Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurte på en ting, har lakt merke til at når jeg er ute å går tur, så skal den ene hunden min drikke alt av vann den kommer over, er dette normalt,? den andre gjør det ikke,

i dag når jeg gjikk tenkte jeg på nyrene, men inne så drikker den ikke mere en normalt

Videoannonse
Annonse
Gjest eline
Skrevet

Den ene hunden min gjør også dette,har vært slik hele livet. Har vært sjekket på alt fra diabetes til nyrer,stoffskifte osv,uten at det er funnet noe. Ellers er hun frisk og rask. Men kan være greit å ta en tur til dyrlegen å få tatt noen blodprøver

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Du burde kanskje dra til dyrelegen, men det er sikkert ikke noe skikkelig alvorlig. Håper det går bra :)

Innlegg redigert.

vimse-mod.

Endret av vimse
Skrevet

Er det litt "skal ikke drikke, skal bare smake", så kan det jo rett og slett være nysgjerrighet! Den ene av min MÅ bare oppi hver eneste lille vannpytt og smake litt, mens han andre hopper over pyttene... ;)

Skrevet

Tror ikke det er verken normalt eller unormalt, men dersom hunden drikker nok rent vann hjemme så er det nok ingen grunn til bekymring. Hadde fått fnatt dersom mine bikkjer måtte stoppe for hver vannpytt for å smake på vannet :P Ikke at de ville fått lov til det i utgangspunktet heller da men..

Det eneste som kan skje er vel at de får i seg en del bakterier som de kanskje ikke vil tåle så godt, spesielt nå som snø og is smelter. Er du bekrymet så anbefaler jeg deg å ringe vet'n :)

Skrevet

Da søsteren min var hos dyrelegen fordi ene tispen hennes drakk så mye fikk hun beskjed om at "tommelfinger regelen" er at om hunden drikker mer enn 1dl per kilo den veier så bør du være bekymret for diabetes og liknende, men det kan og bare være at hunden din er veldig glad i vann=)

det beste ville vært å ta med seg en urinprøve til legen og få tatt en blodprøve=) da vet du i hvertfall om det er noe gale...

Skrevet

Tror ikke det er verken normalt eller unormalt, men dersom hunden drikker nok rent vann hjemme så er det nok ingen grunn til bekymring. Hadde fått fnatt dersom mine bikkjer måtte stoppe for hver vannpytt for å smake på vannet :P Ikke at de ville fått lov til det i utgangspunktet heller da men..

De løper løse når vi er på tur inni heia, så seff skal han få lov! Skjønner ikke hvorfor jeg skulle nekta han. Han får ikke lov å bade når det er snø og is pga lungebetennelse osv, men hvis han vil drikke så vær så god. Bakteriene er noe han er vant med og har ingen sjukdommer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...