Synne-Marie Skrevet 18. september 2009 Forfatter #301 Skrevet 18. september 2009 Da har jeg vært på treff med damene og babyene fra juli/augustklubben og det var kjempehyggelig! Blir litt bansjuk merker jeg Passer igrunn bra at det ikke er så lenge igjen Sånn ellers har jeg nå offisielt diagnosen bekkenløsning med gangvansker, noe som gleder pengboka om ikke annet Jeg hadde tenkt å syte til legen på onsdag, men han var så opptatt med å fortelle meg hvor viktig det var med vippestol, samt at jeg måtte kjøpe ulltingene på nøstebarn at det kom bort for meg Så da ble det til at jeg søyt til fysioterapauten i går i stedet og hun mente at jeg bare skulle ringe og høre om det ikke var mulig å få skrevet ut en henvisning likevel. Hun som fysioterapaut mente at jeg var en klar kandidat, og at det var tydelig at jeg hadde hatt en forverring siste tiden. Så jeg ringte og i morges tikket det inn en melding om at nå var henvisningen klar for henting. Kjenner at det gir litt ekstra motivasjon til å komme seg avgårde på trening. Så har jeg lånt en fagbok om bekkenløsning på biblioteket og den syntes jeg var kjempeinformativ! Jeg har fått mange aha-opplevelser når jeg har lest. Selv har jeg jo vært kjempeflink på treningsbiten, men det er flere ting man kan gjøre selv for å hjelpe på problemet. Blandt annet hvordan man beveger seg i det daglige. Det må jeg innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på. Jeg slenger meg ned i sofaen, og tar skikkelig sats når jeg skal opp igjen. Jeg nærmest spretter ned trappa, og når jeg skal opp igjen løfter jeg meg etter ene foten i stedet for å skyve i fra med den andre. Når jeg står henger jeg alt for ofte på ei hofte, og ikke minst når jeg går luter og svaier jeg på alle de feile plassene. Knærne knekker jeg bakover når jeg står, og i det hele tatt. Omtrent alt som man ikke skal. Det eneste jeg er flink på er å snu meg med samlede bein når jeg ligger i senga, samt når jeg skal ut av den. Men det er jo hovedsaklig fordi noe annet hadde vært for vondt Så nå prøver jeg å tenke på alt dette, rette meg opp når jeg går og ikke krysse beina når jeg sitter og sånt, men det er søren meg vanskelig når man har gjort det på en bestemt måte i noen og tyve år Den andre tingen jeg merket meg som viktig var massasje, og ikke bare av problemområdet. All massasje var virksom av den grunn, at hvis man slappet av i resten av kroppen så slappet man også av i bekkenmusklaturen. Og det er klart man spenner seg av å gå rundt å ha vondt, så avspenning er viktig! Dette ble jo innmari langt, men konklusjonen får bli at jeg er utrolig glad for å bo på et sted og i en kultur der bekkenløsning er akseptert og synlig og der man får tilrettelegging og hjelp. Det er ikke mer en 40-50 år siden det ikke var noe som het bekkenløsning her i landet og at man bare måtte finne seg i at å bære fram barn og føde dem var smertefullt og plagsomt. Å ikke klare over de mange daglige pliktene som kvinne, mor og kone var ikke et alternativ, ihvertfall ikke på de mange små plassene der alle måtte bidra til den daglige kampen for å overleve. Nei vi er jammen priviligerte og heldige! Det er nesten så jeg blir skamfull når min største bekymring om dagene er at det blir litt kjedelig å sitte så mye i sofaen
Synne-Marie Skrevet 19. september 2009 Forfatter #302 Skrevet 19. september 2009 (endret) I natt har jeg sovet monsterdårlig, så nå er jeg faktisk litt gretten Og når jeg endelig hadde fått jaget mannen og den slumrevekkeklokka han ut av senga og på jobb, ringte han ene fyren som jobber med mannen; på min mobil. Men jeg tok ikke sjangsen på å ta den da, skjønte jo at jeg var litt vel ubalansert til telefonsamtaler med totalt fremmede Eller kanskje jeg skulle gjort det? Han hadde neppe ringt igjen for å si det sånn Nå skal jeg mugle litt forran pc'en også gå å legge meg igjen, med lyden på mobilen av... Endret 19. september 2009 av Svipa
Aud Long Skrevet 19. september 2009 #303 Skrevet 19. september 2009 Sender en klem for å mye opp den røffe starten på dagen, nå kan det bare bli bedre! Stooor
Synne-Marie Skrevet 19. september 2009 Forfatter #304 Skrevet 19. september 2009 Sender en klem for å mye opp den røffe starten på dagen, nå kan det bare bli bedre! Stooor
Synne-Marie Skrevet 20. september 2009 Forfatter #306 Skrevet 20. september 2009 Ikke lenge igjen nå Nei, jeg hadde en aha-opplevelse i går. Hjeeeelp! Jeg skal ha en baby! Og det ganske så snart! Jeg har jo blitt vant til å ha en liten fisk i magen, men jeg har jo ikke tenkt så mye på at vi faktisk skal få et sprell levende lite barn hjem! Det vil si, jeg hadde ikke tenkt over at det egentlig var så kort igjen. Om en uke er jeg innenfor termin, om en dag regnes ikke barnet som prematurt lenger. IIIk! Det er vel en av disse fasene kanskje? :klø: Først var jeg bekymret for alt som kunne gå galt, og hvordan alt skulle bli, også hadde jeg en lang fase med bare pur lykke og rene "Maria, Josef og lille Jesusbarnet-visjoner" og nå er det reality check igjen? Plan for dagen: Gjøre ferdig barneromshjørnet på rommet og dra stellebordet opp fra boden i kjelleren.
Synne-Marie Skrevet 20. september 2009 Forfatter #307 Skrevet 20. september 2009 Stellebord på plass! Hvis det er noen som har spotify og behov for litt klassisk påfyll legger jeg ut denne linken til Dyrenes karneval.
pusilus Skrevet 20. september 2009 #308 Skrevet 20. september 2009 Så artig at stellebordet er på plass ikke lenge igjen nå Kjedelig at bekkenet ikke er bra
Synne-Marie Skrevet 21. september 2009 Forfatter #309 Skrevet 21. september 2009 (endret) 37 uker Da er ikke lillebollen prematur lenger! Det har jo aldri vært voldsomt mye aktivitet, men nå merker jeg at bevegelsene er enda mer rolige og ettertenksomme. Den vrir seg fra side til side og prøver å strekke ut armer og bein, uten at det riktig er plass til det I morges kjentes det ut som den prøvde å lirke en kroppsdel under ribbeinet, men det er jo ikke plass der heller Endret 21. september 2009 av Svipa
Synne-Marie Skrevet 21. september 2009 Forfatter #310 Skrevet 21. september 2009 Såååååå søøøte! Mye fritid og passe hormonell, hvem jeg? :gjeiper:
Drømmeren Skrevet 21. september 2009 #311 Skrevet 21. september 2009 Såååååå søøøte! Mye fritid og passe hormonell, hvem jeg? :gjeiper: Nååååååh! så utrolig søte!!! du er nok ikke alene om å være det på dette tidspunktet Svipa! var i barnedåp i går og hadde i allefall ikke kontroll på tårene!
Synne-Marie Skrevet 21. september 2009 Forfatter #312 Skrevet 21. september 2009 Nååååååh! så utrolig søte!!! du er nok ikke alene om å være det på dette tidspunktet Svipa! var i barnedåp i går og hadde i allefall ikke kontroll på tårene! Neida, her renner tårene fritt og hemningsløst for det meste, hehe.
Nótt Skrevet 21. september 2009 #313 Skrevet 21. september 2009 Her har jeg ikke vært på evigheter. :klø: Lurer på hvorfor du har falt ut av mine innlegg... Nå er du i hvertfall tilbake.
Synne-Marie Skrevet 21. september 2009 Forfatter #314 Skrevet 21. september 2009 Her har jeg ikke vært på evigheter. :klø: Lurer på hvorfor du har falt ut av mine innlegg... Nå er du i hvertfall tilbake. Sånt som skjer innimellom Velkommen tilbake
Synne-Marie Skrevet 22. september 2009 Forfatter #315 Skrevet 22. september 2009 IIk! Det striregner ute og jeg skal på trening
Miss I.W. Skrevet 22. september 2009 #316 Skrevet 22. september 2009 IIk! Det striregner ute og jeg skal på trening Det skifta innmari kjapt ja! Så lovende ut med og greier en god stund, men det kunne selvfølgelig ikke vare! Jeg å begynner å bli lei av alle repetisjonene på vekkerklokka til kjære! Jeg la ikke merke til det før, men nå sover jeg MYE lettere enn før og våkner av vekkeklokka til naboen! Kjipt at du har blitt værre i bekkenet, men bra du får dekt det! Jeg venter i spenning på hva fysioterapeuten vil si om min situasjon, når jeg en gang kommer inn. Ellers MÅ jeg bare si at innlegget ditt fra i går og 20. bare var herlig lesning! :rødme:
Synne-Marie Skrevet 22. september 2009 Forfatter #317 Skrevet 22. september 2009 Det skifta innmari kjapt ja! Så lovende ut med og greier en god stund, men det kunne selvfølgelig ikke vare! Jeg å begynner å bli lei av alle repetisjonene på vekkerklokka til kjære! Jeg la ikke merke til det før, men nå sover jeg MYE lettere enn før og våkner av vekkeklokka til naboen! Kjipt at du har blitt værre i bekkenet, men bra du får dekt det! Jeg venter i spenning på hva fysioterapeuten vil si om min situasjon, når jeg en gang kommer inn. Ellers MÅ jeg bare si at innlegget ditt fra i går og 20. bare var herlig lesning! :rødme: Og nå er det pent igjen :klø: Jeg tenkte jeg skulle ta støvlene, men de er jo sånne fjonge fasongsydde saker så jeg fikk de ikke opp over leggene! :dåne: Men det var jo pent igjen til jeg skulle hjem, så da slapp jeg i det minste å sitte å svette på bussen!
Synne-Marie Skrevet 22. september 2009 Forfatter #318 Skrevet 22. september 2009 Da er altså Rimipakken, Liberopakken, Bampakken og Apotekpakken i boks. Er det noen andre pakker man bare MÅ ha?
Aud Long Skrevet 22. september 2009 #319 Skrevet 22. september 2009 Nå tror jeg bare den største gaven, minien, gjenstår! Spennende tider nå!
Synne-Marie Skrevet 22. september 2009 Forfatter #320 Skrevet 22. september 2009 Nå tror jeg bare den største gaven, minien, gjenstår! Spennende tider nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå