Gå til innhold

Venninnegjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har en venninnegjeng/syklubb etc. der man alltid møtes uten partner (partnere skygger banen med en gang man setter foten innenfor døra), inviterer man da med partneren i bryllup?

Hva er vanlig? Jeg inviterer gjerne partnerene, men lurer på om de kanskje synes det er rart når de ikke har møtt verken brud eller brudgom før? :ler:

Skrevet

Jeg synes det er vanelig at man blir bedt med partner hvis man har partner på det tidspunktet man sender ut invitasjoner... :) Men det er nå min mening...

Gjest Gjest
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg at man alltid skal be med partnere i bryllup.

Men, hvis det er snakk om en venninnegjeng, kollegaer fra jobb eller lignende så kan jeg være med på at det kanskje er greit å invitere uten partnere. Så lenge det gjelder for hele gjengen, at de alle blir invitert uten partnere så synes jeg det er greit. 10 venninner blir fort 20 gjester hvis partnere skal få være med, og da blir bryllupet fort fryktelig stort. Hvis man ikke ønsker, eller har mulighet, til å ha et stort bryllup så tror jeg hvertfall at jeg selv hadde prioritert å invitere alle venninnene uten partner i steden for halvparten av vennene med partner.

(men ta en titt på "Ikke invitert" tråden. Der får du opplevelsen til en partner som ikke er blitt invitert, og hvor sårt det kan være. Hvertfall inntil man får vite at det faktisk ikke er noen partnere som blir invitert. Ikke kjekt hvis noen går rundt og tror at man er den eneste partneren som ikke får komme. Gjør det isåfall klart for venninnene dine med en gang at ingen av partnerene blir invitert. Så slipper du unna mulig usikkerhet, sure miner osv)

Skrevet

Jeg synes godt du kan invitere de uten partner. Hvotfor skal de komme i bryllupet ditt når de ikke kjenner deg ...

Skrevet

Jeg tenker mest på at de selv synes det er kjedelig å være i et bryllup der de ikke kjenner noen andre enn partneren sin, og partneren har masse venninner der. Jeg vet ihvertfall at min kommende mann hadde fått sosialangst av mindre. ;)

Skrevet
Jeg vet ihvertfall at min kommende mann hadde fått sosialangst av mindre. ;)

Det trur jeg gjelder de fleste menn ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi inviterte alle med partnere.

En gyllen anledning til å få blitt litt kjent med partnerene til vennene sine!

Skrevet

Vi inviterer alle, så får heller partner velge om dem ønsker å bli kjent med de andre, eller være hjemme....Mye lettere og ingen sur :)

Skrevet

Jeg hadde absolutt invitert med følge..

Vi skriver til og med til de som er singel, m/følge, om de kanskje finner seg noen i mellomtiden:)

Gjest Mann på 43
Skrevet
Det trur jeg gjelder de fleste menn ;)

Ikke meg i allefall og de fleste jeg kjenner. Vi er da ikke helt sosiale misfreaks selv om vi er menn.

Gjest misto
Skrevet
Ikke meg i allefall og de fleste jeg kjenner. Vi er da ikke helt sosiale misfreaks selv om vi er menn.

Det samme gjelder de mennene jeg kjenner.

Gjest Gjest
Skrevet

I bryllup skal man altid invitere partnern om de er gift eller er samboere. Er utrolig uhøflig å ikke invitere. Hele ekteskap inngår det å være 2. Å invitere bare 1 av et par er ikke riktig.

Da får du heller la være å invitere.

Men det er min mening..

Gjest gjest_undrende
Skrevet

Hei!

Noen av mine venninner er blitt single i løpet av de siste to mnd, og ene har allerede funnet seg ny kjæreste. Har ikke hørt det fra henne seg (sett det på facebook) og har heller ikke helst på han. Må jeg be han?

Hun stod egentlig oppført på gjestelisten til middag sammen med eksen, som er en barndomsvenn av meg! Så han blir uansett bedt på middag. Jeg har en del venninner fra hjemme som jeg ikke har så mye kontakt med lenger, treffes typisk på det tradisjonelle julevorspillet liksom. De kommer jeg til å be på kaffe, og det vet jeg mange av de synes er helt greit. Hun som har fått ny kjæreste stod på middagslisten fordi hun var samboer med min barndomsvenn, ble på en måte hans følge, men nå blir hun også plutselig kaffegjest - siden jeg har tenkt å be alle de venninnene på kaffe. Huff! Dette ble rotete..

Gjesteliste er vanskelig! :)

Gjest Gjest
Skrevet
I bryllup skal man altid invitere partnern om de er gift eller er samboere. Er utrolig uhøflig å ikke invitere. Hele ekteskap inngår det å være 2. Å invitere bare 1 av et par er ikke riktig.

Da får du heller la være å invitere.

Men det er min mening..

Og min mening er at din mening er latterlig. ;-)

Hvorfor er det uhøflig å ikke invitere noen man ikke kjenner, og kanskje ikke engang har møtt? Hvorfor MÅ man absolutt bruke sitt eget bryllup som arena for at man absolutt skal bli kjent? Har du tenkt over muligheten for at noen kanskje vil ha en fest for sine familie og venner, og ikke familie, venner og en gjeng man ikke har noe forhold til..?!

Selv syns jeg det er koselig å bli bedt også, hvis mannen min blir bedt, men det er ikke noe krav, og jeg syns ikke brudeparet er uhøflige hvis de ikke ber meg. Med mindre jeg også kjenner dem, da.

Uansett hva man velger, må man tenke gjennom hva slags fest man ønsker. Vil man ha venninnegjengen der som møtes og inntar de samme rollene og har ca den samme kjemien som man pleier, eller vil man se dem mens de er i kjæreste-/konerollene sine og må "ta seg av" sine kjære litt, fordi disse ikke kjenner noen andre der.. Begge kan jo sikkert funke, men det blir to forskjellige fester ut av det.

Skrevet

Jeg vil tenkte hvor mange det er. Er det snakk om 5-10 stykker, så ville jeg valgt med partnere, men r det snakk om 20-25 stykker så ville jeg nok hatt uten.

Skrevet
Jeg hadde absolutt invitert med følge..

Vi skriver til og med til de som er singel, m/følge, om de kanskje finner seg noen i mellomtiden:)

Slik er det her også. Vi synes det er uhøflig å ikke be med følge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...