Gå til innhold

Gynekolog

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille Meg_*
Skrevet

Hei,

jeg har mistet mensen, og har gått ca. 6 mnd. uten. Skal til gynekolog neste onsdag. Jeg orket ikke å vente på henvist time, så fikk ordnet meg en time hos en privatklinikk (Aleris). Det jeg lurer på er om det er noen forskjell i behandlingen? Er privat bedre enn "vanlig" gynekolog? Vil selvfølgelig ha den beste behandlingen, og er redd for at den ene skal si noe og den andre noe helt annet..Føler også at jeg burde ha holdt meg til henvisningen fra legen min, siden han tross alt kjenner til problemet mitt og bakgrunnen min. Eller har ikke dette noe å si? Hva ville du gjort?

Siden jeg ikke orker å vente i 2 mnd. på time, vil jeg gjerne gå på Aleris.

Er det noen som vet hva som skjer på denne timen? Jeg har allerede tatt blodprøver, og hormonprøvene mine er helt fine, har også tatt utvendig ultralyd, ingen cyster. Legen min nevnte noe om innvendig ultralyd? Er dette noe en kan forvente på første time, eller blir det mest prat og div. prøver?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: Jeg har vært på Aleris, og det var den beste gynekologtimen jeg noensinne har vært på! :)

Henvisningen gjelder vel på Aleris og...? De har sånn avtale så du ikke betaler mer der enn i det offentlige, i alle fall med henvisning. Ta med henvisningen, for der står det de trenger å vite.

Innvendig ultralyd er ikke komplisert, og det kan du be om.

Har du vært hos gynekolog tidligere, eller lurer du litt på hele undersøkelsen? I så fall: Du blir bedt om å ta av deg klærne på underkroppen bak et forheng. Anbefaler kjole eller lignende, så føler du deg ikke så naken. Så er det opp i stolen, og legge bena i holderne, Da er du helt blottet. Husk at legen har sett alt før. H*n vil sannsynligvis føre inn et spekel, dette er kanskje litt kaldt, som så vil utvides for at h*n skal få "innsyn". Kanskje legen vil kjenne med fingrene og en hånd på magen for å sjekke, det har jeg opplevd kun en gang. Innendig ultralyd skjer med en tynn stav som føres inn i skjeden, og så kan du selv følge med på en skjerm.

Jeg anbefaler deg å ringe til Aleris og stille alle spørsmålene du har. Jeg gjorde det, og de svarte villig på alt og var kjempesøte, og jeg klarte å slappe av :)

Lykke Til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...