Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg vet selv at dette er et dumt spørsmål, men det er noe jeg begynner å tenke en del på. Kjæresten min har en hårsveis jeg ikke synes noe om (type hockeysveis). Dette var moderne for en stund siden, og da klippet han seg sånn. Jeg synes ikke han kler det i det hele tatt, og nå har han hatt den et par år. Jeg har forsøkt å vise ham bilder av andre frisyrer og sagt at jeg tror han ville kledd andre ting bedre. Han er opptatt av klær og utseende vanligvis. Han har bare fortsatt å klippe seg sånn, og jeg synes faktisk ikke han er noe kjekk lenger. Jeg er selvfølgelig like glad i ham fortsatt, det er ikke noe sånt. Men jeg synes ikke han er like tiltrekkende, og det går utover forelskelsesfølelsene. Jeg har jo lyst til at det skal kile litt i magen når jeg ser på ham fortsatt, selv om vi har vært sammen i en del år. Noen som har forslag til hvordan jeg kan slutte å fokusere på dette, eller hva annet jeg skal gjøre? Jeg vil jo ikke såre ham på noen måte.
Gjest Purple Haze Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Klipp han mens han sover Neida, bare tuller. Betyr det mye for deg hvordan kjæresten din ser ut på håret altså? Be han klippe seg da vel. Kom med forslag til frisyrer du liker på menn, og si at du tror han kom til å bli kjempefin slik eller slik.
Hilde Christina Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 ^ Det har hun jo allerede gjort... Menn er jo ikke kjent for å ta hint bra, så enten så må du si det rett ut eller så kan du gi ham gavekort hos frisør til bursdag eller liknende sammen med et bilde av en frisyre du tror han vil kle
LitaPia Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Godt forslag Hilde Christina Og btw..nei hockey sveis er aldri pent, uansett...
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Hvor lenge har du mast på han? Sambo må mases på gjerne 2-3 uker før han i heletatt vil klippe seg.
Piper Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Om du mister litt av følelsene for han på grunn av en frisyre, så er ikke han den rette for deg. Og hvordan ville du likt det om han puttet frisyrer opp i ansiktet på deg, og ville at du skulle klippe deg slik han ville at du skulle se ut? Jeg syns enkelte kvinner er frekk, når de i det hele tatt tror de har noen som helt rett til å bestemme hvilken frisyre kjæresten skal ha.
Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 ^ Det har hun jo allerede gjort... Menn er jo ikke kjent for å ta hint bra, så enten så må du si det rett ut eller så kan du gi ham gavekort hos frisør til bursdag eller liknende sammen med et bilde av en frisyre du tror han vil kle Det var neimen ikke dumt Hvis jeg betaler for det, så kanskje han gjør det
Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Om du mister litt av følelsene for han på grunn av en frisyre, så er ikke han den rette for deg. Og hvordan ville du likt det om han puttet frisyrer opp i ansiktet på deg, og ville at du skulle klippe deg slik han ville at du skulle se ut? Jeg syns enkelte kvinner er frekk, når de i det hele tatt tror de har noen som helt rett til å bestemme hvilken frisyre kjæresten skal ha. Som jeg skriver har det ikke noe med om jeg er glad i ham eller ikke, men klart at når man synes kjæresten sin er kjekk, kiler det jo lettere i magen. Vi har vært sammen i flere år, så selv om man er like glad i hverandre, må man på en måte kunne date og gjøre seg attraktive for den andre. Jeg vil ikke bestemme hvilken frisyre han skal ha, jeg vil bare ikke at han skal ha den ene. Hvis han for eksempel ikke syntes jeg var fin med rødt hår, ville jeg jo droppet det. Man ønsker jo at den andre parten skal synes at en er fin.
Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Som jeg skriver har det ikke noe med om jeg er glad i ham eller ikke, men klart at når man synes kjæresten sin er kjekk, kiler det jo lettere i magen. Vi har vært sammen i flere år, så selv om man er like glad i hverandre, må man på en måte gjøre seg attraktive for den andre fordi sånne følelser er ikke like lette å holde på som de dypere. Jeg vil ikke bestemme hvilken frisyre han skal ha, jeg vil bare ikke at han skal ha den ene. Hvis han for eksempel ikke syntes jeg var fin med rødt hår, ville jeg jo droppet det. Man ønsker jo at den andre parten skal synes at en er fin.
Piper Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 (endret) Som jeg skriver har det ikke noe med om jeg er glad i ham eller ikke, men klart at når man synes kjæresten sin er kjekk, kiler det jo lettere i magen. Vi har vært sammen i flere år, så selv om man er like glad i hverandre, må man på en måte kunne date og gjøre seg attraktive for den andre. Jeg vil ikke bestemme hvilken frisyre han skal ha, jeg vil bare ikke at han skal ha den ene. Hvis han for eksempel ikke syntes jeg var fin med rødt hår, ville jeg jo droppet det. Man ønsker jo at den andre parten skal synes at en er fin. Du vil bestemme hvilken frisyre han skal ha, for du vil ikke at han skal ha den han har nå. Og jeg hadde for eksemeple aldri klippet håret mitt i en fason jeg ikke ville, bare fordi min partner skulle like meg bedre. Og er hårsveisen så irriterende, så står jeg fortsatt for at han ikke er den rette for deg. Tar nok ikke lang tid før det er andre ting som blir irriterende, og som du da ønsker at han skal forandre. Begynner ofte med en ting, så baller det på seg. Og jeg hadde ikke droppet en hårfarge, bare fordi min partner mente jeg ikke skulle ha den. Mitt hår er og blir mitt, og det bestemmer jeg helt og holdent over selv. Så sta og egen er jeg, og jeg forventer at min partner er så gammel at han klarer å bestemme hvilken frisyre han vil ha også. Noe han liker, ikke hva jeg eventuelt vil like for at det skal krible litt ekstra i magen. Det kribler i magen for helt andre ting her i gården. Endret 26. mars 2009 av Piper
Gjest Gjest jente Skrevet 26. mars 2009 #11 Skrevet 26. mars 2009 Jeg hadde noe av det samme "problemet" med exen min, men da når det gjaldt klesstilen. Han er i utgangspunktet en veldig kjekk og pen gutt, men han utviklet en mer og mer "harry" klesstil i løpet av de fire årene vi var sammen. Hsuker det irriterte meg hver gang vi var og shoppet sammen, han endte stort sett alltid opp med lyse litt for vide dongeribukser o.l... Men, selvfølgelig, når jeg ser tilbake på det, så var det ikke bare klærne hans som var et irritasjonsmoment, det var rett og slett bare det at vi hadde vokst fra hverandre, følelsene forsvant litt etter litt, og til slutt så irriterte hele fyren meg Ser ikke for meg at jeg kunne irritert meg over utseende/klær/hår osv. på nåværende samboer, synes han er verdens beste uansett Dette var kanskje litt OT, men jeg tenker bare at det kanskje er mer som bobler under overflaten en kun irritasjon over håret?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #12 Skrevet 26. mars 2009 Du mister lysten på ham pga håret hans? Hva med når han blir eldre, legger litt på seg, får "gammal-mans-rumpe", får rynker etc? Skal du ikke klare å tenne på ham da heller? Det er helt greit å gi kjæresten hint/tips om at han kler noe annet bedre, men når han faktisk ignorerer disse hintene betyr jo det at han selv ønsker denne frisyren. Mannen min har altid fortrukket langt hår over kort, det har jeg alltid visst. Jeg hadde kort hår når jeg traff ham, og i fire år ut i forholdet vårt. Han spurte aldri om jeg kunne forandre håret mitt, han gav meg ikke en gang hint om det fordi han elsket meg slik jeg var. Så etter fire år fikk jeg lyst å vokse håret langt, i hovedsak fordi jeg visste at han likte dette og ønsket å gjøre meg finere for ham. Jeg har hatt andre kjærester som har gitt mer konkrete ønsker og tips om hvordan jeg skulle ha håret, og DET ledet ikke til at jeg på noen måte ønsket å forandre meg for dem. Det faktum at kjæresten min nå aldri forsøkte å forandre meg gjorde at jeg etter en stund fikk lyst til det...
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Du mister lysten på ham pga håret hans? Hva med når han blir eldre, legger litt på seg, får "gammal-mans-rumpe", får rynker etc? Skal du ikke klare å tenne på ham da heller? Herregud, de ER jo ikke akkurat 80 år heller! Når de er relativt unge så SKAL man ta være på seg og hvordan man ser ut. Helt fullstendig enig med trådstarter her! Det er tross alt over 20 år siden hockey var "inn" og det ser helt latterlig ut i dag! Det er helt greit å gi kjæresten hint/tips om at han kler noe annet bedre, men når han faktisk ignorerer disse hintene betyr jo det at han selv ønsker denne frisyren. Eller det kan bety at han ikke vet bedre og kanskje ikke engang bryr seg? Kanskje han TROR at det er fint og at det er noe som de "hippe" gjør?
Gjest Wrangler Skrevet 26. mars 2009 #14 Skrevet 26. mars 2009 Jeg skjønner TS godt jeg. Fikk en aldri så liten krise da kjæresten skaffet seg skjegg, han så heldigvis 10 år eldre ut med det, så skjegget ble tatt relativt kjapt. (han er livredd for å se gammel ut, hehe!)
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. mars 2009 #15 Skrevet 26. mars 2009 Hockey var jo kult for et par år siden, men jeg skjønner at du ønsker at han forandrer frisyre nå. Jeg er også veldig opptatt av sånne ting, og hår og klær er jo en del av de tingene som bestemmer om man ser på kjæresten som tiltrekkende eller ikke. Med ene kjæresten jeg hadde en gang irriterte jeg meg alltid over frisyren og klærne hans og det gnagde veldig på forholdet. Det var selfølgelig andre ting også som gjorde at det ble slutt, men sånne ting er jo veldig viktig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå