Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #1 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg og kjæresten min skal kanskje dra på Interrail til sommeren. Da skal vi dra en mnd, og tenker å rekke rundt store deler av Europa. Det jeg trenger nå er tips om hvilke steder vi bør besøke, økonomi og andre praktiske ting. Vil gjerne høre historier fra andre som har reist InterRail før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loone Skrevet 26. mars 2009 #2 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg og kjæresten min skal kanskje dra på Interrail til sommeren. Da skal vi dra en mnd, og tenker å rekke rundt store deler av Europa. Det jeg trenger nå er tips om hvilke steder vi bør besøke, økonomi og andre praktiske ting. Vil gjerne høre historier fra andre som har reist InterRail før. Jeg var på min første interrail tur i fjor sommer og det var en kjempeflott måte å oppleve mye nytt på. Vi fløy til Venezia og startet med noen dager der, videre til Slovenia og Ljubljana som er en kjempeherlig by som jeg lengter tilbake til. Resten av reisen gikk så til Graz, Bratislava, Praha og Berlin.. vi var bare borte i 11 dager, og kunne helt klart ha hatt noen dager til på hvert sted. Selve reisemåten var helt super, det var bare å hoppe på toget, noen ganger er det greit å kjøpe en plassbillett, særlig i høysesongen og på noen tog er det obligatorisk. Vi hadde relativt korte togetapper på 3-5 timer, mange ganger kan det jo lønne seg å ta nattoget for å spare penger på overnatting og ikke "kaste" bort dagene på å sitte på toget. Les litt om stedene du har tenkt til å besøke på forhånd, så føler du deg litt kjent med byen før du kommer.. ellers var vi strålende fornøyd med herbergene vi bodde på, vi sov både på fellesrom og noen ganger bestilte vi eget rom. Utrolig bra stemning de fleste steder.. og lett å møte nye mennesker. Pengene kan strekke veldig langt, kommer helt ann på hvordan man vil leve.. er veldig mange som lager mat selv på herbergene.. det var ganske fine kjøkken på de stedene vi har. Men i den delen av Europa som vi reiste så er det ikke så alt for dyrt å spise ute uansett:) Mange liker å bare kjøpe en billett og bare reise rundt etter hva som frister... eller om man planlegger mer på forhånd. Min erfaring var at det viktigste var å ha en god sekk, gode sko, ikke pakk for mye tøy, en reiseguide og gnagsårplaster;) Interrail er en veldig mye mer enkel måte og reise på en jeg trodde.. kos dere masse og god tur:) Lurer dere på noe ang. de byene jeg har vært i så bare spørr:) Anbefaler i alle fall Slovenia og Ljubljana.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 30. mars 2009 #3 Del Skrevet 30. mars 2009 Det hørtes herlig ut. Vi tenker også å være mye i de østlige landene av europa. Hvor mye penger hadde dere med? Vi tenker å overnatte på billigste måte, og tenker å ikke bruke mye penger på luksus. Leve på minst mulig penger. Hvor mye tror du vi må ha? Noen andre som har noen erfaringer? (forresten så var det litt feil i oversskriften. trenGer tips skal det stå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå