Gå til innhold

Sandnes/Stavanger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er en familie på fire med barn på 0 og 3 år. Vi har bodd i Oslo i 10 år og har planer om å flytte til Sandnes/Stavangerområdet ila noen få år.

Grunnen til at vi tenker å flytte er familie og venner som alle tenker seg den veien etterhvert. Problemet er at ingen av oss er kjent i området, så vi vet ikke engang hvor vi skal begynne å kikke!

Vi er vel av den vanlige typen som vil ha gode naboer - gjerne med barn, trygg barnehage/skole og idrett/kulturtilbud. Ønsker oss et rekkehus eller enebolig - ikke heeelt på landet, men ikke midt i byen heller. Det viktigste er egentlig at det er et trivelig boligområde. Vi har nemlig tenkt å bo der lenge:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vi er en familie på fire med barn på 0 og 3 år. Vi har bodd i Oslo i 10 år og har planer om å flytte til Sandnes/Stavangerområdet ila noen få år.

Grunnen til at vi tenker å flytte er familie og venner som alle tenker seg den veien etterhvert. Problemet er at ingen av oss er kjent i området, så vi vet ikke engang hvor vi skal begynne å kikke!

Vi er vel av den vanlige typen som vil ha gode naboer - gjerne med barn, trygg barnehage/skole og idrett/kulturtilbud. Ønsker oss et rekkehus eller enebolig - ikke heeelt på landet, men ikke midt i byen heller. Det viktigste er egentlig at det er et trivelig boligområde. Vi har nemlig tenkt å bo der lenge:)

Hundvåg i Stavanger, 5 min utenfor sentrum, sentralt og barnevennlig.

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

fff

Endret av Kirsebaer
Gjest Gjest
Skrevet

Hundvåg er ikke dumt. Stokka (pent strøk), Madla, Tjensvoll og Hinna likeså.

Ville personlig styrt unna Tananger, Sunde, Sola og Sandnes. Lite koselig. Midt i sentrum er vel heller ikke å fortrekke med småbarn.

Gjest Gjest
Skrevet

Sandnes er verdens beste sted, der passer barnefamiliene inn!!

Gjest Gjest_Tora_*
Skrevet

Ville personlig styrt unna Tananger, Sunde, Sola og Sandnes. Lite koselig. Midt i sentrum er vel heller ikke å fortrekke med småbarn.

Tjensvoll er vel det stikk motsatte av pent sted?

Fine steder å bo med barn i Stavanger er Hinna, Gausel og Vaulen.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Hundvåg er heeelt håpløst om du skal til/fra jobb i rushtiden.

Sola er helt topp! Kort vei til alt :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

dette er vel en evig debatt. Bor selv i sandnes, flyttet hit for 5 år siden og trives veldig godt. Ganddal, smeaheia, bogafjell er fine steder for barnefamilier. I stavanger føler jeg meg ikke velkommen, mange sure og sære folk. Hvertfall mange av de jeg har truffet på.

Gjest Methuselah
Skrevet (endret)
Hundvåg i Stavanger, 5 min utenfor sentrum, sentralt og barnevennlig.

Det er faktisk 7 minutter. Fra sentrum

Men jeg er enig Hundvåg er et fint sted og bo. Selv om jeg aldri har bodd der. Men har vært der veldig veldig mange ganger.

Stavanger er en fin by for unge. Sandes vet jeg ikke for meg er Sandes bare en ting man reiser igjennom akkurat som en tunell

Endret av Methuselah
Gjest Methuselah
Skrevet
Hundvåg er heeelt håpløst om du skal til/fra jobb i rushtiden.

Sola er helt topp! Kort vei til alt :)

Det gjelder ikke bare hundvåg. Slik er det nesten over alt i Stavanger bare forbi madlaleiren. Eller AMFI madla eller tjensvoldkrysset og forbi Kiwi butikken ikke så langt fra jernbanen. Eller forbi teatheret og mange andre steder.

Hele byen Stavanger er håpløs i rushtiden

Skrevet

Jeg synes ungdomsskolene i Sandnes er ganske fæle... hvordan de er i Stavanger vet jeg ikke så mye om, det er nok store forskjeller der.

Skrevet

Støtter hundvåg. Det er en veldig fin plss. Jeg har ikke bodd der selv, men kjenner mange som bor der og har derfor vert der ganske ofte.

Randaberg er også en koselig plass. Det er jo et stykke fra Stavanger sentrum da. Tar ca 15 min med bil. Men der er det skole, mange barnehager og idredshall med svømmebasseng. Alt ligger ganske nært Randaberg sentrum.

Gjest Gjest
Skrevet

Ååååååhhhh...me so sorry :(

Skrevet
Ååååååhhhh...me so sorry :(

Du må ikke villede folk sånn, tenk om de kommer to minutter for sent! :ler:

Vi bor på Vaulen, vi trives godt. Har jo ikke egne barn ennå, men det virker som om fosterbarna trives godt også. Eier også et hus på Storhaug, der ville jeg aldri bodd.

Gjest Gjest
Skrevet

Ville personlig styrt unna Tananger, Sunde, Sola og Sandnes. Lite koselig.

Enig.

Eller Tjensvoll har jeg ikke så mye kjennskap til, bortsett fra å ha kjørt kjennom Tjensvollkrysset en million ganger og akkurat der er det jo ikke særlig koselig :ler:

De sistnevnte stedene er vel litt kjent (iallefall i min relativt unge generasjon) for å ha et noe hardere miljø. Det var der alle de gale kidsa kom fra, som stjal, banket hverandre opp og mistet jomfrudommen når de var 13.

Og med fare for å fornærme en del her: Jeg ville heller satset på å bo nær Stavanger enn Sandnes, Sandnes er et høl i forhold.

Gjest Gjest
Skrevet

Men jeg er enig Hundvåg er et fint sted og bo. Selv om jeg aldri har bodd der. Men har vært der veldig veldig mange ganger.

Stavanger er en fin by for unge. Sandes vet jeg ikke for meg er Sandes bare en ting man reiser igjennom akkurat som en tunell

Det du skriver om sandnes viser bare at dere fra stavanger er trangsynte, sære og lite imøtekommende!

Skrevet

Jeg har bodd på Hinna og trivdes utrolig godt der. Det er ikke langt til Stavanger (det går buss forbi hele tiden) og det er veldig barnevennlig. Vaulen er også et kjempefint sted, rett bortforbi Hinna.

Skrevet

Selv bor jeg i Sandnes, og synes det er et kjempested! Velger du å bosette deg her ville jeg absolutt valgt bydeler som er etablerte. Sandnes har hatt og kommer til å få litt voksesmerter i nye bydeler som Bogafjell og Smeaheia. Akkurat som de hadde f.eks. på Hommersåk da dette var nytt.

Så skal du bo her ville jeg valgt bydeler som Hana, Aspervik, Hommersåk (som har blitt fantastisk fint) eller Sandved.

Skrevet

Har også bodd på Gausel, og trivdes fantastisk godt!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vokste opp på Vaulen, helt perfekt for barn. Områdene rundt (Mariero, Kristianslyst, Hinna) er også fine, trygge, akkurat passe langt borte fra Stavanger sentrum.

Men det er ganske dyrt da! Mye flotte eiendomer og nye hus, høy standard stort sett.

Tipper Gausel også er bra, selv om jeg er mindre kjent der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...