Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Praktisk løsning til lite rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite soverom som trenger smarte løsninger. F.eks. skulle vi gjerne hatt et veldig smalt klesskap. Jeg husker jeg hadde noen sånne da jeg var barn, men jeg har ikke sett slike på mange år. Noen som vet?

Og finnes det senger som er brede og gode nok for voksne, men som ikke er fullt to meter lange? Det ville hjulpet på møbleringen av rommet om vi hadde en seng som var 180 cm lang (mer enn langt nok for vedkommende som skal bruke den), men den skal helst være ca 90 cm bred. Får man tak i sånt?

Verken jeg eller samboeren er spesielt snekkerkyndige, så det funker dårlig å lage til noe selv. Det ville blitt svært dårlig kvalitet på.

Skrevet

Hva med å løfte sengen opp dra gulvet? Det krever litt arbeid, men ikke så veldig vanskelig... Mine foreldre har laget en seng til et slikt lite rom, og løftet den til; 120-130 over gulvet (tror jeg) og laget skap under.Funker veldig fint! Ellers er det noen løsning her http://www.skapsenger.no/default2.aspx

Skrevet (endret)

vi har to små soverom i huset vårt, men har prøvd å utnytte dem best mulig.Veldig lurt med senger bygd opp på sokkel, men det passet ikke oss. Vi kjøpte ikea overskap som vi monterte helt oppunder taket. Der plasserte vi alt som ikke var i daglig bruk, klær, dyner, sengetøy osv.Når du nevnte høye smale skap, kan en helt sikkert finne slike på eks ikea, såakalte kjøkken-høyskap :jepp:

Endret av Topaz
Skrevet

Hei!

Du kan også veldig enkelt lage din egen seng ved å f.eks kjøpe skap som passer med lengden på rommet og lage en seng oppå skapene igjen. Krever utrolig lite snekring om du finner de riktige skapene til å danne bunnen til senga. Viss ikke så kan kanskje en hendig kamerat/svigerfar hjelpe til med å sette opp en enkel list el?

Skrevet

Tusen takk for tipsene! Jeg har fått en del ideer nå som jeg er ivrig på å teste ut. :helen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...