Gå til innhold

Unger som hyler på buss/trikk/fly

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes det noen god måte å takle dette på? Marerittet er å bli stuck på et fly til syden i 4 timer, med 30 c, og en unge som bare ikke slutter å hyle. Noen som har noen tanker eller løsninger?

Innlegget er endret iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allsang overdøver og distraherer.

Gjest emmeline
Skrevet

Nei jeg vet ikke. Jeg har aldri opplevd det over lengre tid. Men om det står en unge og hyler i en butikk pleier jeg å sende et skrått blikk til moren og prise meg lykkelig for at jeg ikke har barn. De har valgt det selv.

Gjest Charming
Skrevet

Plugg i en mp3-spiller e.l da vel?

Gjest Gjest
Skrevet

Unnskyld meg... For å si det sånn så er det sikkert mye verre for foreldrene enn for de som sitter rundt.

Gjest Charming
Skrevet
Unnskyld meg... For å si det sånn så er det sikkert mye verre for foreldrene enn for de som sitter rundt.

Helt enig. Det er både slitsomt OG flaut.

Gjest dermed pasta
Skrevet

Tja, foreldrene har valgt å få ungen, de som sitter rundt får den tvunget nedover ørene. :P

Jeg satt i tre timer med en liten gutt som skiftet mellom å hylskrike og å sparke i seteryggen min. Morra var opptatt med ei annen dame, og ga meg stygge blikk når jeg forsøkte å snakke med henne eller med ungene. Ikke før en flyvert snakke til henne gadd hun å gjøre noe, og det eneste hun gjorde da var å legge en hånd på armen til ungen og si det jeg antar var "nei".

Jeg vil påstå at det var verre for meg enn for henne.

Gjest Gjest
Skrevet
Finnes det noen god måte å takle dette på? Marerittet er å bli stuck på et fly til syden i 4 timer, med 30 c, og en unge som bare ikke slutter å hyle. Noen som har noen tanker eller løsninger?

Om jeg satt på buss eller tog med et hylende barn og ikke klarte å finne hva som forårsaket hylingen eller ikke nådde fram ved å snakke beroligende til barnet, ville jeg gått av og tatt neste avgang forutsatt at barnet da hadde roet seg.

På fly eller båt går naurligvis ikke dette, så her blir vel den beste taktikken å henlede barnets oppmerksomhet på noe som fanger interesse, med mindre det er en klar årsak til skrikingen som det går an å gjøre noe med.

Skrevet

Er det ditt barn, eller er du bare en som irriterer seg?

På fly har barn som regel vondt i ørene (du vet denne forskjellen i trykk innenfor og utenfor hodet, som du kan gjøre noe med. Det kan ikke det lille barnet, med mindre mor/far forsøker gi drikke i flaske, det kan hjelpe), eller så mistrives de (mye folk, nytt sted, lite trygghet), eller så kan det hende de kjeder seg (ha med leker, tegnesaker etc). Eller kanskje de er sultne?

Dersom du er en som irriterer seg vil jeg anbefale mp3-spiller, ørepropper eller egen bil.

Skrevet
Om jeg satt på buss eller tog med et hylende barn og ikke klarte å finne hva som forårsaket hylingen eller ikke nådde fram ved å snakke beroligende til barnet, ville jeg gått av og tatt neste avgang forutsatt at barnet da hadde roet seg.

På fly eller båt går naurligvis ikke dette, så her blir vel den beste taktikken å henlede barnets oppmerksomhet på noe som fanger interesse, med mindre det er en klar årsak til skrikingen som det går an å gjøre noe med.

Hadde du virkelig gått av altså og ventet på perrongen med en hylende unge og vite at dere ikke var hjemme før ENDA en halvtime?! :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Hadde du virkelig gått av altså og ventet på perrongen med en hylende unge og vite at dere ikke var hjemme før ENDA en halvtime?!

Ja. Av hensyn til de andre passasjerene synes jeg dette ville være nødvendig, selv om det var mange timer til neste avgang. Et unntak kunne dog være om det var langt til nærmeste bebyggelse og neste avgang først var påfølgende dag, i hvert fall dersom været var så kaldt at det å ferdes utendørs til neste morgen kunne være risikofylt for barnet.

Gjest gurimalla ii
Skrevet
Ja. Av hensyn til de andre passasjerene synes jeg dette ville være nødvendig, selv om det var mange timer til neste avgang. Et unntak kunne dog være om det var langt til nærmeste bebyggelse og neste avgang først var påfølgende dag, i hvert fall dersom været var så kaldt at det å ferdes utendørs til neste morgen kunne være risikofylt for barnet.

Det har ikke falt meg inn å gå av og vente i timesvis på neste tog hvis barnet gråt, men nå har heldigvis ikke mine barn hylt veldig lenge på fly, tog eller buss. De har hylt, men ikke i mer enn ti minutter (noe som føltes som en evighet).

Skrevet

Jeg hadde ikke gått av for å vente på neste. Det er offentlig transport, da får folk regne med ungeskrik!

Er jo seff forskjell på hvorvidt mor gidder å gjøre noe eller ikke, som en skreiv at mor snakka med ei anna og ikke reagerte, det hadde jeg blitt litt sur på. Men for de som virkelig prøver å få barnet til å være stille og syns det er fælt å "plage" andre, har jeg bare full medfølelse for. Greit vi har valgt å få barn selv, men HALLO for ett teit utsagn...

Gjest Gjest
Skrevet

Så kommer standardspørsmålet; har du barn? Hvor lang tid hadde du tenkt å bruke hjem (elle hvor du nå er på vei)? Hva hvis barnet igjen begynner å skrike på neste tog, og neste, med en time eller mer mellom hver avgang. Hva med mat, bleieskift erc etc? Stakkars unge, h*n blir garantert ikke mer samarbeidsvillig av at turen blir tre ganger så lang. Voksne overlever alltids litt ungehyl, irriterte eller ei, ellers finnes det som regel stillevogner på de lengere avgangene. Jeg pleier å tenke at jo fortere vi kommer oss hjem/dit vi skal jo kortere tid, og færre folk, "plager" vi.

Gjest Knisofniso
Skrevet

Jeg hadde bare tatt av meg høreapparatet og CI-en, og så er det helt musestille. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Det kommer an på... Hvis det er ditt barn og ammes fortsatt: Fram med puppen! For en stund siden sto jeg på T-banen og hørte på en unge som hylte sammenhengende: "ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!" Heldigvis var det noen kloke mennesker der som reiste seg og ga moren et sete - hun satte seg ned, tok fram puppen - og vips, var det stille. Veeeeldig deilig. Jeg har også sett to typer foreldre på tur med ungene: 1. De som tror at ungene bare kan hysjes på for å bli stille. 2. De som har med mat, drikke, bok og leker (f.eks. tegnesaker). Mange har en koselig tegnestund/lesestund på flyet, det går helt fint. :-)

Innlegg endret pga forskyving av forumsiden. -jolie (mod)

Endret av jolie
Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk denne bloggen også: http://thomasl-mannogfar.blogspot.com/2009...kjeft-unge.html

Hva får en unge til å hyle i 4 timer da? Manglende grenser? Ungen er redd? uforbredt?

Hva får foreldre til å pakke en unge i fly, når de vet at det blir en dårlig flytur?

Vel, jeg reiser mye, og har sett forferdelig mye trist med foreldre og barn.

Ikke sliter ungen seg ut, foreldra er slitne, og ikke minst medpassasjerer.

Nå skal jeg klare å holde ut i 4 timer, men det er ikke kjekt. Skal jeg fly fra Oslo eks,så har jeg vert oppe veldig tidlig, tatt fly og kjørt bil langt før jeg kom til Gardermoen. Så er det en del venting der, så man er trett da man kommer ombord i flyet. Da er det ikke kjekt å ha en hylende unge som sparker i seter osv......

Hva tenker foreldre med? Enkelte forstår ikke at livet må settes på vent en stund når de får barn. Livet er ikke som det var før de fikk barn.

Jeg er ferdig med barn, de har flyttet ut, så nå er det min tur.

Jeg har reist på lengre strekninger med fly. opptil 12 timer, og der finner jeg folk med små barn. Noen går det veldig bra med, men enkelte epsoder kan jeg ha unnvert.

En reise foregikk om natten. Som dere vet skal man være på plass 2 timer før avgang, foreldrene hadde kjørt 4 t med bil for å komme til Gardermoen.

Ungene var allerede trøtte og leie ved ankomst. Ikke hadde den ene fått hvilen sin, bare duppet i bilen. Allerede da var døgnet deres på utur.

Det startet allerede i innskjekkingskøen på Gardermoen, ungene var overtrette. Det ble hyling.....Vi slapp foreldre frem i køen.....Det tar tid å få folk på plass i flyet, ungene fikk ikke ro.

Kl 1 på natten vr vi selv sliten og trett og ville sove,men det var et helvete uten like. Mor til barna fortvilt, ungene ville ikke til far.....nattflyving er ok måte å fly på. De slukker lysa for folk skal sove.....

Tror ungene var rolig 2 timer. De voknet trette, grinete, så lander de til 35 grader. er burde barnevernet ha vert oppringt.....

Gjest Poker face
Skrevet

iteddy eller reise dvd spiller er geniale oppfinnelser. det får ungen til å holde kjeft :gjeiper:

ikke sikkert det fungerer på alle da. ingen garantier :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

ungene er ikke alltid så ille, det er som regel når foreldrene er helt sprø jeg blir gal. For noen uker siden skulle jeg ta tog , etter å ha reist i 24 timer med fly, og jeg var dødssliten. satte meg derfor på stille sone på toget. Inn ramler det ikke mindre enn 8 unger i varierende alder ( sikkert mellom 2 og sju) sammen med foreldrene deres.... to av mødrende var veninner eller noe, og pratet og pratet mens ungene oppførte seg som gale og hoppet rundt, snakket høylydt, sprang frem og tilbake mens de hyyyyylte, og minsten på fanget til den ene moren skreik og skreik.....

jeg sier ikke ifra lenger, for jeg har gjort det et par ganger tidligere i ekstreme situasjoner, og da blir man bare stemlet som barnehater, men når man setter seg på stille sone, og resten av toget er ledig, da har jeg igrunnen liten forståelse....

til slutt kom konduktøren og sa ifra, og ba ungene sette seg i setene sine....ikke at det hjalp noe særlig på lydnivået.

og ja, man kan sikkert ta på seg en MP3 spiller, men det er da ikke stille....

forøvrig klarer jeg ikke å forstå at det kan være utfordrende å reise med barn, men denne situasjonen tok bare kaka...

Skrevet
ungene er ikke alltid så ille, det er som regel når foreldrene er helt sprø jeg blir gal. For noen uker siden skulle jeg ta tog , etter å ha reist i 24 timer med fly, og jeg var dødssliten. satte meg derfor på stille sone på toget. Inn ramler det ikke mindre enn 8 unger i varierende alder ( sikkert mellom 2 og sju) sammen med foreldrene deres.... to av mødrende var veninner eller noe, og pratet og pratet mens ungene oppførte seg som gale og hoppet rundt, snakket høylydt, sprang frem og tilbake mens de hyyyyylte, og minsten på fanget til den ene moren skreik og skreik.....

jeg sier ikke ifra lenger, for jeg har gjort det et par ganger tidligere i ekstreme situasjoner, og da blir man bare stemlet som barnehater, men når man setter seg på stille sone, og resten av toget er ledig, da har jeg igrunnen liten forståelse....

til slutt kom konduktøren og sa ifra, og ba ungene sette seg i setene sine....ikke at det hjalp noe særlig på lydnivået.

og ja, man kan sikkert ta på seg en MP3 spiller, men det er da ikke stille....

forøvrig klarer jeg ikke å forstå at det kan være utfordrende å reise med barn, men denne situasjonen tok bare kaka...

Hvis resten av toget var ledig kunne du jo bare flyttet deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...