Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bambi_25
Skrevet

Hei!

Litt merkelig spørsmål, men de siste par årene har jeg reist jevnlig til UK.

Etter hvert fant jeg ut at det enkleste var og plassere en laptop der og en her hjemme så jeg slapp og drasser med meg en laptop hele tiden.

MEN så ble plutselig direkte ruten til dit jeg skal lagt ned og jeg må nå ta buss fra London. Dette gjør at jeg hele tiden reiser med laptopen min for å ha noe og gjøre under bussturen.

Så da sitter jeg da med en laptop i england som aldri blir brukt og gjerne skulle hatt med meg hjem igjen for å la kjære mamma få leke seg litt på internet ;)

Spørsmålet mitt blir da : Er det noen som vet om jeg kan ta med meg to laptoper gjennom security sjekken på flyplassen i London?

Eller om det er mulig og bruke FedEx eller lignende for å få sendt den ene laptopen til norge?

Å reise nedover uten laptop for å få med den andre hjem er ikke mulig ettersom jeg har for mye arbeide på den laptopen jeg bruker nå til og legge den igjen.

Var mye enklere før når kunne bruke laptopene om hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg bekjent finnes det ingen regler for hvor mange laptoper du kan ta med gjennom security. De bryr seg bare om at du tar de ut av veska og sender de igjennom sjekken på vanlig måte. Om du ikke gidder styret, så kan du ev. bare legge en laptop i den innsjekkede bagasjen. Det går som regel helt greit. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner nesten ikke at folk tør å ha med laptop, jeg. Jeg har vurdert det selv, men opplever stadig i sikkerhetskontrollen at de sender sakene mine gjennom, og så blir jeg stående og vente bak en eller annen fyr som det piper på. I mellomtiden forsvinner verdisakene fremover i folkemengden, og ut av syne. Og ingen kontrollerer om rett person plukker dem opp heller. Det må jo være et eldorado for tyver. Når de er så nøye på å sjekke folk, synes jeg også de burde hatt plikt til å ta bedre vare på tingene som blir sendt gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...