnehageseksjonen. I og med at Oslo kommune fra i år er ett inntaksområde til kommunale barnehager, må opptaket også samordnes mellom bydelene. Dersom noen takker nei eller det blir nye plasser ledig, vil det bli sendt ut nye tilbud i mai, og tilsvarende i juni og i august. Dersom noen ikke har barnehageplass, og ikke har fått tilbud i hovedopptaket, skal avslagsbrev sendes disse rundt 1. september (dette gjelder barn som er født innen 31.08.08, og har søkt plass innen 31.08.2009 - innen søknadsfristen 1. mars).
mamut75 Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Vi har allerede fått plass , men var barnehagen som ringte oss og vi har ikke fått noe brev i posten enda , men har forstått det slik at hovedopptaket , iallefall i bydelen vi bor i , har blitt forsinket flere ganger allerede .
Susan Sto Helit Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 Vi har allerede fått plass , men var barnehagen som ringte oss og vi har ikke fått noe brev i posten enda , men har forstått det slik at hovedopptaket , iallefall i bydelen vi bor i , har blitt forsinket flere ganger allerede . Da tipper jeg det ikke er en kommunal barnehage? Ser ikke for meg at de ringer noen.
Imax Skrevet 2. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2009 Vi fikk brev i dag med tildelt plass i august.
Susan Sto Helit Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 Vi fikk brev i dag med tildelt plass i august. Så bra! Gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå