Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger noen synspunkter her, på om d er meg eller samboeren min som er "urimelig", eller en blanding av oss begge.

Det gjelder økonomi, og d er d eneste vi noen gang krangler om.....

Saken er den at jeg siden slutten av desember har vært delvis arbeidsledig, jeg har jobbet litt som vikar, men ikke noe faste vakter.

Dermed har jeg også hatt dårlig råd. Og dette blir samboeren min sur og sint og grinete over. Vi har hver vår økonomi, og spytter inn en fast sum hver, hver mnd til husleie, mat osv.

Jeg har betalt d jeg skal, selv om d noen ganger har blitt noe senere enn normalt.

Når jeg ikke har penger blir han regelrett sur og begyner å kjefte i en ufin og høy tone. Han er tydeligvis livredd jeg skal leve på han og utnytte han og forvente at han skal forsørge meg......

Det er liksom ingen støtte å få. Det er ikke lett for meg heller at d er sånn nå, og d blir bare enda verre når han er sånn. Tør nesten ikke si jeg er blakk for da blir han sur :(

Jeg trodde man skulle støtte hverandre og kanskje hjelpe hverandre litt når en har d vanskelig i periooder, men ikke her i gården nei...... Hadde d vært omvendt hadde jeg aldri behandlet han slik.

Jeg måtte låne 2000 kr av søstra mi for 1.5 uke siden, og nå trenger hun de tilbake.

Jeg får penger på fredag og spurte han om jeg kunne låne 3000 av han frem til fredag, så jeg får betalt henne + at jeg kan handle inn mat til oss.

Men nei, da var d på'n igjen, kjefting og drittslenging.....dette burde jeg tenkt på tidligere osv....

Siden matpengene er brukt opp, ble han drit sur, og sa at nå drar han å kjøper mat til seg selv, så kan jeg bare sitte å være sulten, og at han ikke vil låne meg penger eller være snill mot meg mer...... og d gjorde han.

Jeg har aldri gjort noe for å utnytte han osv, så skjønner ikke hvorfor han er sånn.

Kan jo ikke være mye glad i meg, jeg hadde hvertfall aldri behandlet en jeg er glad i på denne måten.

Han takler d rett og slett ikke hvis jeg er blakk.....

Fra 1 april begynner jeg i ny fast jobb så da blir det annerledes, men allikevel....begynner jo å lure på om dette er liv laga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare legge til at vi er i midten av 30 åra.

Gjest Gjest
Skrevet
Vil bare legge til at vi er i midten av 30 åra.

Han oppfører seg ikke som en som er midt i 30 åra... Jeg og samboeren har felles økonomi, deler på utgiftene, og hvis det viser seg at den ene er blakk så spytter den andre inn mer og omvendt... Det er i gode og onde dager selv om man ikke er gift!

Skrevet

Ja sånn mente jeg også det skulle være, men her det visst bare "i gode dager" :(

Gjest dioxide
Skrevet

Selvfølgelig har han ingen grunn til å bli sint, Hvis du derimot bruker det du har av penger på klær o.l. har han grunn.

Når min samboer er blakk stiller jeg opp, og omvendt. Penger er slik en liten og materiell ting å krangle om. Er ikke verdt det.

Skrevet

Heia,fy faen for en drittsekk,detta er det værste jeg har hørt..Er sambor i mitten av 30 åra her au,lønn går inn på hver sin konto men har felles økonomi.Har aldri hatt problemer,skal mi handle tar mi det kortet det er penger på,bet regninger fra en konto og blir den tom,ja,så bruker mi av den andre..Kjære gud,kjøper mat til seg selv og hadde jeg lånt penger av min søster hadde det vært det samme om jeg tok min, eller typens konto å bet det tilbake sånn har vi dt, og tror mi er verdens lykkligste.Krangler aldri om penger!Jeg blir helt flau når jeg hører par som må låne penger av hverandre og når de sier:typen skylder meg 200..Hva er det for noe?? Jeg gjør alt for at min bedre halvdel skal ha det bra og samme gjør han mot meg, så trengte han 200 så tar han 200.Så nei, du er ikke urimlig,håper du tjener grass i den nye jobben din så kan han sitte der,lykke til ;-))

Gjest Kråkaa
Skrevet

Ser egentlig for meg et barn på 5år som ikke vi dele dropsesken sin med vennen sin.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar....

Nei jeg kjøper ikke klær osv, husker ikke sist jeg kjøpte meg ett plagg faktisk. Alt jeg får inn går til utgifter og mat.

Jeg også gjør alt for at han skal ha d bra, er ikke gjerrig overhodet selv om jeg har dårlig råd, derfor sårer det ekstra når han er sånn.

Takk for støtten :)

Skrevet

Jeg klarer ikke sette meg inn i en slik tankegang som samboeren din viser her. Samboer og jeg lever jo sammen og er en familie, en enhet. Vi sluttet og tenke "mine" og "dine" penger nesten i det øyeblikk vi flyttet sammen.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan han tenker. Dere er jo samboere, så hva er denne store frykten for at du skal "leve på ham"?? Dere lever vel sammen?

Tenk om det blir omvendt en dag da. Du kan jo ikke noe for at det er stramt akkurat nå.

Når jeg var samboer, betalte vi litt hver. Han betalte de fleste regningene, siden han tjente mer, men vi hadde ikke så mange regninger heller.

Og så betalte vi sånn ca annenhver gang på matbutikken. Vi regna ikke akkurat på hundrelappene nei.

Snakker med min kjæreste om når vi skal flytte sammen og vi er veldig enige. siden han har godt betalt fast jobb og jeg er student, betaler han det meste når vi er sammen nå, og kommer til å gjøre det til jeg har fått jobb også. Vi har lyst på felles økonomi og bidrar etter evne.

Gjest Gjest
Skrevet

Ut fra det du beskriver høres han urimelig ut. Vi har ikke helt felles økonomi, men "i nøden" (f eks nå, når jeg først har tjent lite og så blir sykmeldt) støtter vi hverandre uten å klage eller kjefte... Blir litt vanskelig ellers, synes jeg (så lenge begge er friske og i jobb kan man jo gjøre ulike valg når det gjelder økonomi, men en bør nesten være enige om at i unntakssituasjoner, enten de er korte eller langvarige, så stiller man opp for den som er svakest...).

Skrevet

Jo han mener jeg kan noe for at det er trangt nå, for jeg skulle stått på mer for å få inn mer penger.....

Vet ikke hva mer jeg skulle gjort som jeg ikke har gjort....

Uff, vanskelig.

Skrevet
Han oppfører seg ikke som en som er midt i 30 åra... Jeg og samboeren har felles økonomi, deler på utgiftene, og hvis det viser seg at den ene er blakk så spytter den andre inn mer og omvendt... Det er i gode og onde dager selv om man ikke er gift!

Sånn er det her også. For meg hadde alt annet vært uaktuelt.

Gjest Aloha
Skrevet

Jeg synes definitivt det er din samboer som er urimelig, utfra det du beskriver. Dere bor sammen og lever sammen, da ser jeg det som en selvfølge at man hjelper hverandre i trange tider. Og det er jo ikke lenge til 1.april og du har fast jobb. Han burde anstrenge seg litt mer for å gjøre ventetiden hyggelig spør du meg!

Skrevet

Fy søren for en dritt.

Her går det opp og ned hvem som har penger. Vi har separat økonomi, men det betyr ikke at vi ikke hjelper hverandre. Vi låner av hverandre når vi trenger det, og det er aldri noe mas om å få tilbake, det betaler vi tilbake når vi får råd.

Skrevet

Syns dette var veldig teit av samboeren din...bor man i lag har man vel litt felles økonomi? Syns det blir for teit at det er "mine og dine penger" når det er felles utgifter osv. Skal han kanskje ha eget kjøleskap til SIN mat da som han har kjøpt for SINE penger...Syns det var utrolig barnslig å si at du ikke skulle få mat når du ikke hadde penger :sukk:

Skrevet

Lyst å vise han svarene her, kanskje han hadde klart å tenke litt annerledes på ting....

Hvertfall deilig å få bekreftet at d ikke bare er meg som reagerer på oppførselen.

Må nok bare innse at han er gjerrig....

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet

:klemmer: til deg ts. Må være fælt for deg å ha det slik. Synes ikke noe om hvordan samboeren din behandler deg.

Håper det ordner seg for dere tilslutt.

Gjest Gjest
Skrevet
.Syns det var utrolig barnslig å si at du ikke skulle få mat når du ikke hadde penger :sukk:

Ikke fikk jeg mat heller.... han satt å stappa i seg ett eller annet her.....

Skrevet
:klemmer: til deg ts. Må være fælt for deg å ha det slik. Synes ikke noe om hvordan samboeren din behandler deg.

Håper det ordner seg for dere tilslutt.

Takk :) Det ordner seg nok, bare fortvila og deppa akkuratt nå, men det blir nok bra igjen med oss.

Han er jo bare snill og god på andre områder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...