Gå til innhold

Hvis det ble 100% fred i verden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det ble 100% fred i verden, alle våpen forsvinner, ingen krig, ingen sult, ingen kriminalitet også videre.

Hva skjer da med film og spillindustrien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis det ble 100% fred i verden, alle våpen forsvinner, ingen krig, ingen sult, ingen kriminalitet også videre.

Jeg tror den vokser, i og med at det 100 % fred, vil medføre økonomisk oppgang.

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, med tanke på at menneskene kommer til å være borte så kommer jo heller ikke de til å eksistere.

Gjest Emera
Skrevet

Er jo en del yrkesgrupper som kommer til å få lite å gjøre, da.

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm.. kanskje de måtte funnet på fiktive historier :hakeslepp:

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, med tanke på at menneskene kommer til å være borte så kommer jo heller ikke de til å eksistere.

Tenkte akkurat det samme! :D

Null problem, med andre ord.

Skrevet
Jeg tror den vokser, i og med at det 100 % fred, vil medføre økonomisk oppgang.

Hvorfor i alle dager skulle det det? Det er jo veldig mange som er "avhengig" av krig, blandt annet våpenprodusenter. Dessuten, om det hadde vært 100% fred ville ingen land trengt forsvar, noe som ville medført mange mange mange arbeidsledige. Et annet aspekt er at det ville blitt mange flere munner å fø, mennesker i andre deler av verden ville levd lenger osv. De ressursene vi har til rådighet ville måtte deles med flere.

100% fred ville IKKE medført økonomisk oppgang, men helt garantert det motsatte.

Skrevet (endret)
100% fred ville IKKE medført økonomisk oppgang, men helt garantert det motsatte.

Jaha, hva med alle pengene verden faktisk bruker på krig?

Det hørtes nesten ut som om fred på jord skulle vært en negativ ting utfra innlegget ditt. Jeg heier på mindre arbeidsplasser og fler folk fremfor krig, når som helst.

Endret av Pjukset
Skrevet (endret)
Hvorfor i alle dager skulle det det? Det er jo veldig mange som er "avhengig" av krig, blandt annet våpenprodusenter. Dessuten, om det hadde vært 100% fred ville ingen land trengt forsvar, noe som ville medført mange mange mange arbeidsledige. Et annet aspekt er at det ville blitt mange flere munner å fø, mennesker i andre deler av verden ville levd lenger osv. De ressursene vi har til rådighet ville måtte deles med flere.

Verden er faktisk et mye, mye fredeligere sted i dag enn for eksempel på nitti- og åttitallet, for ikke å snakke om bedre enn under våpenkappløpet under den kalde krigen. Og før det var det den andre verdenskrig, trettitalls-depresjonen og første verdenskrig. Og før denne finanskrisen var også økonomien mye bedre globalt enn noen gang før. Det burde vel tale for seg selv? Når folk slutter å sløse ressurser på destruktive ting fører det faktisk til at flere kan bygge opp næringer, industrier, bli entreprenører osv. osv. Tror du ikke at penger brukt på dagens våpenindustri ville generert mer inntekt på lang sikt ved å investeres på barns utdanning og bekjempelse av hiv/aids, malaria osv?

De landene med best økonomi er de landene hvor det er mest fred. Konflikter og borgerkriger, for ikke å snakke om internasjonale kriger fører til enorme tilbakeskritt på land som er involvert, og økonomien blir totalt ødelagt. Se på indekser over verdens rikeste og fattigste land, så ser du nær sammenheng mellom krig og fred.

Med hensyn til befolkningsvekst viser det seg at kvinner får FÆRRE barn når de har skolegang og kunnskap om prevensjon. Og med hensyn til ressurser på jorda ville det nok vært større sjanse for å finne ny miljøvennlig teknologi og bedre måter å bruke ressurser på ved at folk ikke måtte kjempe for å overleve, men heller kunne bruke hjernen på noe nyttig.

Med hensyn til film- og spillindustrien hadde det nok overlevd, men ville nok vært viet mer fornuftige ting enn vold...

Endret av Sheherasade
Gjest Gjest
Skrevet
Jaha, hva med alle pengene verden faktisk bruker på krig?

De kan sendes rett til meg.

Oh yeah! :danser:

Skrevet
De kan sendes rett til meg.

Oh yeah! :danser:

Du forstod ikke helt poenget :)

Gjest Gjest
Skrevet
Du forstod ikke helt poenget :)

Ikke?

Er det mer du kan fortelle om meg?

Skrevet
Ikke?

Er det mer du kan fortelle om meg?

Det ble sagt at det ville bli økonomisk nedgang hvis det ble fred, jeg poengterte at det koster mye penger å krige.

Gjest Gjest
Skrevet
Det ble sagt at det ville bli økonomisk nedgang hvis det ble fred, jeg poengterte at det koster mye penger å krige.

Var ikke det jeg spurte om. Siden du tydeligvis mener du vet hva jeg forstår og ikke forstår, lurte jeg på om det var mer om meg du visste bedre enn meg selv.

Skrevet
Var ikke det jeg spurte om. Siden du tydeligvis mener du vet hva jeg forstår og ikke forstår, lurte jeg på om det var mer om meg du visste bedre enn meg selv.

Nei, jeg kom med et innspill til din quote av mitt innlegg som ikke hang helt på greip med resten av debatten, så derfor jeg forklarte hva som var ment med innlegget mitt.

Hvis du likevel forstod, og kom med uttalelsen, så forstår ikke jeg. Skal vi la det ligge der? :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du likevel forstod, og kom med uttalelsen, så forstår ikke jeg. Skal vi la det ligge der? :fnise:

Ligg i vei for min del - no problem. ;)

Var vel i utgangspunktet kun en fleip fra min side, som du *host* kanskje ikke helt tok. :)

Skrevet (endret)
Ligg i vei for min del - no problem. ;)

Var vel i utgangspunktet kun en fleip fra min side, som du *host* kanskje ikke helt tok. :)

Det er veldig sannsynlig :skratte:

Endret av Pjukset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...