Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 En ting jeg aldri helt har forstått er hvorfor det alltid er menn som kommer i søkelyset når man snakker om utroskap, kyniske, utnytting, manipulasjon, løgn ute etter kun en ting, drittsekker osv. Kvinner er da slik i like stor grad som menn er min om mine kameraters erfaring ihvertfall. Bare for å snakke for meg selv har jeg gjennom tidene møtt kvinner som har stjålet penger, vært utro, løyet over tid, manipulert, brutt avtaler osv. Heldigvis hører dette fortiden til og etter at jeg ble voksen har jeg lært å gjennomskue kvinners spill, ikke mist lære seg det og utnytte seg av det ;-) Har blitt mye godt ut av det ;-)
Gjest KateW Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Kanskje fordi dette er Kvinneguiden? Og er det noen som er gode på hylekor og å støtte hverandre medsøsterlig, og å pynte på sannheten, så er det jo nettopp kvinner...
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Eh dette er kvinneguiden, her diskuteres det kvinneproblemer som oftest, men selvsagt med noen unntak manneproblemer. Men hovedsaklig er dette et forum for damer, fattet poenget????
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Eh dette er kvinneguiden, her diskuteres det kvinneproblemer som oftest, men selvsagt med noen unntak manneproblemer. Men hovedsaklig er dette et forum for damer, fattet poenget???? Jeg mener generellt. Spørsmålet mitt har ikke noe med forumet å gjøre.
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Jeg mener generellt. Spørsmålet mitt har ikke noe med forumet å gjøre. Sier meg enig med deg. Jeg tenkte også at du mente generelt. Men noen kvinner må angripe med en gang, tydeligvis.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er enig med deg, ts. Synes det er mange kvinner som har den holdningen at menn er drittsekker, og de selv er stakkars ofre. Blir så lei av å høre det gnålet.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er enig med deg, ts. Synes det er mange kvinner som har den holdningen at menn er drittsekker, og de selv er stakkars ofre. Blir så lei av å høre det gnålet. De fleste menn er drittsekker, det er greit å slå fast. Det er likevel ikke ok å fremstille kvinner som stakkars ofre. Kvinner må læres opp til å innse at de er sterke, uavhengige og selvstendige. De må unngå å definere seg i forhold til (og i hvert fall ikke underlegne) menn.
Gjest KateW Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Kanskje fordi dette er Kvinneguiden? Og er det noen som er gode på hylekor og å støtte hverandre medsøsterlig, og å pynte på sannheten, så er det jo nettopp kvinner... Vil gjerne gjenta meg selv
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er lei av gnål, punktum. Det være seg fra kvinner som overanalyserer, er dritsjalu for ingenting, og hater svigermor fordi hun stiller opp i feil genser, eller menn som syter og maser (som noen snørrete småunger) om at de blir fremstilt feil på et kvinneforum.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 De fleste menn er drittsekker, det er greit å slå fast. Det er likevel ikke ok å fremstille kvinner som stakkars ofre. Kvinner må læres opp til å innse at de er sterke, uavhengige og selvstendige. De må unngå å definere seg i forhold til (og i hvert fall ikke underlegne) menn. Du fremstår som et offer idet du kaller menn drittsekker.
Gjest Cipheria Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 (endret) :klø: Her er då vitterleg nok av dei som syns kvinner er heilt forferdelege. Trenger ikkje gå gjennom mange tråder før man finner eksempel på det ... Til og med i denne tråden blir kvinner rakka ned på. Eg syns at det er ganske gale når kvinner rakker ned på kvinner. Det er ei ganske destruktiv haldning. I tillegg syns eg det er rart at man som kvinne ikkje syns at kvinner er bra. Eller kanskje det er alle andre kvinner bortsett frå ein sjølve det er noko gale med ... Eg er eigentleg overraska over at nokon syns det er fleire menn som blir framstilt dårleg, enn kvinner. Syns dei blir nokolunde like dårleg framstilt. Eg ville heller tru at kvinner får mest drit på forumet, då nokre ser at det er større sjanse for å provosere damer ved å rakke ned på dei, på eit kvinneforum. Så då oppsøkjer dei forumet berre for å hisse på seg folk. Virker i alle fall slik. Det er jo vanskeleg å sei, då eg ikkje noterer ned og kontrollerer kven som seier mest drit om kven. Men når man begynner å snakke om at partnaren er utro på samliv og relasjoner, så er det jo sjølvsagt at flesteparten av desse er menn då det er flest (heterofile) kvinner her. Men eg vil ikkje sei at det å fortelje om ein utro partnar er å framstille alle menn i dårleg lys. Kanskje fordi dette er Kvinneguiden? Og er det noen som er gode på hylekor og å støtte hverandre medsøsterlig, og å pynte på sannheten, så er det jo nettopp kvinner... Dette er heilt feil? Det er heller slik at uansett kva emne ein ts startar, så blir denne kritisert for eit eller anna, bagatell eller ei. Endret 24. mars 2009 av Cipheria
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Du fremstår som et offer idet du kaller menn drittsekker. Du blir ikke et offer før du utsettes for en drittsekk av en mann. Om du utsettes for en slik, må du være selvstendig, stolt og sterk så du unngår å bli et offer, og du må spille mannen ut over sidelinjen om dette er den beste løsningen for deg.
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 Du blir ikke et offer før du utsettes for en drittsekk av en mann. Om du utsettes for en slik, må du være selvstendig, stolt og sterk så du unngår å bli et offer, og du må spille mannen ut over sidelinjen om dette er den beste løsningen for deg. En enklere løsning er å se på menn som mennesker, ikke drittsekker.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 En enklere løsning er å se på menn som mennesker, ikke drittsekker. Det finnes jo unntak, men ikke ha for store forventninger.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #15 Skrevet 25. mars 2009 En enklere løsning er å se på menn som mennesker, ikke drittsekker. Eventuelt kan man se på både menn og kvinner som mennesker. Jeg synes ikke det hagler mer skjellsord om det ene kjønnet enn det andre, verken her eller andre steder. Selvsagt er det menn som er drittsekkene. Drittsekk er et begrep som i de aller fleste tilfeller blir brukt om menn. Kvinner er derimot drittkjerringer, bridezillaer, horer, luremus, svigermora fra helvete, bitches, fitter, dumme småjenter osv. Jeg tror ikke menn blir stigmatisert mer enn kvinner mht å være "drittsekker" (gitt at det var et kjønnsnøytralt begrep). Begge kjønn er heterogene grupper, det finnes drittsekker både med innover- og utovertiss og jeg ser ingen tegn til at samfunnet generelt nedvurderer menn mer enn kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #16 Skrevet 25. mars 2009 Går på mennesketyper, når det er sagt så heller jeg mot at det finnes flere menn som er drittsekker enn damer.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #17 Skrevet 25. mars 2009 Eventuelt kan man se på både menn og kvinner som mennesker. Jeg synes ikke det hagler mer skjellsord om det ene kjønnet enn det andre, verken her eller andre steder. Selvsagt er det menn som er drittsekkene. Drittsekk er et begrep som i de aller fleste tilfeller blir brukt om menn. Kvinner er derimot drittkjerringer, bridezillaer, horer, luremus, svigermora fra helvete, bitches, fitter, dumme småjenter osv. Jeg tror ikke menn blir stigmatisert mer enn kvinner mht å være "drittsekker" (gitt at det var et kjønnsnøytralt begrep). Begge kjønn er heterogene grupper, det finnes drittsekker både med innover- og utovertiss og jeg ser ingen tegn til at samfunnet generelt nedvurderer menn mer enn kvinner. I tillegg sies det jo at "kvinner er kvinner verst", og selv i denne tråden så finner man en nedsettende og kjønnsdiskriminerende kommentar fra en kvinne om at vi er så flinke på hylekor og å pynte på sannheten. Som en annen skrev i tråden, så er vi like fæle mot vårt eget kjønn - men unntar selvsagt oss selv fra den generaliserende diskrimineringen.
Paladin Skrevet 25. mars 2009 #18 Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg tror mange reagerer mer på menns dårlige oppførsel og kaller dem for drittsekker på grunn av det bildet mange har av mannen og kvinnen i et forhold. En mann skal være den "sterke" parten på godt og vondt. Så når en mann behandler damen sin dårlig så er han en overgriper, drittsekk etc. Kvinner er generelt mye flinkere enn menn til å støtte medsøstre som blir utsatt for dårlig behandling. Dersom en mann blir utsatt for dårlig behandling av damen sin så forventes det at dette må han klare å rydde opp i selv. Menn vil ikke uten videre støtte og trøste ham. Istedet vil endel venner lure på om han er en svekling som finner seg i slik behandling. Hvorfor forteller du ikke hvor skapet skal stå eller kvitter deg med henne kan være tanker vennene til denne mannen har. Det er skrevet mange artikler i pressen om fæle ting som menn gjør (voldtekter, utroskap, vold, fyll, dårlig oppførsel etc.). Slik oppførsel blir sett på som overgrep og undertrykkelse av henne som KVINNE. I mange tilfeller vil dette være en korrekt beskrivelse av mannens oppførsel. Men dersom en kvinne gjør mye av det som mannen blir sett på som en drittsekk for så vil man se at meningene er mer delte. Noen kvinner vil kritisere en medsøster som er utro mens andre kvinner vil si go-girl, du fortjener mer spenning i livet enn det den kjedelige mannen din kan gi deg. Jeg tror ikke du finner så mange menn som vil støtte venner som de vet er utro. Ofte så er det slik at dersom en kvinne oppfører seg dårlig mot mannen sin så er det HUN som blir sett på som dårlig og ikke kvinner generelt. Og det er jo en korrekt konklusjon. Man skal ikke skjære alle over en kam. Men jeg har sett endel ganger at dersom en kvinne har opplevd en mann som har behandlet henne dårlig så blir menn GENERELT stemplet som drittsekker. Venninnene er "flinke" til å fortelle sin ulykkelige medsøster om hvor ille de fleste menn kan være. Det som er trist med det er at mange helt greie menn også uforskyldt kan få dette stemplet på seg. Prøv å gå på byen og møt på en kvinne som nettopp er blitt dumpet. Hun vil ofte ha piggene ut og omtrent frese til alt av mannebein som nærmer seg henne. En mann som nettopp er blitt dumpet kan man ofte finne på byen i stadige forsøk på å komme i kontakt med første og beste kvinne; uten at det heller er så smart. Det er også en kjennsgjerning av kvinner som er "brent" i et havarert forhold ofte trenger lengre tid før hun igjen kan begynne stole på menn igjen og satse på nytt. Mannfolk er nok generelt flinkere til å akseptere at selv om eksen ikke var bra så er ikke nødvendigvis den neste damen han blir godt kjent med likedan. Jeg tror at venninner generelt engasjerer seg mer i en medsøsters problematiske forhold enn menn ville gjort overfor en venn. De kommer med velmenende råd og støtter henne i et og alt og gir trøstende ord. Det er nok da kanskje naturlig at de for å trøste forteller hvilken drittsekk mannen egentlig er og at hun bør kvitte seg med ham. Siden menn sjelden driver og trøster hverandre har vi ikke det samme behovet for å fortelle om hvor dårlig kjæresten til vennen er. Vi vil ofte ikke en gang høre om problemene for mange menn synes det er flaut å snakke om. Jeg tror dessuten at menn ofte er drittsekker på en mer direkte og tydelig måte når de først er drittsekker. Så slik oppførsel kan oftere bli kommentert. Kvinner kan ofte være drittsekker på en mer subtil, og ofte mer beregnende og infam måte. Det er ikke alltid så lett å se at de behandler mannen sin dårlig. Jeg vil si at generelt tror jeg det omtrent like mange menn som er drittsekker som kvinner som er drittsekker, men mediene har oftere fokus på menns dårlige oppførsel. Det er jo ikke kvinnenes skyld. Heldigvis er de fleste menn OG kvinner bra mennesker så drittsekkene er ikke så vanlige som man kanskje skulle tro utfra artiklene i media. Folk kan gjøre feil uten at man er en drittsekk av den grunn. En drittsekk er en som gir totalt blaffen i følelsene til kjæresten sin. PS: Om noen synes jeg generaliserer for mye så er ikke det meningen. Jeg bare ordlegger meg på en spesiell måte for å få frem det som mange hevder. TS tar opp holdninger som jeg tror er vanligere enn vi kanskje tror, uten at de av den grunn objektivt sett er korrekte. Endret 25. mars 2009 av Paladin
Gjest Gjest_Siw_* Skrevet 25. mars 2009 #19 Skrevet 25. mars 2009 Jeg tror ikke menn blir stigmatisert mer enn kvinner mht å være "drittsekker" (gitt at det var et kjønnsnøytralt begrep). Begge kjønn er heterogene grupper, det finnes drittsekker både med innover- og utovertiss og jeg ser ingen tegn til at samfunnet generelt nedvurderer menn mer enn kvinner. Halloooo??? Hvor har du vært de siste 40 årene? De siste 40 årene er menn definert som selve problemet - av kvinner. (feminisme ynder noen å kalle det) Når man snakker om seksuelle overgrep og vold i nære relasjoner, så legger man alltid automatisk opp til at rollene er delt etter kjønn. Mann = overgriper og kvinner/ barn = offer. Og det selv om vi nå vet at vulgærfeminismes propaganda er ren løgn. Det er kvinner som slår barn oftest, og kvinner utsetter sin partner for fysisk/ psykisk mishandling like ofte som menn. Men krisesentra er kun forbeholdt kvinner. Men like fordømt så demonsterer kvinner den 8. mars med paroler om at vold mot kvinner må opphøre. Det er greit nok. Men når får vi en 8. mars parole om at vold begått av kvinner må opphøre? Her kan jo vi kvinner gjøre noe selv. Men neida! Den volden kvinner begår blir alltid bagatellisert, selv om den svært ofte også går utover barn. Menn er blitt samfunnets pariakaste!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #20 Skrevet 25. mars 2009 Halloooo??? Hvor har du vært de siste 40 årene? De siste 40 årene er menn definert som selve problemet - av kvinner. (feminisme ynder noen å kalle det) Når man snakker om seksuelle overgrep og vold i nære relasjoner, så legger man alltid automatisk opp til at rollene er delt etter kjønn. Mann = overgriper og kvinner/ barn = offer. Og det selv om vi nå vet at vulgærfeminismes propaganda er ren løgn. Det er kvinner som slår barn oftest, og kvinner utsetter sin partner for fysisk/ psykisk mishandling like ofte som menn. Men krisesentra er kun forbeholdt kvinner. Men like fordømt så demonsterer kvinner den 8. mars med paroler om at vold mot kvinner må opphøre. Det er greit nok. Men når får vi en 8. mars parole om at vold begått av kvinner må opphøre? Her kan jo vi kvinner gjøre noe selv. Men neida! Den volden kvinner begår blir alltid bagatellisert, selv om den svært ofte også går utover barn. Menn er blitt samfunnets pariakaste! Hallo ja. Hvor har du vært? Grunnen til at det i det hele tatt finnes en kvinnedag er jo at det historisk sett (og grovt sett fremdeles) er kvinnen som blir undertrykket, både språklig og ellers. Menn er gjerne stemplet som drittsekkene som i at de er den voldelige parten, men kvinner lider under mye annen stigmatisering. Forøvrig er vel drittsekk-begrepet omtrent grunnlagt i den patriarkalske samfunnsordenen. Om man klemmer mennesker inn i gamle kjønnsroller hvor han er normen og kvinnen er "den andre", hvor han er aktiv og kvinnen passiv, han er ute og jobber hun er hjemme og er mor, han er aggressiv hun er omsorgsfull, han skal beskytte imens hun skal bli tatt vare på osv så blir det med en gang et slags maktmisbruk for menn å være fæle og dermed mye verre. Hadde det vært full likestilling, så hadde fenomenet om "medsøsterlige hylekor" vært en saga blott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå