Gå til innhold

Kjøttetende plante

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lyst på en kjøttetende plante. Har kikket litt rundt på forskjellige blomsterbutikker her, bl.a plantasjen, men fant ikke. Noen som vet hvor jeg får kjøpt det? De er kanskje ikke så vanlige disse, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt våre på plantasjoen, og her har de ihvertfall de inne hele tiden

Gjest Gjest
Skrevet

Spiser denne planten småfluer? Det hadde vært kjekt.

Skrevet

Lurte litt på å kjøpe meg en sånn en, men overlever de uten mat også? Og må man håndmate dem med fluer man finner, de fanger dem vel ikke selv?

*dumt spørsmål*

Skrevet
Lurte litt på å kjøpe meg en sånn en, men overlever de uten mat også? Og må man håndmate dem med fluer man finner, de fanger dem vel ikke selv?

*dumt spørsmål*

De jeg har hatt har fint levd på vann når det har vært lite med fluer. Og jo da, de fanger de selv. På platen (nå tenker jeg på sånn fluesnapper) så har de et stoff som lukter godt for fluer og de blir da tiltrekt, men det er et seigt stoff som gjør at de sitter fast mens planten snapper de til seg.

De med sånne skåler har et glatt stoff opp langs halsen av planten og hvis de først havner neddi kommer de ikke opp igjen.

Skrevet

Jeg var innom plantasjen på Skedsmo, der har de det....De er veldig små så mulig du går rett forbi dem., Men når du kommer inn inngangen, så følger du bare "hovedveien" nedover og da står de oppe på en hylle (over andre planter) til venstre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...