Neytiri Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hei Lurer litt på om det er riktig eller feil vei å bruke disse testene.....Kankskje kjempedumt spm men har jo aldri tatt en før... Har hørt at folk bruker en liten kopp og dipper... Har også hørt at man bara tisser rett på..... Også, er de 100% eller ??? herregud følte meg dum nå....
Mayami Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Man kan jo gjøre det på begge måter, men jeg synes det er lettest med en kopp! De er 100% nøyaktige, men det kommer an på hvor mye HCG kroppen din produserer og hvor langt du evt er på vei. Vises med større sannsynlighet på dagen for IKM og senere enn i dagene før! Lykke til!
Klematis Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Jeg vet at det blir sagt at testene er 100% sikre, men jeg vet ikke om jeg er helt enig i det... Hvertfall må de brukes helt riktig (holdes passe lenge i strålen/koppen, står i bruksanvisningen) og leses av helt riktig og innenfor det tidsvinduet som står i bruksanvisningen. Tester med blå streker er kjent for å kunne gi 'skyggestreker'. De vil være tynnere enn kontrollstreken, men kan ofte være ganske sterke i farge. Tester med rosa streker virker til å være mye sikrere. Der er en strek en strek, så lenge den dukker opp innen tidsvinduet som er gitt og fortsatt er der når testen tørker. Jeg synes også det er bedre å tisse i en kopp og dyppe. Da er du sikker på at det ikke spruter noe opp der strekene skal komme opp. Og lettere å kontrollere at du dypper passe lenge. Lykke til!
Neytiri Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2009 (endret) Jeg vet at det blir sagt at testene er 100% sikre, men jeg vet ikke om jeg er helt enig i det... Hvertfall må de brukes helt riktig (holdes passe lenge i strålen/koppen, står i bruksanvisningen) og leses av helt riktig og innenfor det tidsvinduet som står i bruksanvisningen. Tester med blå streker er kjent for å kunne gi 'skyggestreker'. De vil være tynnere enn kontrollstreken, men kan ofte være ganske sterke i farge. Tester med rosa streker virker til å være mye sikrere. Der er en strek en strek, så lenge den dukker opp innen tidsvinduet som er gitt og fortsatt er der når testen tørker. Jeg synes også det er bedre å tisse i en kopp og dyppe. Da er du sikker på at det ikke spruter noe opp der strekene skal komme opp. Og lettere å kontrollere at du dypper passe lenge. Lykke til! Tusen takk for godt svar.....ja da har eg tatt min første test men før eg tenkte på å bruke kopp. Vi har egentlig ikke tenkt å prøve på fullt før etter bryllupet i juni, men hadde en liten mistanke om eg kanskje hadde blitt det.... Testen var NEGATIV da! Men tror nok det blir en kopp og dypping her etter.... EDIT: Hvilken tester har blå og hvilken har rosa streker???? Endret 29. mars 2009 av icechick
Klematis Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 På 'mitt' apotek hadde de bare to ikke-digitale tester. ClearBlue, som er blå, og Quick Respos, som er rosa. De digitale er jo ikke til å ta feil av da, de sier enten 'Gravid' eller 'Ikke gravid', men de er ikke så sensitive som disse strektestene. Alle apotektester er ganske dyre. Om du tror du kommer til å være utålmodig når dere prøver og ikke klare å vente til mensen skulle ha vært der kan jeg anbefale å kjøpe billige strips på nettet. Jeg kjøpte mine fra billigetester.no. Betalte i rundt 170 kr for 20 stk. Men har etter det sett at de selger 100 tester til samme pris på homehealth-uk.com. Der kan du velge en hvilken som helst kombo av eggløsningstester og graviditetstester for samme pris. Hadde det ikke klaffa når det gjorde for oss, så hadde jeg bestilt derfra. Glemte å kommentere at en negativ test selvfølgelig ikke utelukker at du KAN være gravid. Kommer an på hvor tidlig etter eggløsning du tester. Egget fester seg for de fleste 7-10 dager (for noen så tidlig som 5 dager og for noen så sent som 12 dager) etter eggløsning, og det tar et par dager etter det før du får opp en svak, svak linje. Men om du ikke vet når du har eggløsning er nok det sikreste å vente til etter du skulle hatt mensen. Hvis syklusene dine er stabile, da. Jeg testet positivt 11 dager etter eggløsning første gangen og 10 dager etter andre gangen. Lykke til med bryllups- og prøvingsforberedelser! Hilsen nygifte og nygravide Klematis!
Neytiri Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2009 På 'mitt' apotek hadde de bare to ikke-digitale tester. ClearBlue, som er blå, og Quick Respos, som er rosa. De digitale er jo ikke til å ta feil av da, de sier enten 'Gravid' eller 'Ikke gravid', men de er ikke så sensitive som disse strektestene. Alle apotektester er ganske dyre. Om du tror du kommer til å være utålmodig når dere prøver og ikke klare å vente til mensen skulle ha vært der kan jeg anbefale å kjøpe billige strips på nettet. Jeg kjøpte mine fra billigetester.no. Betalte i rundt 170 kr for 20 stk. Men har etter det sett at de selger 100 tester til samme pris på homehealth-uk.com. Der kan du velge en hvilken som helst kombo av eggløsningstester og graviditetstester for samme pris. Hadde det ikke klaffa når det gjorde for oss, så hadde jeg bestilt derfra. Glemte å kommentere at en negativ test selvfølgelig ikke utelukker at du KAN være gravid. Kommer an på hvor tidlig etter eggløsning du tester. Egget fester seg for de fleste 7-10 dager (for noen så tidlig som 5 dager og for noen så sent som 12 dager) etter eggløsning, og det tar et par dager etter det før du får opp en svak, svak linje. Men om du ikke vet når du har eggløsning er nok det sikreste å vente til etter du skulle hatt mensen. Hvis syklusene dine er stabile, da. Jeg testet positivt 11 dager etter eggløsning første gangen og 10 dager etter andre gangen. Lykke til med bryllups- og prøvingsforberedelser! Hilsen nygifte og nygravide Klematis! Oi dette var jo kjempe flott svar! Takker for at du tok tid å informert meg litt.....føler meg som en unge når eg spør om sånne "dumme" ting sånn som å tisse på en pinne Tuuuusen takk....gleder meg til sommern, men om det skulle komme før, så er ikke det noe krise heller! 2009 er året vårt!!!!
Klematis Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Bare greit at alle timene jeg har brukt på å lese meg opp på dette kommer til nytte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå