Gjest SisselP Skrevet 10. juli 2003 #1 Skrevet 10. juli 2003 Hvorfor er de fleste bruder så kjedelige for tiden. Så og si alle har de samme kjolene (de fleste ligner på hverandre), det er ingen egenart når det gjelder slør o.l. og de fleste har enten tiara på hodet eller ingenting. Jeg heklet en brudekrone da jeg giftet meg for 19 år siden, og det var også sjelden den gangen. Jeg giftet meg i en kjole med lange armer (blondearmer og blondehals som helt dekket brystet). De fleste som gifter seg i juni om dagen har enten stroppeløse kjoler eller bare armer og relativt dyp utringning. Selv om man har bodd sammen en del år, skal man i bryllupet sitt være litt bluferdig, synes jeg. Hvorfor er det så mange som kjøper brudekjolene sine? De aller fleste bruker den jo bare den ene gangen. Det er fryktelig dyrt å kjøpe dem, mens det koster omtrent halvparten å leie. Dessuten kan du når du leier bare levere kjolen tilbake uten å tenke på renseregningen. Vær litt originale, jenter! Nicket ditt er endret for ifølge reglene kan man ikke bruke fullt navn som nick. Reglene finner du her
Lisemor Skrevet 10. juli 2003 #2 Skrevet 10. juli 2003 Jeg har en spesiell kjole jeg aldri har sett før og måtte kjøpe den fordi så mange brudesalonger kun selger og ikke leier ut lenger. :D Håper jeg får solgt den etterpå.
Gjest La Guapa Skrevet 10. juli 2003 #3 Skrevet 10. juli 2003 Tidene forandrer seg og det gjør også brudemotene. Jeg synes brudene som legger ut kjoler og tilbehør på link her har flott smak. Det viktigste er at man føler seg vakker denne dagen.Ikke at man skal prøve å utmerke seg som spesiell og andreledes. Den vakreste bruden er henne man SER.Ikke neddynget av alt mulig dill-dall, men vakker som hun er! En enkel kjole lar oss nordiske som ikke har så sterke farver komme best frem. Det er nå min mening.
Tvilling76 Skrevet 10. juli 2003 #4 Skrevet 10. juli 2003 Hadde mamma fortsatt hatt sin brudekjole hadde jeg helt klart brukt den. (Men hun lånte den bort for 20 år siden, og den er ikke sett siden) Jeg kjøper, nettopp fordi jeg ønsker å beholde den. Enten at min datter en gang skal bruke den, eller at jeg syr den om til en dåpskjole en gang jeg er så heldig å få barnebarn. Dessuten gikk det ikke an å leie drømmekjolen.
Augustbrud02 Skrevet 10. juli 2003 #5 Skrevet 10. juli 2003 Jeg synes hver enkelt brud har sitt eget særpreg jeg da, uansett hva man velger av tilbehør. Jeg er nok også en ganske tradisjonell brud i så måte, men allikevel føler jeg at pynten, kjolen og blomstene virkelig passet til meg. I tillegg hadde jeg laget min egen tiara som jeg brukte, så for meg var dette noe som gjorde meg litt anderledes tross alt. Men jeg synes det er flott at folk velger ut i fra hva de selv liker, ikke bare ut i fra moter o.l.
frosken Skrevet 10. juli 2003 #6 Skrevet 10. juli 2003 For meg er det mye viktigere at jeg føler meg fin - at jeg har drømmekjolen, det fineste sløret osv - enn at jeg skal være så original. Jeg hører med i guppen av "kjedelige" bruder som beskrives her, men vil heller være der og fornøyd enn å skulle gjøre noe som ikke "er meg".
minniepus Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Man skal jo være seg selv, enten det er "kjedelig" eller "originalt".
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #8 Skrevet 10. juli 2003 Vi giftet oss i bunad. Og det var ingen heklet brudekrone - men sølv og bånd og stæsj og stas...
Gjest rahel Skrevet 10. juli 2003 #9 Skrevet 10. juli 2003 hei jeg giftet meg i brudebunaden fra Voss som har et veldig spesielt lad (http://www.husfliden.no). Det var ikke dyrt å leie bunaden heller (1850.- kr!!). jeg er veldig glad for at jeg ikke giftet meg i en vanlig brudekjole det hadde ikke passet for meg. jeg fikk masse positiv respons fra alle som så meg den dagen. det var mange ukjente mennesker som snakket med meg hos frisøren, foran kirken og der vi tok bilder. kan anbefales! rahel
Gjest Tex Skrevet 10. juli 2003 #10 Skrevet 10. juli 2003 Gleder meg inderlig til å gifte meg i min kjøpte og helt spesielle kjole, jeg har en tiara ingen andre har og jeg har funnet pynt som passer min smak utmerket. Synes at folk bør få pynte seg slik de selv ønsker, er det noen som husker den rompeløse brudekjolen som var på forsiden av VG for noen år siden...? Hver sin smak som sagt......
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #11 Skrevet 10. juli 2003 Hvorfor er de fleste bruder så kjedelige for tiden. Så og si alle har de samme kjolene (de fleste ligner på hverandre), det er ingen egenart når det gjelder slør o.l. og de fleste har enten tiara på hodet eller ingenting. Jeg heklet en brudekrone da jeg giftet meg for 19 år siden, og det var også sjelden den gangen. Jeg giftet meg i en kjole med lange armer (blondearmer og blondehals som helt dekket brystet). De fleste som gifter seg i juni om dagen har enten stroppeløse kjoler eller bare armer og relativt dyp utringning. Selv om man har bodd sammen en del år, skal man i bryllupet sitt være litt bluferdig, synes jeg. Tidene er forandre, og 19 år er mange år siden. Motene har forandre seg, menneskene har fornadret seg, kvinnene er blitt mer vågale, og går med det de vil gå med og ikke hva som passer seg for dem. Hvorfor er det så mange som kjøper brudekjolene sine? De aller fleste bruker den jo bare den ene gangen. Det er fryktelig dyrt å kjøpe dem, mens det koster omtrent halvparten å leie. Dessuten kan du når du leier bare levere kjolen tilbake uten å tenke på renseregningen. Jeg kjpte kjolen min fordi de ikke leide den ut, og jeg fikk den faktisk billigere enn om jeg hadde leid kjole, samtidig kan jeg selge den etter bryllupet, og få en del penger igjen. Det er ikke alltid det er billigere å leie Vær litt originale, jenter! Orginal og orginal, vi har bryllupet slik vi ønsker og ikke slik andre mener at vi skal ha det. Nicket ditt er endret for ifølge reglene kan man ikke bruke fullt navn som nick. Reglene finner du her
Maxine Grey Skrevet 10. juli 2003 #12 Skrevet 10. juli 2003 Brudekroner skal etter gammelt være forbeholdt jomfruer! (Og de er det ikke mange av i gifteferdig alder!)
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #13 Skrevet 10. juli 2003 Brudekroner skal etter gammelt være forbeholdt jomfruer! (Og de er det ikke mange av i gifteferdig alder!) Hah! Snakke for seg selv. Tusenfryd er født i september
Gjest Solskinn Skrevet 10. juli 2003 #15 Skrevet 10. juli 2003 Hah! Snakke for seg selv. Tusenfryd er født i september :oops: oops, jeg har vist gjort noe jeg ikke burde :oops: -er nemilig ikke födt i september! Men bunad og krone hadde jeg og gift ble vi, jammen...
Gjest Tex Skrevet 11. juli 2003 #16 Skrevet 11. juli 2003 Forbeholdt jomfruer...? Tviler på muttern hadde en... Hun giftet seg med fatters i september og jeg er født i februar.... Hadde forøvrig hatt brudekrone dersom det passet meg, selvom ingen kan beskylde flerbarnsmoren Tex for å være jomfru!
Gjest sisselp Skrevet 17. juli 2003 #18 Skrevet 17. juli 2003 Det var artig at så mange svarte på mitt innlegg om brudekroner, leie av kjoler og det å tørre å være original. Selvsagt skal man være seg selv og føle seg fin. Men alle behøver vel ikke å ha den samme kjolen. Moren min kjøpte også sin brudekjole, dessverre kunne jeg ikke bruke den. Jeg synes det er litt fint når man velger å kjøpe kjolen, at man tar vare på den til kommende generasjoner. Jeg lurte egentlig på hvorfor så mange kjøper brudekjolen sin, når de selger den etterpå likevel. De som gifter seg i bunad er jo spesielle, alle bunader er jo forskjellige. Jeg synes dette er flott, og brudekronene til de forskjellige bunadene er jo virkelig lekre. Og det er brudebunadene også. Jeg har Vestfoldbunad selv, og dessverre finnes det ikke noen brudekrone til denne. Men jeg mener fremdeles at vi jenter skal tørre å være litt originale i vårt eget bryllup. Altfor mange har de samme tiaraene, det samme oppsatte håret, den samme kjolen (eller nesten den samme), enten den er kjøpt i utlandet eller her hjemme. Og jeg mener fremdeles at det er unødvendig å kjøpe kjolen når man likevel skal selge den etterpå.
frosken Skrevet 17. juli 2003 #19 Skrevet 17. juli 2003 Og jeg mener fremdeles at det er unødvendig å kjøpe kjolen når man likevel skal selge den etterpå. Det er ikke alltid man har noe valg - noen kjoler finner man kun til utleie eller kun til salg i brudesalongene. Dessuten er det noe med å vite at man er den første til å bruke kjolen. Selv har jeg kjøpt - og har mest lyst til å beholde den, men får se ann økonomien etter bryllupet (fattig student)
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #20 Skrevet 17. juli 2003 Har kjøpt kjole og har tenkt å klore meg fast i den! Null selging her i gården, og hvis min elskede ektemann på noe tidspunkt begynner å ymte frempå skal jeg minne ham på de fire tusen Tommy og Tigern tegneseriene hans.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå