Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere diskutert dette temaet? Hva svarte din kjære? Svarte han at han måtte finne seg ei ny eller at han kom til å sørge i evighet over deg? Sånn for å overbevise deg om sin kjærlighet.

:ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Naria
Skrevet

Dette har vi ikke snakket om, men jeg håper virkelig han finner noen som kan gjøre han lykkelig hvis jeg skulle falle fra.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det diskuterer vi ikke. Jeg ser på det som en selvfølge at man ønsker at den overlevende parten skal ha mulighet for å finne ny lykke dersom det skulle skje.

Gjest Gjest
Skrevet

Snakket mye om det med exen i perioder. Var syk (fysisk og psykisk), og i perioder suicidal. I tillegg opplevde vi å få døden tett på oss når en av mine venner døde svært brått og uventet.

Og ja, det ble ganske klart at ingen av oss helt så for seg å leve alene i 40-70 år til.

Klart, det er et tema hva som skjer etter døden, men jeg håper og tror at om det hadde blitt en smørje av exer, nye partnere osv så hadde vi klart å ordne det på et eller annet vis.

Skrevet

Sambo ville diskutere dette med meg en kveld for en stund siden. Og han sa rett ut; om du dør, så ville jeg ikke levd lengre.

Håper virkelig ikke at det er sant da..

Gjest Rodion Felix
Skrevet

Mener du ikke når jeg dør ?. Siden det er ingen hvis man dør. Man dør det er faktum. Du burde skrive når jeg dør tross alt jeg tviler på at du er udødelig.

Gjest Rodion Felix
Skrevet
Dette har vi ikke snakket om, men jeg håper virkelig han finner noen som kan gjøre han lykkelig hvis jeg skulle falle fra.

Du mener når du faller fra

Skrevet

De fleste blir jo gamle, og man stresser sjeldent som 80 åring med å finne ei ny. Man er jo død selv før sørgen har lagt seg. Denne saken er tenkt hvis den ene skulle falle fra før alderdommens alder. Ikke når begge er 80.

Gjest Naria
Skrevet

De fleste blir jo gamle, og man stresser sjeldent som 80 åring med å finne ei ny. Man er jo død selv før sørgen har lagt seg. Denne saken er tenkt hvis den ene skulle falle fra før alderdommens alder. Ikke når begge er 80.

Akkurat, trodde det var ganske opplagt.

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat, trodde det var ganske opplagt.

Ja, hvertfall siden jeg skrev "eller vil han sørge i en evighet". Faller en fra hverandre som 80 åring, blir den eviglange sørgeperioden ganske kort. Men finnes jo de som lever til de er 100. He he.

Gjest Glør
Skrevet
Mener du ikke når jeg dør ?. Siden det er ingen hvis man dør. Man dør det er faktum. Du burde skrive når jeg dør tross alt jeg tviler på at du er udødelig.

Hvis'et er vel der fordi man ikke vet hvem som dør først?

Spurte nettopp min kjære, og han at han ville vel funnet ei ny ei, men at han i hvertfall ville ventet 2-3 uker. :ler:

Jeg synes vel at å si at man aldri vil bli sammen med noen nye høres litt ut som romantisk bullshit.

Skrevet

Dette er helt normalt for oss å prate om, ettersom min kjære er soldat i utlandet. Jeg kunne ikke tenkt meg å leve videre dersom det hadde skjedd ham noe, hvor også han sier det samme dersom det hender meg noe.

Men, om det skulle skje meg noe, og min kjære skulle bli alene i en alder av feks 25 år, så tror jeg muligens jeg ville ønskt ham å leve ett normalt liv videre. Det er ett langt liv å gå gjennom helt alene, dersom en av oss dør så ung.

Så konklusjonen vår er at en må gjøre det som føles best i situasjonen, og at den andre parten ville ønsket at den som sitter igjen skal fortsette å leve ett godt liv.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, det diskuterer vi ikke. Jeg ser på det som en selvfølge at man ønsker at den overlevende parten skal ha mulighet for å finne ny lykke dersom det skulle skje.

Samme her.

Jeg kunne ikke tenke meg noe mer tragisk enn å se for meg at min partner ville tilbrakt resten av sitt liv alene med sorgen over meg om jeg skulle dø nå i en alder av 25. Da ser jeg heller for meg han i armene på en annen kvinne altså. Ønsker du at partneren din skal være trofast mot deg ved å ikke finne kjærlighet igjen etter din død, så ønsker du han/henne et langt liv i ulykke.

Gjest Gjest
Skrevet
Har dere diskutert dette temaet? Hva svarte din kjære? Svarte han at han måtte finne seg ei ny eller at han kom til å sørge i evighet over deg? Sånn for å overbevise deg om sin kjærlighet.

:ler:

Ja, dette var jo et gøy og morsomt tema...not. Så hvorfor smiley?

Skrevet

Har ikke snakket om det, og føler ikke behovet for det heller. Hva han gjør etter at jeg er død, kunne ikke brydd meg mindre. Da er jeg jo død.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest. Man kan ikke si hvis du dør så vil ikke jeg heller leve lenger....kjenner jeg blir skikkelig provosert.

Hvordan man reagerer er umulig å si på forhånd. Men å forlange ett svar fra sin bedre halvdel blir for dumt. Selvfølgelig vil man ikke at sin kjære skal ha det vondt resten av livet, men finne lykken på ny,men man spør ikke.

Jeg mistet min kjæreste for syv år siden i en bilulykke. Du finner en styrke som man ikke trodde var mulig. Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å holde meg oppreist og hele første perioden er litt diffus. MEN som tiden går så lærer man å leve med sorgen og setter så utrolig pris på de årene man fikk med en så fantastisk mann. Man glemmer aldri, men han vil alltid være endel av meg og jeg vil aldri aldri slippe han. Man vil alltid ha tunge perioder med savn, men jeg er som sagt veldig takknemlig for at jeg fikk være en del av han og han av meg.

Poenget mitt er at før du har opplevd noe lignende så ser man sånne spørsmål som en kjærlighetserklæring at de også vil dø hvis det skulle skje med deg.

Livet er skjørt, ta vare på hver eneste dag og hverandre.

Kjente jeg ble litt provosert så måtte bare få det ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du man er mindre ensom når man er 80 år? Det er mange eldre som finner kjærligheten, til og med på gamlehjemmet. Synes det er hyggelig, jeg.

:-) Min mormor ble enke som 50-åring - 15 år senere fant hun tonen med en mann og bodde sammen med ham de siste ti årene av sitt liv.

Skrevet

Når en av oss dør skal jeg starte pensjonat her! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har snakket om dette, og begge vil gjerne at den andre skal ha det bra igjen hvis en av oss skulle falle fra...

Skrevet

Svarer kun på prinsipielt grunnlag siden jeg er singel, men....hva en evt. partner ville gjort eller ikke gjort etter min død ville jeg i grunnen ikke brydd meg om.

Hadde han funnet "en ny" så ville jo det vært helt naturlig, og om han hadde valgt å bli alene resten av livet så er det ikke stort jeg kunne gjort med det heller.

Ville uansett aldri stilt krav om at noen skulle vært "trofast" mot meg etter min død ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...