Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Jeg høres vel ganske dum ut når jeg spør om det her, det er bare det at jeg aldri har fylt ut en selvangivelse før, og dermed ikke er sikker på hva fradrag etc "betyr". Jeg har rett til å trekke fra et standardfradrag på 10 % i og med at jeg ikke bor fast i norge. Men hva betyr dette? Eks. Jeg har tjent 100 000 i 2008. Dvs jeg får et standardfradrag på 10 000. Men hva vil det si? Vil det si at hvis jeg har betalt 2000 for mye i skatt, så får jeg tilbake 12 000? Eller vil det si at jeg ikke trenger å betale skatt av 10 000..? Forstår ingenting jeg...! Noen som kan være så snille å forklare meg?
Gjest ts Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Har du lest veiledningen? På nett. Forstår den ikke helt, derfor spør jeg her, om noen kan forklare det for dummies liksom... :/
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Begynn i ene enden og så gjør du det trinn for trinn - ikke gape over alt slik du ser ut til å gjøre her.
Kamikatze Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 (endret) Nesten uten unntak, fungerer fradrag sånn at du trekker fradraget fra bruttoinntekten din, og det du da sitter igjen med, er grunnlaget skatten din beregnes ut i fra. Jeg vil også råde deg til å ringe skatteetaten hvis du er i tvil om noe i forbindelse med utfylling av selvangivelse, og rettigheter. Du kan sikkert få mange gode tips her i forumet. Men ta ikke noe for god fisk, før du får verifisert det hos skatteetaten. Endret 25. mars 2009 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå