Gå til innhold

Betale regning i banken med kontanter

Anbefalte innlegg

Gjest Havanna
Skrevet

Jeg skal betale en regning på over 40 000,-kr.

Pengene har jeg,men i kontanter,ikke på kontoen min.

Er årevis siden jeg betalte en regning med kontanter i banken.Derfor er spørsmålet mitt,Hvordan gjør jeg? Ser det dumt ut,nå i disse nettbank tider?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Om det ser dumt ut? Tja, det er vel dummere å ikke betale?

Nei, det er ikke så mange unge som gjør det. Ingen? Gamlingene tviholder på ordningen... Men det koster skjorta!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke værre enn at du oppsøker banken din, setter pengene inn på kontoen og så betaler du den fra nettbanken din så fort pengene er kreditert kontoen din.

Evt. så er det vel fortsatt mulig å betalt manuelt over skranke, men noe sier meg at det da påløper et stort og styge gebyr.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er fremdeles folk som gjør det, ja. For eksempel eldre og andre som ikke har nettbank av diverse årsaker. Min tante er bare et par og femti, men hun stoler ikke på nettbankene, og betaler derfor alt over skranke. Med skyhøye gebyrer i tillegg hver gang ;) Argumenter med at hun kan jo bare gjøre én konto tilgjengelig på nettbanken, og bare ha et lite beløp der beregnet til regningsbetaling går ikke gjennom. Nettbank er falig, det...

Bruksanvisning på betaling over skranke: Gå i banken, trekk kølapp, gå til skranken når ditt nummer kommer opp, si du skal betale en regning, bla opp. simsalabim ferdig. Men som sagt: billigere å sette inn pengene og så betale fra nettbanken. De fleste banker har innskuddsmaskiner så du slipper å gå i skranken.

Gjest Havanna
Skrevet

Takk for svar.

Innskuddsmaskin?hm.Lenge siden jeg har vært i banken. :)

Men nettbankkontoen min er i Gjensidige bank,og eneste banken her i bygda er Sparebanken vest.

Kan jeg bruke innskuddsmaskinen i en bank og sette inn penger i en annen bank.Blir vel enda dyrere det?

Skrevet

Du tar med deg 40 k på innerlomma? Wow! Nettbanke er fine greier.

Gjest Gjest_Jadajada_*
Skrevet

Dette høres muffens ut synes jeg. :lur:

Hvorfor har du 40 000 kr i kontanter...har du ranet en bank? Hvorfor ikke bare sette inn pengene på kontoen din, og betale regningen på nettbank.?

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar.

Innskuddsmaskin?hm.Lenge siden jeg har vært i banken. :)

Men nettbankkontoen min er i Gjensidige bank,og eneste banken her i bygda er Sparebanken vest.

Kan jeg bruke innskuddsmaskinen i en bank og sette inn penger i en annen bank.Blir vel enda dyrere det?

Det blir nok både dyrere og mer komplisert. Du kan ikke bruke innskuddsmaskin til å sette inn penger i en annen bank. Da må du bruke skranke, og betale gebyr. Da er det altså lettere og billigere å bare gå i skranken og betale regningen først som sist. Det er jo ikke noe problem annet enn at du betaler 30 kr i gebyr eller noe sånt ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Dette høres muffens ut synes jeg. :lur:

Hvorfor har du 40 000 kr i kontanter...har du ranet en bank? Hvorfor ikke bare sette inn pengene på kontoen din, og betale regningen på nettbank.?

Svarte penger?

Skrevet

ja ikke gjør det heretter. Ikke trygt! OG de som jobber i banken kan få misstanke, hvorfor har du så mye kontant???

Skrevet (endret)

Førtitusen er da ikke så mye i kontanter? Folk selger da biler, traktorer og båter titt og ofte. Og det er alltid lurt å ha litt cash liggende, hvis bankansatte finner på å streike om sommeren.

Dra til sparebanken i bygda du, trådstarter. Eller posten/post i butikk, og ta med regningen din. Skal du betale den over skranken, betaler du et gebyr på mellom 30-60 kr alt ettersom hvor du går. Så får du stemplet kvitteringen, og alt er såre vel.

Skal du spare penger, oppretter du en vanlig konto i postbanken eller sparebanken, setter inn pengene gratis og girerer regningen til 4-5 kroner.

Endret av Kamikatze
Gjest Havanna
Skrevet

Takk for svar.Jeg følger rådet ditt Kamikatze. :jepp:

Til dere som lurer på om det er svarte penger ol.,mesteparten av pengene har jeg fått av min gamle far,skal betale et tinglysingsgebyr. :enig:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gjorde det og da så de bare rart!

Det koster kr 140,- å betale en faktura, fordi de kalte det et "administrasjonsgebyr"i DnBNOR!!!

Skrevet
Jeg gjorde det og da så de bare rart!

Det koster kr 140,- å betale en faktura, fordi de kalte det et "administrasjonsgebyr"i DnBNOR!!!

Får ta det som et tegn på at de vil skvise mest mulig ut av deg på alle andre områder også, og velge DnBNOR konsekvent bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...