LukaFrost Skrevet 26. mars 2009 #1 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Saken er at jeg har kobla en ekstern skjerm til min lille Acer Aspire One. Problemet er at oppløsningen er helt forferdelig. Det er forferdelig stort og grovkorna det som vises på den eksterne skjermen. Jeg finner hvor stor oppløsning det er, men jeg skjønner ikke hvordan jeg får endra oppløsningen og heller ikke hva jeg skal forandre den til. Nåværende oppløsning er 1024x600@60 Det finner jeg ut under "settings" -> "display settings". Anyone? Endret 26. mars 2009 av LukaFrost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 26. mars 2009 #2 Del Skrevet 26. mars 2009 Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mars 2009 Takk, men det funker ikke! Når jeg klikker på "settings" så står det ikke "advanced" noe sted. Så det stopper allerede der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 26. mars 2009 #4 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvilke knapper har du nederst? På norsk er det to andre knapper i tillegg til Avansert, nemlig Feilsøking... og Identifiser. Har du de to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 26. mars 2009 Tenker på på det som står i menyen som kommer opp når jeg klikker på Advanced? (har engelsk) Jeg kommer ikke på hva som kan være engelske ord for Feilsøking og identifiser. Kan ikke se noe som er tilsvarende. I den menyen som kommer opp når jeg klkker Advanced står det Settings Manager øverst og Workspaces Settings nederst. Jeg har Linux. Kanskje derfor jeg ikke får opp samme meny? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linux-n00ben Skrevet 26. mars 2009 #6 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg kan hjelpe, med forbehold, da jeg også er n00b. Vi du at den eksterne skjermen skal vise akkurat det samme som skjermen på acern din, eller skal den være en tilleggsskjerm, slik at du får desktop-overflaten på to skjermer ved siden av hverandre, så du kan jobbe over flere skjermer samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 26. mars 2009 #7 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har Linux. Kanskje derfor jeg ikke får opp samme meny? Bingo. Hvilket OS du har er nokså vesentlig informasjon ved feilsøking. Såvidt jeg kan se av denne testen er man låst til 1024x600 så lenge man ikke redigerer /etc/X11/xorg.conf selv eller bytter til en Linuxdistro som ikke er grufullt lemlestet av Acer. Her er et eksempel på en modifisert xorg.conf som tillater høyere oppløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå