Gå til innhold

Helgetur til London

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tenkte oss en helgetur til london... Drar fredag kveld og reiser hjem tidlig mandag.

Så det betyr at vi har hele lørdagen og søndagen i london.

Lørdagen tenkte jeg å kanskje bruke langs oxford street, med litt shopping. Noen andre områder det er fint å shoppe?

Søndagen er vel butikkene stengt? Hva gøy kan vi finne på da? Vi er at par med barnefri, så vi skal kose oss!!!

Skrevet

Butikkene er stort sett åpne på søndager også.

Jeg anbefaler alltid en tur i St. Paul's Cathedral. En av de største og vakreste kirkene i Europa, masse historie, fantastisk utsikt fra domen og en helt egen stemning.

Ellers, om været er fint, er det bra å spasere opp fra Millennium Bridge langs Thames til Westminister Bridge, mye å se langs veien, blant annet Shakespeare's Globe (ligger litt nedenfor broen), Tate Modern, Dalí Universe, London Eye, Big Ben på andre sida av elva,... :) Hyde Park er også trivelig på en finværsdag.

God tur! :)

Skrevet

Vi likte også Madame Tussaud selv om det er veldig ''turistisk'' og dyrt. Kjempegøy å ha sett det ihvertfall. :Nikke:

Buckingham Palace var ikke noe tess, men Big Ben var en positiv overraskelse.

Skrevet

Jeg var i London i helga og storkoste meg! Vi brukte mye av dagene til å vandre gatelangs. Jeg elsker å se på mennesker, bygninger og livet! Herlig med is og kaffepauser!

På lørdagen var vi på musikal og såg løvenes konge, anbefalles! Vi betalte halv pris i en sånn sjappe på leicter square. På søndager er de fleste butikker åpne og etter hva jeg fikk inntrykk av litt mindre mennesker.

Har dere fint vær anbefaller jeg også et par timer i Hyde park. Vi la oss på et teppe og bare slappet av mens vi kikket på alle som spillte fotball.!

Skrevet

Hvis du skal shoppe, så er det deilig å gå i Kensington high street :) Ikke så busy som Oxford street :)

Skrevet

Camden med markedene sine er et eldorado for de som er glad i alternativ mote, det være retro, goth eller bohem-inspirert. Anbefales! Mye fine pub'er og gode matutsalg der og!

Skrevet

Notting Hill liker jeg. Der er det masse små sjapper med masse moro dill og dall. Ellers så vil jeg sterkt anbefale musikal, det er helt magisk. Anbefaler å kjøpe på en av disse sjappene som finnes overalt, men også å ikke kjøpe de helt billigste billettene siden salene er kjempesvære og du da kommer veldig langt fra scenen. Anbefaler Wicked, som er en musikal svært få nordmenn har hørt om, men som er min favoritt :) Noen av Museumene kan også anbefales, vi var på Museum of natural history og Science museum, masse spennende å se på, og de ligger tett i tett så det er lett å få med seg begge.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Var i London i dag og sjekket ut det nye kjoepesenteret i Shepards Bush. Westfield heter det og det var veldig flott! Godt utvalg av baade ekslusive og billigere butikker. Veldig enkelt aa komme seg dit ogsaa. Anbefales. :)

Etterpaa gikk turen til Oxford st. og det var masete som alltid. Masse folk og et kav aa komme seg noe sted. Anbefales ikke, i hvertfall ikke paa en loerdag eller soendag.

Ellers vil jeg anbefale Spitalfields market, Camden market og Portobello Road market. Det er mine favoritter av markeder. :goodbye:

London shopping

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Var nettopp på en helgetur til London. Vi var på musical på lørdag ( mamma mia) og sightseeing og shopping på søndag. Oxfordstreet var åpent på søndag, butikker andre steder var stort sett stengt.

Tenkte oss en helgetur til london... Drar fredag kveld og reiser hjem tidlig mandag.

Så det betyr at vi har hele lørdagen og søndagen i london.

Lørdagen tenkte jeg å kanskje bruke langs oxford street, med litt shopping. Noen andre områder det er fint å shoppe?

Søndagen er vel butikkene stengt? Hva gøy kan vi finne på da? Vi er at par med barnefri, så vi skal kose oss!!!

Gjest elsker london
Skrevet

Vi var i London i mai i fjor. Det var skikkelig deilig vær (26grader og sol). Tok en båttur til Greenwitch. Anbefales:-) Veldig fint der. Pluss man får sett en del fra båten. Ta med deg et kart over ruten du kjører på.

Vi gikk veldig mye til og fra steder. Ta ting litt på sparket. Orienter deg og ha en bok om London tilgjengelig når du går.

Første dagen gikk vi gjennom hyde park til buckingham palace til big ben. På denne ruten får du sett mange av de tradisjonelle severdighetene. Buckingham er ikke det store i seg selv. Det er parkene og omgivelsene rundt. Spesielt i gatene bak slottet er det mange nydelige bygninger man kan se.

Oxford street er et mareritt på lørdager. Du kan begynne tidlig. Det anbefales å ta en times tid i "gata" og deretter bevege deg på sidegatene. Her er det noen bra gobiter.

Det du burde gjøre er å ikke planlegge å se for mye, men å ta det som en ferie! Ta en pils og slapp av i en av de mange parkene om det er fint vær! Eller på en av de mange pubene om det er dårlig vær.

Kos deg:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har vært i london noen ganger, og skal tilbake i juni... da er planen som følger:

torsdag kveld, litt shopping og ut å spise på jamie olivers resturant.

fredag: all shopping... :) og litt turistifisering... hehe!!

lørdag: litt shop på marked, så peter pan musical i kensington garden, ut å spise på gordon ramsey restaurant

søndag slappe av og gå gatelangs... så høydepunktet: bruce springsteen konsert i hyde park... :)

mandag, litt mer shopping før vi setter kursen mot flyplassen...

jeg anbefaler natural history museum :) ellers london eye da.. og omvisning på øl-bryggeri ;)

Skrevet

Jeg liker Harrods mye bedre enn Oxford Street. Rett og slett et stykke shopping-magi, og man trenger ikke engang kjøpe noe. Moro å bare gå rundt og kikke :)

Av de klassiske severdighetene likte jeg Tower of London best. Masse historie, mye å se. Likte også utsikten fra London Eye, men ble skuffet over at den gikk så sakte rundt ;)

Ved siden av London Eye ligger Dali Universe, veldig bra kunstmuseum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...