Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære alle sammen som hjalp meg og støttet meg ved tap av mine to katter marvin og mona!

I dag fant jeg dem.. De var døde.. Hadde krøpet inn i et rør bak huset,

til tross for att jeg hadde sett og lett og ropt der tidligere, så var di der inne..:(

jeg gikk tilfeldigvis forbi der, for d er så mye rev som har spankulert rundt her i det siste.. og der lå di, innfryst i isen, men tydelig blitt med ut sakte men sikkert, huff, såm jeg må gråte nå..

Da di forsvant man 8. des kontaktet jeg jo dyretolk, og jeg fikk da vite at reven hadde tatt dem begge to, jah, hva skal man tro?

Nå sitter jeg på nytt her og med blandede følelser.. Jeg er så lei meg, men atpåtil gla for at jeg fant dem og kan gi dem en fin grav og virkelig tatt farvell..

Men nå står jeg åvenfor ett nytt problem.. snøsmelting og tæle..

Hvordan kan jeg bevare dem bestmulig fram til sommern?

må jeg legge dem i frysern?

må jeg gå gjennom enda en sorgprosses, jeg som ikke var ferdig med den forrige engang..:((

takker i gjenn alle dere som har hjulpet på forhånd.. huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååh, så fælt! Har lurt på hvordan det gikk med pusene dine, om du fant dem...

Men nå VET du ihvertfall, selv om det er vondt. Tullete katter da som klatret inn i det røret. Huff :tristbla::tristbla:

Jeg ville puttet dem i fryseren, så kan du begrave dem når tæla går. Eller kanskje en dyreklinikk kan kremere dem for deg?

Gjest Gjest
Skrevet

Noe så jævlig! (Unskyld språket.)

Stakkars pusene.

Stakkars deg.

Kjempetrist å lese. :(

Skrevet

Unnskylder allt språk, for jeg tenker det samme selv, og har det helt jævli..

skal jeg tine dem før jeg legger dem i frysern?

Di er innfryst i så masse lort og dødt løv at jeg vet ikke om jeg vil fryse dem ned slik di er..

Det lukter jo død i såfall.. men det er vel kanskje det beste å få av alt og gjort di litt "pene"?

lurer også på det med kremering.. men er det ikke slik at di kaster sammen en haug med dyr i den ovnen? da får en jo ikke kattene sine akkurat.. men en lettblanding av alleslags dyr..

*sukk*

Skrevet

Jeg har også lurt på hvordan det gikk med de.

Selv om det var en forferdelig sjebne, så er det iallefall godt at du har fått visshet. Det er ingenting som er verre enn å gå i uvisse!

Når det gjelder kremering, så kan du selv bestille separat kremering av de, og da er det garantert at det ikke er noen "lett blanding".

Du leverer de hos en veterinær, og de beholder dem (nedfrosset) til de fra krematoriet kommer og henter dem, sammen med andre dyr som skal til kremering.

De pleier å ha avtalte om faste hentedager, f.eks hver 14. dag eller 1 gang i måneden, litt avhengig av hvor du bor, og hvor mange andre dyr som skal inn til kremering. Du kan bestille urne etter avtale med dem.

Jeg vet ikke hvor du bor, og hvilket smådyrskrematorium som ligger nærmest deg, men de jeg har erfaring med, har iallefall vært veldig ryddige og greie å ha med å gjøre. Ring veterinæren din først du. Jeg ville ha beholdt de frosset, dvs. legg de i fryseren til du får levert dem hos veterinær, hvis du ønsker å kremere de.

:klemmer: til deg!

Skrevet (endret)

Di er innfryst i så masse lort og dødt løv at jeg vet ikke om jeg vil fryse dem ned slik di er..

Det lukter jo død i såfall.. men det er vel kanskje det beste å få av alt og gjort di litt "pene"?

lurer også på det med kremering.. men er det ikke slik at di kaster sammen en haug med dyr i den ovnen? da får en jo ikke kattene sine akkurat.. men en lettblanding av alleslags dyr..

*sukk*

Nei, jeg ville ikke tint dem nå. Det kan du evt. gjøre når du skal begrave dem? Ordne dem litt pent og legge noen vårblomster sammen med dem kanskje? Det må være veldig tungt for deg stakkar. Har du forresten tenkt på å anskaffe ny katt? *klem*

Edit: kremasjon på dyreklinikk vil si at de havner sammen med andre dyr ja, men det er et greit alternativ til søpla liksom... :/

Endret av la Flaca
Skrevet

*sukk*

Kondolerer!

Må bare si at du kan velge å kremere kattene dine og så få dem hjem igjen i urner. Da får du DINE katter og ikke andre dyr slik som andre har påstått. Dermed kan du enten velge å begrave urnen eller lage et lite minnested i stuen hvor bilder av kattene står inntil urnen.

Skrevet

Jeg vil nok anbefale kremering. Fikk min lille Chihuahua påkjørt for fire år siden og da kjørte jeg til krematoriet selv. Fikk han tilbake i en fin liten urne som minner om en blomsterpotte med lokk... Der har jeg han stående på hylla med halsbåndet sitt liggende på toppen og ett bilde innramma ved siden av. Noen kan mene det er groteskt å ha han stående framme slik, men jeg syns det er veldig greit siden vi har flytta ett par ganger og slipper å tenke på grava hans.

Kondolerer så mye, vet hvor vondt det er å miste. :frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...