Gå til innhold

Pris privat UL?

Klematis

Anbefalte innlegg

Hva er prisene på en privat UL? F.eks. på Volvat? Andre steder å anbefale i Bergens-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på tidlig UL på Volvat i Laguneparken og betalte kr. 1099,-. Tok 3D UL på Majorstuaklinikken i sentrum og betalte kr. 1200,- der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Volat her jeg bor kosta det 1400 var det noen som sa... Så jeg smører meg med tålmodighet til ordinær UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
På Volat her jeg bor kosta det 1400 var det noen som sa... Så jeg smører meg med tålmodighet til ordinær UL

3D UL og ordinær UL er heeelt forskjellig. Det er veldig vanlig at de har dårlig tid og ikke minst dårlige apparater på ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maiken_*

Majorstua klinikken i bergen har to forskjellige priser visst du bare skal ta 3d ultralyd kosta det 900, og visst dei skal se om alt er i orden med barnet kosta det 1200..jeg vil annbefale denne klinikken..Vart kjempe fornøgd med bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3D UL og ordinær UL er heeelt forskjellig. Det er veldig vanlig at de har dårlig tid og ikke minst dårlige apparater på ordinær UL.

Ja, og det får så være:) Jeg har så mye anna å bruke pengene på. Skjønner at mange vil se babyen før, men jeg har funnet ut at jeg bruker heller pengene på babybilder etterpå feks :) Men det er jo hva man velger og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det får så være:) Jeg har så mye anna å bruke pengene på. Skjønner at mange vil se babyen før, men jeg har funnet ut at jeg bruker heller pengene på babybilder etterpå feks :) Men det er jo hva man velger og ønsker.

Hadde ingen planer om tidlig UL jeg heller. Synes det virket i overkant hysterisk. Men etter å ha mistet en gang i februar, hatt blødninger i dette svangerskapet som førte til at jeg har fått tatt HCG-målinger som viste seg å IKKE øke normalt (selv om de går oppover), så får jeg ikke gjort noe som helst og tenkt på noe annet enn at det MÅ være noe galt. Så derfor vil jeg gjerne bare vite. Og ikke som noen faktisk gjør oppdage på ordinær UL i uke 18 at fosteret stoppet utviklingen f.eks. i uke 6... Da vil jeg heller bli ferdig med denne graviditeten og komme i gang med prøving igjen.

Men uten disse blødningene og uvanlige prøvene hadde ikke jeg heller gjort dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen planer om tidlig UL jeg heller. Synes det virket i overkant hysterisk. Men etter å ha mistet en gang i februar, hatt blødninger i dette svangerskapet som førte til at jeg har fått tatt HCG-målinger som viste seg å IKKE øke normalt (selv om de går oppover), så får jeg ikke gjort noe som helst og tenkt på noe annet enn at det MÅ være noe galt. Så derfor vil jeg gjerne bare vite. Og ikke som noen faktisk gjør oppdage på ordinær UL i uke 18 at fosteret stoppet utviklingen f.eks. i uke 6... Da vil jeg heller bli ferdig med denne graviditeten og komme i gang med prøving igjen.

Men uten disse blødningene og uvanlige prøvene hadde ikke jeg heller gjort dette.

Skjønner kjempegodt at du vil sjekke det da! Jeg har ikke opplevd å miste jeg, men kan se for meg at jeg ville ha blitt mer opptatt av det da. I allefall det å få høre hjertelyd tidligere også!

Men får man ikke ofte tidlig UL om man har mostet? Har hørt om flere som får det jeg... men det kommer kanskje an på legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Det er absolutt ikke en regel hvertfall.

Der jeg var på ordinær UL hadde de god tid, og ikke minst topp moderne utstyr.

Du må huske at dette er en medisinsk undersøkelse som krever at de har godt utstyr som gjør at de kan avdekke eventuelle mangler. Dette kravet har ikke utstyret de bruker på private klinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...