Gå til innhold

Reductil eller Xenical

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg går nå på Reductil. Tablettene finnes i to forskjellige "styrker".

Begynte på de svakeste i begynnelsen av mai, og gikk over til de sterkeste etter en mnd. Nå, etter 9-10 uker har jeg gått ned ca 8 kg. :D

Dette er jeg veldig godt fornøyd med sjøl. Kan vel også nevne at jeg hadde BMI på ca 33,5 når jeg begynte med tablettene og hadde/har en del helseplager som kan knyttes til overvekten.

Disse tablettene virker slik at du ikke blir så fort sulten og at forbrenningen i kroppen ikke settes ned når du som en følge av at du ikke blir sulten selvsagt spiser mindre mat.

Reductil kan gi forskjellige bivirkninger som økt puls o.l. Dette har jeg ikke merket noe særlig til. Blir lett tørst/tørr i munnen og i begynnelsen hadde jeg litt problemer med å sove skikkelig om nettene, men det gikk over etter 2-3 uker. Nå merker jeg kun at jeg blir mye fortere svett når jeg prøver å trene og svetter ganske mye.

Reductil har i allefall vært det perfekte hjelpemiddel for meg. Nå kan jeg slanke meg uten å være sulten og tenke på mat døgnet rundt. Alikevel er det jo nå viktig å lære meg gode kost og mosjonsvaner. Jeg skal IKKE gå på disse tablettene lengre enn høyst nødvendig.

Kan vel også nevne at du må ha en BMI på over 30, eller over 28 hvis du har store helseplager pga overvekten, hvis du skal få medisinen. De koster ca 600 kr pr mnd.

Så hvis du sliter med skikkelig overvekt, som jeg gjorde, så vil jeg faktisk anbefale deg å prøve Reductil. Håper du får like god effekt som jeg har fått.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har førskt xenical, og syntes det ikke var noe for meg. Søk på emnet så finner du nok en del tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...