Nikoline Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Vi er en familie på fire med barn på 0 og 3 år. Vi har bodd i Oslo i 10 år og har planer om å flytte til Sandnes/Stavangerområdet ila noen få år. Grunnen til at vi tenker å flytte er familie og venner som alle tenker seg den veien etterhvert. Problemet er at ingen av oss er kjent i området, så vi vet ikke engang hvor vi skal begynne å kikke! Vi er vel av den vanlige typen som vil ha gode naboer - gjerne med barn, trygg barnehage/skole og idrett/kulturtilbud. Ønsker oss et rekkehus eller enebolig - ikke heeelt på landet, men ikke midt i byen heller. Det viktigste er egentlig at det er et trivelig boligområde. Vi har nemlig tenkt å bo der lenge:) Er det noen som kan komme med tips? Kom igjen - nå har dere sjangsen til å reklamere for hjemplassen deres!
mocci Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hei, Velkommen skal dere være til Sandnes Jeg er selv ekte sandnesjente og anbefaler dere å ta en titt på bydelene Smeaheia og Bogafjell i Sandnes kommune. Dette er relativt "nye" bydeler, begge ble utbygget fra år 2000 og til idag, består av masse rekkehus, noen blokker og noen eneboliger, ligger litt utenfor sentrum men godt kollektivtilbud. Endret 26. mars 2009 av mocci 1
ydmyk Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Vi bor i Stavanger, og det er en fin by. Jeg er innflytter selv. Vi bor på Tjensvoll, et par km fra byen, og nært veldig mange ting. Ikke minst er det barnevennlig med mange gangveier ol. store deler av det området. Her er det endel blokker, mange rekkehus og også eneboliger. Mye ble bygget for ca. 30 år siden. Men det er mange andre steder også, som er fine her i kommunen. Selv valgte vi sted etter at det skal være nært jobber, byen, friarealer og offentlig transport, barnevennlig, ok skole og ikke minst: Jeg ville at det skulle bo folk i ulik alder der. I store utbyggingsområder har det en tendens til å bli nesten bare barnefamilier, mye ungdommer, og kanskje litt "hardt" miljø blant de, mange flytter dit og det er ofte ikke all verdens med tilbud til de største barna. Men det kan jo skje uansett hvor en bor da. Trenger dere barnehageplass, kan dere ta det i betraktning, men de fleste steder går det greit. Hvor skal dere jobbe? Må/vil dere kjøre i kø til jobb? Jeg tror det beste er å ta seg tid til å se på områdene. Lykke til! 1
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Hei du!! :D Velkommen så masse!! Anbefaler ikke Tjensvoll, for mye narkotika rundt det strøket!! Heller ikke Sandnes er noe og anbefale! Sola/Skadberg er perfekt! Tro meg. Jeg vet hva jeg snakker om. Forus er også bra, Gausel/Dronningåsen, er ett bra sted. Lykke til! ! :D
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Hadde holdt meg borte fra Tjensvoll, mye tull der. Bogafjell er såpass nytt at jeg er redd når barna begynner å bli tenåringer så vil det danne seg gjenger ogproblemer blant ungdommen slik det gjør overalt etter 10-15 år etter oppstart.... slik har det vært overalt - Tjensvoll, Hundvåg, Kvernevik, Tjelta osv... Som en annen sa her, Sola anbefaler jeg og Randaberg.. Bor selv i Stavanger, og har bodd både på Hundvåg, Tjensvoll og Kvernevik - heldigvis i barnløs tilstand Vi ser oss selv om etter hus i enten Sola eller Randaberg
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Randaberg vil jeg tro blir litt for på landet ut ifra det jeg skjønner at TS er på jakt etter. Sandnes er en fin plass for barnefamilier, smeaheia er populært men relativt dyrt, bogafjell synes jeg selv blir litt i "bagevjå" altså ikke så sentralt. Lura, austrått, skaarlia og smeaheia er mine forslag.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er opprinnelig ekte sandnesjente og har bodd der i over 20 år. Har prøvd ulike bydeler før jeg etter hvert flyttet til Stavanger. Bodde der i ca 10 år og har nå etablert meg på Sola. Brukte altså lang tid på å finne ut hvor jeg egentlig ville bo, nå er jeg ikke i tvil. Jeg ville flyttet til Sola, gjerne Skadbergområdet (har bodd her i ca 4 år - helt perfekt). Opplever å være nært alt. Bruker mindre enn 10 min til flyplassen (men hører utrolig sjelden noe til flyene likevel), kort veg til et utall nydelige strender (selv om været ikke alltid er på topp her altså..) 15 min til Stavanger, 10 min til Sandnes, 5 min til Ikea (hehe..) og 7 min til Kvadrat kjøpesenter. Det er mange "nye" områder og bare på de få årene jeg har bodd her har det vært merkbar økning i kollektivtilbudet. Det bygges fremdeles her, så det er lett å velge om dere vil bo i ett "etablert" strøk eller nybyggerområde. Det skal også bygges helt ny barneskole som etter planen er ferdig om ca 2 år. I tillegg blir det nok kjøpesenter her innen kort tid. Jeg anbefaler altså sterkt Sola. Særlig når dere har små barn, trygt og godt med mange barnefamilier. Jeg har mange venner som bor rundt i Sandnes/Stavangerdistriktet. De fleste trives der de bor, men flere har flyttet fra Bogafjell/Håbafjellområdet som ble nevnt over her. Det blir for langt vekke og sykt mye kø til og fra jobb dersom dere jobber i feks Forus/Stavangerområdet. Og for all del - unngå Smeaheia i Sandnes. Alle jeg kjenner som entusiastisk flyttet dit, har nå solgt og etablert seg andre steder. Lykke til med valget - jeg elsker å bo i dette distriktet.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Er også ekte sandnesjente men alikevel vil jeg anbefalle skadberg på sola, nytt, flott, masse barnefamilier og i nærheten til alt.
ydmyk Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Vel, det er vel lenge siden Tjensvoll hadde rykte med narkotika og mye tull. Der er gode barnehager, bra skole og rolig nå. Og absolutt ikke mer narkotika enn andre steder.
Gjest Eithne Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Signerer Randaberg. Full barnehage dekning, veldig bra idrettsmiljø og landlig, men ikke for langt fra byen heller :-) Ellers har man Tasta også
Gul Nonstop Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 Hei du!! :D Velkommen så masse!! Anbefaler ikke Tjensvoll, for mye narkotika rundt det strøket!! Heller ikke Sandnes er noe og anbefale! Sola/Skadberg er perfekt! Tro meg. Jeg vet hva jeg snakker om. Forus er også bra, Gausel/Dronningåsen, er ett bra sted. Lykke til! ! :D Enig!
Monarabb Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Anbefaller smeaheia, skaarlia og bogafjell på sandnes!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #13 Skrevet 30. mars 2009 Signerer Randaberg. Full barnehage dekning, veldig bra idrettsmiljø og landlig, men ikke for langt fra byen heller :-) Ellers har man Tasta også Nei, Randaberg er laangt vekk fra byen - dessuten er denne lille landsbyen AP-styrt, i motsetning til Stavanger, som er H-styrt. Folk er mer bondske i Randaberg og det er nesten aldri folk i gatene.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #14 Skrevet 30. mars 2009 Nei, Randaberg er laangt vekk fra byen - dessuten er denne lille landsbyen AP-styrt, i motsetning til Stavanger, som er H-styrt. Folk er mer bondske i Randaberg og det er nesten aldri folk i gatene. Bondske?? Kan ikke akkurat se så veldig stor forskjell på folk fra randaberg og stavanger. Vi har bodd med unger på Tasta, Vardeneset, Storhaug og nå på Randaberg. Vi har valgt Randaberg fordi det er en god plass for barn å vokse opp og at det samtidig kan kombineres med jobb i Stavanger. Skolene har et godt rykte og du har kort vei til strand og andre turområder. Anbefaler dere å kjøre rundt omring i områdene og se:) Om du ønsker å bo i Stavanger kommune så er Tasta/Vardeneset også en plass å anbefale.
Gjest Eithne Skrevet 30. mars 2009 #15 Skrevet 30. mars 2009 Nei, Randaberg er laangt vekk fra byen - dessuten er denne lille landsbyen AP-styrt, i motsetning til Stavanger, som er H-styrt. Folk er mer bondske i Randaberg og det er nesten aldri folk i gatene. Haha Okay! vel det tar 6-10 minutter å kjøre inn til Stavanger sentrum fra Randaberg - synes ikke det er så langt fra byen. Nå vet ikke jeg hvor mye du er ute å går i Randaberg, men folk er det alltid plenty av + hva er galt med bønder da? Bor ikke på gård selv, men guri så herlig det er for ungene oppleve landliv :D
Rosenrød Skrevet 30. mars 2009 #16 Skrevet 30. mars 2009 Jeg hadde valgt Randaberg over Sola og Sandnes any day! Bor selv nesten i byen (Eiganes), og jobber i Randaberg. Bruker max ti minutter hjemmefra til jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå