Gå til innhold

PC min blir så varm at jeg kan ikke holde i den!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter at jeg har brukt PC i 10 min er den så varm!! Etter halv time, koke den. Hva er feilen med den?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags type pc har du, hvilket merke, hvor gammel er den?

Skrevet

Støv, forferdelig mye støv. De er problemet ditt og løsningen er en boks med trykkluft.

Skrevet

Har samme problemet. Tror vifta inni er gåen og at den er døden nær ... jeg har en pute på fanget og pc'n på puta :)

Skrevet

Å ha noe under pc'en er vel aldri helt anbefalt, den stenger trolig lufttilførselen inn til pc'en. Har du en ikea i nærheten anbefaller jeg å kjøpe en pc pute. Pute i bunn og oppå en hard plastplate som pc'en skal stå på.

Skrevet
Å ha noe under pc'en er vel aldri helt anbefalt, den stenger trolig lufttilførselen inn til pc'en. Har du en ikea i nærheten anbefaller jeg å kjøpe en pc pute. Pute i bunn og oppå en hard plastplate som pc'en skal stå på.

En sånn pute har jeg kjøpt. Den funker bra! Anbefales!

Gjest Sativa
Skrevet

Enig. Må ei sperre for lufta. Men du hører vel om vifta går? Eller om den bråker ekstra mye pga støv og smuss?

Kan du sjekke hvor varm prosessoren blir?

Hvis vifta ikke går og du fortsetter å bruke maskinen så vil den ryke ganske kjapt. Altså prosessoren.

Skrevet

Er enig med de over her.. En pc skal ALDRI stå på underlag som tetter igjen luft tilførselen... Du kan ødelegge både prosessoren og harddisken...

Hvis pcen er under garanti eller reklamasjon, så lever den inn der du kjøpte den. Men sjekk først om viften er full av støv og hår, for det dekker ikke en garanti eller reklamasjon... (kjøp en boks med luftspray, slå av pc og ta ut batteriet før du blåser! Viktig!)

Gjest Charming
Skrevet

Jeg hadde samme trøbbelet, men kjøpte meg en plate (ikke pute) - med tre innebygde vifter i - som jeg kobler til PC'en via en USB-port. Så hjelper de med å lufte rundt - i tillegg får jeg 3 ekstra USB-porter til dataen via denne platen. Hurra :)

Skrevet
Jeg hadde samme trøbbelet, men kjøpte meg en plate (ikke pute) - med tre innebygde vifter i - som jeg kobler til PC'en via en USB-port. Så hjelper de med å lufte rundt - i tillegg får jeg 3 ekstra USB-porter til dataen via denne platen. Hurra :)

Veldig genialt! :D

Jeg bruker et "teppe" fra targus som absorberer varmen og kjøler ned pcèn på samme tid... Denne virker kjempe bra! Bruker den hele tiden! Både når pcen står på bordet og når jeg har den på fanget...

Kan jeg spørre om merke på på den du har? Syntes den var så genial :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man få kjøpt alikee puter på feks elkjøp?

Og sånn vifte kor får man kjøpt det da?=)

Gjest Charming
Skrevet

Jeg fant ikke merket - men jeg kjøpte den på www.teknikmagasinet.no - gå inn der og søk på venstrsiden etter Varenummer "490089". Så finner du den med en gang. Gikk ikke an å bare paste URL desverre. :(

Gjest Papirkurven
Skrevet

Leverte min til butikken, fordi jeg trodde prosessoren hadde røket. De åpna den opp og tok ut marsvinet.

Greit å være forebyggende, men pute og sånn, men når det først er skjedd er det ikke bare å blåse litt luft på pc'en, den må åpnes.

Gjest Charming
Skrevet

Ja så klart, men problemet til en del er at de sitter med PC'en på fanget og sperrer dermed fort lufteutgangene. Mens på en hard underflate blir det litt annerledes.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Vifta mi har vært ødelagt noen dager. Jeg har brukt dataen litt allikevel, dumme meg!! Funka akkurat i sted, men så skrudde jeg den av. Når jeg skulle skru den på igjen. Kommer den til der windows laster inn og så skrur den seg på igjen fra start av. Gått til h*lvette nå sikkert. Kjekt det, alt som ligger igjen inne der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...