Gå til innhold

Samme type hus!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kameraten til mannen min fortalte han i kveld at de har bestemt seg for å bygge det samme huset som vi nettop har bygget. Dette er noen av de næreste vennene vår, så jeg er veldig irritert over at de ikke kan finne noe "eget". Vi brukte lang tid på å finne et hus som passet oss, og synes det er utrolig kjedelig at de bare kopierer oss.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er snakk om ferdighus, så kopierer du like godt som noen andre.

Er det snakk om arkitekttegnet hus, vil jeg tro dere eier hustegningene, og da kan de ikke bygge helt likt uten deres godkjennelse.

Skrevet

Hva er problemet?

Skrevet

Det er ferdighus, så jeg er klar over at andre har det. Det er uansett et fønkishus som jeg vet veldig få har. Synes uansett det er veldig kjedelig. Blir ikke lenger vårt "orgniale" hus, men deres også.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ferdighus, så jeg er klar over at andre har det. Det er uansett et fønkishus som jeg vet veldig få har. Synes uansett det er veldig kjedelig. Blir ikke lenger vårt "orgniale" hus, men deres også.

Men ferdighus er ikke deres "originale" hus skjønner du, og det kan heller aldri bli det.

Er du opptatt av å være original, så velger du iallefall ikke ferdighus. :ler:

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg kan på en måte forstå at det er litt kjedelig at en kamerat velger det samme huset. Samtidig tenker jeg at når man bygger ferdighus så er det litt av dealen. Man bruker et masseprodusert hus.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Alle snakker om "ferdig-hus" som om det skulle det være det samme som å handle på Vero Moda. Det er faktisk ikke slik det er!

Det finnes utallige leverandører, og ferdighusene kan man endre MYE på.

Selv har vi også valgt ferdig-hus, men det er allikevel ingen som har makent. Vi har endret på fasade, endret på rom-fordeling, tegnet en helt egen etg. m.m.

Forstår at det er kjipt at et vennepar velger det samme huset. Det finnes jo så mange muligheter der ute!

MEN du får se på det som positivt da. At de faktisk liker deres så godt, at de ikke har fantasi eller ork til å finne noe "bedre". Dere får jo en bekreftelse på at noen syntes at deres hus er såpass pent at de velger det samme.

Om de også velger samme interiør som dere, så hadde jeg blitt enda mer irritert. Men personlig stil på interiør, hage etc. vil jo allikevel føre til at dere får forskjellig type hus.

P.S. Huset vi har kjøpt, er det kun solgt 2 av i hele Norge. Det betyr altså ikke at man ikke får noe personlig og spesielt ved å kjøpe "et ferdig hus".

Arkitekttegnet hus kan koste mer enn det smaker.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår deg godt ts. Hadde nok blitt en smule irritert jeg også. Men som andre sier: dette er vel en del av risken med å kjøpe kataloghus. Er vel ikke så mye å gjøre med det. Dere kan jo ikke bestemme hva slags hus andre skal få kjøpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...