Rafi Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Min baby på 9 mnd får følgende måltider i løpet av en dag: Frokost: mme Lunsj: grøt + mme middag: middag, fruktmos + mme kvelds: grøt + mme Jeg driver og skal innføre brød til frokost nå Jeg bekymrer meg for at dette er litt lite mat jeg. Spes. etter at jeg så tabellen på denne siden Hvilke måltider får deres baby på 8-9 mnd ila en dag?
Gjest Gjest_pest_* Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Min baby på 9 mnd får følgende måltider i løpet av en dag: Frokost: mme Lunsj: grøt + mme middag: middag, fruktmos + mme kvelds: grøt + mme Jeg driver og skal innføre brød til frokost nå Jeg bekymrer meg for at dette er litt lite mat jeg. Spes. etter at jeg så tabellen på denne siden Hvilke måltider får deres baby på 8-9 mnd ila en dag? Vår baby blir ti mnd om litt over en uke. Hun spiser en til to skiver med prim/leverpostei/smør til frokost. Tre timer etterpå får hun grøt før hun sover. Når hun våkner får hun middagsglass. Så får hun banan, noen timer før eller etter middagsglass. Hun får ofte spise noe av det vi har til middag, før hun får grøt til kveldsett ett par timer senere. Hun drikker mme/ vann og utblandet juice og/eller blir ammet i forbindelse med måltidene.
puls Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Min gut på 9 mnd har slike måltid: Frokost: mm + skive Lunsj: mm + graut Middag: mm + middag + evt fruktmos Kvelds: mm + graut Han et middag i tretida, men sit som regel med oss ved bordet når me et i femtida, og får då smaka viss det er noko me har han kan eta, f.eks. blomkål. Så lenge han ikkje gir teikn til at han er meir svolten, og vekta er bra, så får han nok mat, tenker eg. I det skjemaet står det jo mm sein kveld. Guten min et 1830 og sovnar 19-1930 og søv til neste dag. Då kan eg jo ikkje gi han meir den kvelden. Og sjølv om han vaknar 0630-07, så viser han ikkje teikn på å vera svolten før eg gir han mat kl 08, så då gir eg han ikkje før det.
Gjest imli Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Da vår bebis var 9 mnd, fikk han morsmelk og grøt til frokost, brød til lunsj, middag, og morsmelk og grøt til kvelds, pluss gjerne en amming til midt på dagen og litt frukt som mellommåltid. Det var på den tida vi nattavvente også.
Knøttet Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Gutten vår spiser dette i løpet av en dag: mm når han står opp frokost: grøt lunch: 1 1/2- 2 brødskiver med leverpostei + ca en banan middag: enten middagsglass eller samme middag som oss kveldsmat: god natt-grøt på glass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå