Gjest Gjesten Skrevet 25. mars 2009 #1 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei! Aner ikke hvilket forum jeg skulle legge dette inn på, so here goes! Jeg leser til norsk privatisteksamen vgs nivå, og leser jo da blant annet om norrøn diktning... men så er det noe jeg lurer på, som jeg syns er litt teit å uttale feil på eksamenen... Skaldene kunne jo skrive små dikt, som kalles lausaviser... uttales det "laus-aviser", aller "lausa-viser" Huff, føler meg teit nå, men er det noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 25. mars 2009 #2 Del Skrevet 25. mars 2009 det er ikke laus-aviser, for avisene kom nok ganske lenge etter den tiden Lausa-viser er nok mer korrekt http://no.wikipedia.org/wiki/Skaldekvad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 26. mars 2009 #3 Del Skrevet 26. mars 2009 Takk for svar :o) Jo, jeg vet avisene kom senere, men var likevel ikke sikker :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå