Gjest Dolphina Skrevet 10. juli 2003 #1 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei! Hva slags prevensjon bruker du? Hva er negative/positive egenskaper ved det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 10. juli 2003 #2 Del Skrevet 10. juli 2003 Som en av de aller færreste både her inne og irl - kondom. Det funker som bare rakker'n for oss!! Jeg har allerede litt høyt blodtrykk, og derfor må jeg styre unna p-piller osv. Spiral vil jeg helst slippe før jeg har fått barn. Og dermed blir det kondom som står igjen... No problem for oss - vi er så vant til det, at vi tenker nesten ikke på det lenger. Dessuten sparer det oss for en del søl... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. juli 2003 #3 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg brukte p-piller og kondom før men nå er jeg sterilisert og trenger aldri tenke på prevensjon igjen. Veldig befriende! Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. juli 2003 #4 Del Skrevet 10. juli 2003 Nå har jeg min andre spiral inne - veldig bra! Har tidligere brukt både p-piller, p-puter (det var noe som het det engang også) og kondom. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. juli 2003 #5 Del Skrevet 10. juli 2003 Bruker p-ring. Det er helt genialt. Litt mere utflod enn ellers, men det går seg til etter hvert, mindre denne måneden enn forrige. Er superfornøyd med å slippe å huske på pillene hver dag, samtidig som jeg har full kontroll på når jeg får mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 10. juli 2003 #6 Del Skrevet 10. juli 2003 p-pillar. Og er godt fornøgd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frivillig barnløs Skrevet 11. juli 2003 #7 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg begynte med p-piller, var sjøsyk i tre måneder og måtte gi opp det... (Hadde ikke så mange typer å velge blant, pga brystkreft i familien, legen ville ikke at jeg skulle ta østrogen) Etter det begynte jeg med p-sprøyte (depo-provera), den må man gå til legekontoret og få satt hver tredje måned. Det var jeg kjempeførnøyd med! Men etter et par år foreslo legen min at jeg skulle bytte til p-stav, et implantat under huden. Det er en liten plaststav som frigjør hormoner, og den kan sitte der (under huden på innsiden av overarmen) i tre år. Den viktigste forskjellen mellom p-staven (implanon) og p-sprøyten, er at det kan ta ganske lang tid å få i gang sin egen hormonproduksjon etter å ha brukt p-sprøyte. Det kan faktisk ta så lang tid som inntil to år å bli gravid. Så hvis du planlegger å få barn i løpet av de nærmeste årene, er p-stav et kjempebra alternativ! Du kan også få et nytt implantat med en gang du har født, hvis du vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 11. juli 2003 #8 Del Skrevet 11. juli 2003 Har brukt div. p-piller: microgynon(tror jeg de het) som jeg fikk sopp av :evil: ,så ble det trionetta, fortsatt mye sopp og sexlysta ble borte :evil: da fikk jeg loette,men hadde ikke tolmodighet til å vente så jeg slutta med de også! Nå er det kondomer vi bruker. det funker greit det så lenge vi slipper å gå på butikken å kjøpe Internett er en anvendelig ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 11. juli 2003 #9 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg bruker p-piller. Det som er negativt med det er at man av og til kan glemme å ta en pille, og bivirkningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 11. juli 2003 #10 Del Skrevet 11. juli 2003 Bruker P-piller, men har begynnt å lete etter et alternativ. Jeg er litt vimsete og iblandt hender det at jeg glemmer å ta pillen.....Da er det ikke mye vits i å proppe i seg piller hvis en likevel må bruke kondom. I tillegg er det ikke så veldig stas å putte i seg hormoner år etter år. Har vurdert å prøve LadyComp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 11. juli 2003 #11 Del Skrevet 11. juli 2003 Hei Minnie. Du trenger selvfølgelig ikke å svare på dette, men hvorfor steriliserte du deg når du er så ung??? Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 11. juli 2003 #12 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg bruker p-ringen (nuva ringen) og er kjempe fornøyd.Slipper å huske pillen hver dag og kroppen får tilført mindre doser med homoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2003 #13 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har gått på p-piller i evigheter og har blitt gravid på det. Men jeg bruker det fortsatt, og vil ikke bytte til fex spiral, som for meg betyr abort hver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. juli 2003 #14 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei! Hva slags prevensjon bruker du? Hva er negative/positive egenskaper ved det? ingenting. for jeg vilbli pappa :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viblie Skrevet 12. juli 2003 #15 Del Skrevet 12. juli 2003 Har brukt hormonspiral (levonova), men den fungerte ikke for meg. Så det vil jeg aldrig ha igjen. Har også brukt p-piller (yasmin), der var jeg også kvalm de 3 første mnd (føles som når man har morgenkvalme). Så det merket vil jeg ikke tilbake til. Nå skal jeg til å begynne med minipiller, da jeg fortsatt ammer. Fram til nå (etter fødselen) har vi brukt kondom, men begynner å bli litt lei av å bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #16 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei Minnie. Du trenger selvfølgelig ikke å svare på dette, men hvorfor steriliserte du deg når du er så ung??? Dina Medisinske årsaker- du kan lese mer om det i min dagbok- Minnie's Ordbok. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 13. juli 2003 #17 Del Skrevet 13. juli 2003 Har brukt både kondom, P-piller, spiral og hormonspiral i den rekkefølgen. Hormonspiral er det jeg er absolutt mest fornøyd med. Nesten ikke mens og heller ikke menssmerter. Men, jeg bruker jo det da fordi jeg har barn og ikke skal ha flere, iallefall ikke på noen år ennå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 13. juli 2003 #18 Del Skrevet 13. juli 2003 Har bestemt meg for å prøve P-stang "neste gang".. Tåler hverken p-piller eller hormon spiral så jeg er litt spent på denne staven... Har brukt kondom de siste årene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 13. juli 2003 #19 Del Skrevet 13. juli 2003 ...siden elskeren min steriliserte seg for mange år siden slipper jeg å tenke på akkurat det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 13. juli 2003 #20 Del Skrevet 13. juli 2003 Har bestemt meg for å prøve P-stang "neste gang".. Tåler hverken p-piller eller hormon spiral så jeg er litt spent på denne staven... Sånn liten stav i overarmen? Det skal jeg også sette inn, tåler ikke p-piller og er lei maset med minipiller. Settes inn kanskje allerede neste måned. Kjenner du noen som har brukt denne? Det er jo temmelig nytt på markedet enda og jeg syns det er litt skummelt... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå