Gjest Løve66 Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Jeg er lei av stekepanner hvor maten svir seg samme hvor mye margarin eller olje som brukes (bruker riktig olje!) - jeg er også lei av havregrøt og andre melkeprodukter som legger seg ved i bunnen/svir seg i kjeler hvis ikke jeg rører i ett sett. Nå vil jeg gjerne ha råd om gode stekepanner og kjeler! Noen som tipse om gode merker/modeller?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Etter å ha prøvd to forskjellige panner og forkastet dem, kunne ikke engang steke egg på søndags morgen uten at det ble sittende fast i pannen, har vi endelig funnet en SUPER panne som er kjempelett å steke med! En ny type (visstnok miljøvennlig, hva det nå innebærer) - Green Pan. Kjøpte på glassmagasinet, men man får sikkert tak i den på flere steder. Vi liker den kjempegodt, den er laget i et annet materiale enn de vanlige, og vår er lys grå i fargen. Har bare hatt den i noen måneder hittil, men er fornøyd så langt.
Gjest emmeline Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har noe så enkelt som en stekepanne fra Ikea, aldri svidd noe i den. Kyllingfilét en gang, da det ble for lite olje, men ellers aldri.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Party-serien fra Høyang Polaris er vi veldig fornøyde med, brukes nå på 7 året og er like fine!
Red headed girl Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Når det gjelde kjeler, så er det lurt å sjekke bunnen på dei. Dei fleste kjeler med små riller i bunnen er ekstremt lett å koke fast i feks:) Sjølv har eg ei steikepanne frå Ikea, og har heller aaldri brent nåke fast i den, superfornøgd!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Høyang er veldig bra. Det er viktig at du ikke bruker metallredskaper, for det skraper opp innsiden av kjelen og ødelegger den. Da er det fort gjort at ting fester seg. Forøvrig funker det også bra med induksjonsovn, for da går mesteparten av varmen direkte i innholdet i kjelen istedenfor gjennom kjelen. Veldig merkelig, men jeg kan ta på en kokeplate eller kjele hvor innholdet koker uten å brenne meg... Og jeg er følsom for varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå