Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 jeg og min kjære har vært sammen i et par måneder nå. jeg er nyforelsket og alt er bare kjempefint men det er noen småting... som blir veldig store siden de finner sted Hver dag.. Hva ville dere tenkt om slike ting, er det noe jeg kan ta opp med han uten at han føler seg hakket på f.eks? -når vi går sammen ute ved siden av hverandre, så går han mer og mer mot meg hele tiden, så jeg går på veggen (om jeg ikke flytter meg). Det virker som han ikke skjønner at jeg ikke kan gå igjennom vegger. Haha! Bagatell, men jævlig frustrerende siden han skal gå på meg hele tiden og dytte på meg. -når dette ble et irritasjonsmoment så har jeg begynt å irritere meg over måten han går generelt. han veiver noe jævlig med armene, og dytter på veska mi hele tiden (dere veit hvor frustrerende det er når noen går på dere? slik er han hele tiden med meg) -han raper når han spiser. ikke sånn nå har jeg spist rap, -det hadde vært helt greit.. men sånn se hvor høyt jeg klarer å rape-rap. -når vi er ute blandt folk så skal han prate så innmari med alle hele tiden. det virker som han tror han er kjempesosial og kjempebra. men jeg ser på de i kassene i butikker f.eks at de ler av han inni seg. og det gjør meg flau. -han lukter. jeg sier ikke at han lukter ille. men han lukter mann. skikkelig mann. er det feil av meg å be han dusje oftere? -når vi skal kose oss på kvelden med brus og potetgull, så tømmer han potetgullskålen på 10 min. kaster i seg hele posen. likeens med brusen. så jeg får et lite glass og noen biter potetgull. så jeg har prøvd å si: er du sulten? skal jeg lage noe mat til deg? men han bare gnafser i seg alt og sier "neida". -også er det det seksuelle da.. rett etter sex, så går han bare i dusjen. sånn jokkejokkejokke-komme-trekke seg ut og reise seg opp i samme sekund-gå i dusjen.. jeg ar prøvd å finne ut om det er noen spesiell grunn til at han går i dusjen med en gang.. men det virker ikke sånn.. nå er jeg ikke en slik en som vil kose i evigheter heller, men jeg vil gjerne slippe å føle meg bare som en han bruker, see? hvorfor irriterer jeg meg så fort over slike ting? blir så skuffet over meg selv, fordi rett før jeg ble sammen med han så var alt fint.. men med en gang vi fikk "tittelen" kjærester så har jeg begynt å irritere meg sånn. jeg mistenker at jeg kanskje ikke var helt klar for tittelen likevel, men jeg er ikke sikker. er det noen som har noen konstruktive synspunkter?
Ciara Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Konstruktivt råd: Si fra. Det er lov å be folk la være å rape eller ikke skyve deg bortover veien Mer skal ikke til!
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Konstruktivt råd: Si fra. Det er lov å be folk la være å rape eller ikke skyve deg bortover veien Mer skal ikke til! joda, jeg vet det... men det var liksom ikke irritasjonsmomentene i seg selv som var det store spørsmålet.. det var mer det med at hvorfor har jeg plutselig begynt å irritere meg så mye med en gang vi fikk den tittelen liksom?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 -også er det det seksuelle da.. rett etter sex, så går han bare i dusjen. sånn jokkejokkejokke-komme-trekke seg ut og reise seg opp i samme sekund-gå i dusjen.. jeg ar prøvd å finne ut om det er noen spesiell grunn til at han går i dusjen med en gang.. men det virker ikke sånn.. nå er jeg ikke en slik en som vil kose i evigheter heller, men jeg vil gjerne slippe å føle meg bare som en han bruker, see? Det var i en sex og singelliv episode. Første sesongen. Kom bare på det Men jeg skjønner godt at det irriterer deg. Kjæresten min har noen av tendensene din har. Før han møtte meg var det mye raping og promping blandt gutta. Jeg synes det er skikkelig ekkelt, så jeg har bedt han la være. Han lar være så langt det lar seg gjøre. Ellers så smatter han litt når han spiser(dette plager meg også), og det prøver han å la være, og dersom han gjør det igjen, sier jeg ifra og han skjerper seg. Det du må gjøre er å si ifra. Det er helt vanlig at hvis man legger spesielt merke til noe så blir det ekstra irriterende. Dette har jo ingenting med hans personlighet å gjøre, så han har ikke noe grunn til å bli sur for at du tar det opp heller. Så ta det opp på en fin måte
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Det var i en sex og singelliv episode. Første sesongen. Kom bare på det Men jeg skjønner godt at det irriterer deg. Kjæresten min har noen av tendensene din har. Før han møtte meg var det mye raping og promping blandt gutta. Jeg synes det er skikkelig ekkelt, så jeg har bedt han la være. Han lar være så langt det lar seg gjøre. Ellers så smatter han litt når han spiser(dette plager meg også), og det prøver han å la være, og dersom han gjør det igjen, sier jeg ifra og han skjerper seg. Det du må gjøre er å si ifra. Det er helt vanlig at hvis man legger spesielt merke til noe så blir det ekstra irriterende. Dette har jo ingenting med hans personlighet å gjøre, så han har ikke noe grunn til å bli sur for at du tar det opp heller. Så ta det opp på en fin måte takk men hvordan ber man noen om slike ting uten at han skal føle at jeg hakker på han da?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Si det rett ut, det er alltid det beste;) Kanksje på en litt tullete måte. Måtte flire litt, jeg hadde irritert meg over det samme! du kan feks dytte tilbake når han presser deg mot veggen, litt tullete, eller rett å slett gå på andre siden av han når du begynner å nærme deg veggen:P Når han veiver som verst med armene å dytter til veska di (sykt irriterende), kan du spørre om han vil holde den for deg siden han går å slår i den hele tiden!! Det med rapingen, "mmmmm deilig!! *grimase* Bestefarånde! med masse ferdigtygd mat mellom tennene...." Det med at han "tror han er noe" men ikke fungerer er litt vanskelig å hinte til om du ikke bare sier det rett ut.. Lukter mann eler bestefar? Mann er godt, om han lukter bestefar, kjøp parfyme til han! Grisk med potetgull og brus: Hastverk eller? Eller kjøp en pose til dere hver! Den er til deg, denne er til MEG! hehe;) Flere gutter dusjer rett etter sex, ha ett handkle ved siden av sengen å spør om han vil kose litt, for en gangs skyld? (Eller bare vær glad for at han endelig dusjer
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Si det rett ut, det er alltid det beste;) Kanksje på en litt tullete måte. Måtte flire litt, jeg hadde irritert meg over det samme! du kan feks dytte tilbake når han presser deg mot veggen, litt tullete, eller rett å slett gå på andre siden av han når du begynner å nærme deg veggen:P Når han veiver som verst med armene å dytter til veska di (sykt irriterende), kan du spørre om han vil holde den for deg siden han går å slår i den hele tiden!! Det med rapingen, "mmmmm deilig!! *grimase* Bestefarånde! med masse ferdigtygd mat mellom tennene...." Det med at han "tror han er noe" men ikke fungerer er litt vanskelig å hinte til om du ikke bare sier det rett ut.. Lukter mann eler bestefar? Mann er godt, om han lukter bestefar, kjøp parfyme til han! Grisk med potetgull og brus: Hastverk eller? Eller kjøp en pose til dere hver! Den er til deg, denne er til MEG! hehe;) Flere gutter dusjer rett etter sex, ha ett handkle ved siden av sengen å spør om han vil kose litt, for en gangs skyld? (Eller bare vær glad for at han endelig dusjer haha, bestefarånde! den skal jeg bruke
Ciara Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Det kan jo hende at du synes det er uvant og litt skummelt å ha kjæreste? Og det er kanskje ikke så rart? Det hender det tar litt tid å venne seg til å være veldig tett på andre mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 joda, jeg vet det... men det var liksom ikke irritasjonsmomentene i seg selv som var det store spørsmålet.. det var mer det med at hvorfor har jeg plutselig begynt å irritere meg så mye med en gang vi fikk den tittelen liksom? Synes egentlig ikke det er så rart at du irriterer deg over den fyren, jeg. En som ikke har sosiale antenner (over-sosial), og som dusjer! rett etter sex...?? Virker jo som om han føler seg skitten etter å hatt sex med deg da, siden han må rett i dusjen..... Jeg ville spurt ham rett ut om disse tingene. Bedre det, enn at irritasjonen din utvikler seg til en eksplosjon en dag.
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #10 Skrevet 24. mars 2009 Det kan jo hende at du synes det er uvant og litt skummelt å ha kjæreste? Og det er kanskje ikke så rart? Det hender det tar litt tid å venne seg til å være veldig tett på andre mennesker. men.. er det sånt som er veldig unormalt? er påenmåte redd for at jeg kanskje ikke er så forelsket som jeg trodde, siden jeg irriterer meg så fort.. nå skal det sies at jeg har vært singel i et år, men kun har trivdes med å være singel nå de siste 3-4 månedene.. også når jeg "endelig" trives, så får jeg meg kjæreste.. :S
Ciara Skrevet 24. mars 2009 #11 Skrevet 24. mars 2009 Det er ikke unormalt. Det eneste du kan gjøre er å slappe av som best du kan og se det an
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Du spør kjære medqvinde, og jeg skal svare. Du irriterer deg forsi underbevisstheten din forsøker å si deg noe. Noe veldig viktig som du må lytte til. Du vil egentlig ikke være sammen med denne mannen. Du irriterer deg over ting som ikke kommer til å bli mindre, men som er karaktertrekk hos han. Hvorfor ble dere egentlig kjærester?
yoga Skrevet 24. mars 2009 #13 Skrevet 24. mars 2009 -når vi skal kose oss på kvelden med brus og potetgull, så tømmer han potetgullskålen på 10 min. kaster i seg hele posen. likeens med brusen. så jeg får et lite glass og noen biter potetgull. så jeg har prøvd å si: er du sulten? skal jeg lage noe mat til deg? men han bare gnafser i seg alt og sier "neida". Måtte le litt da jeg leste akkurat dette. Det er akkurat som å lese om min kjære.. Nå har jeg faktisk begynt å sette snacksen ett annet sted hvis han begynner å ta helt av. Noe han ble letta for.. Og han har i senere tid begynt å gjøre det samme, hvis han selv merker at han kommer til å tømme bollen.. *applaus til han* Så kanskje det kan være en idè?? Jeg tror det er vanlig å finne slike irritasjonsmomenter hos sin kjære, jeg. Og det er ikke dermed sagt at dte er noe feil i deres relasjon eller hos deg. Hadde kanskje vært litt rart hvis en annen person du er så tett innpå, og tilbringer så mye tid med, ikke hadde noen sider du syntes litt mindre om? Kanskje når dere har vært sammen litt lenger, og du føler deg tryggere på deres relasjon og han, klarer å si ifra? Hvis ikke direkte, så kanskje på noen måter slik at han skjønner dine hint, eller at uvanen tar slutt av seg selv..
Gjest LanaLane Skrevet 24. mars 2009 #14 Skrevet 24. mars 2009 Du spør kjære medqvinde, og jeg skal svare. Du irriterer deg forsi underbevisstheten din forsøker å si deg noe. Noe veldig viktig som du må lytte til. Du vil egentlig ikke være sammen med denne mannen. Du irriterer deg over ting som ikke kommer til å bli mindre, men som er karaktertrekk hos han. Hvorfor ble dere egentlig kjærester? Huff, hvorfor skal alle si slikt med en gang noen har et problem med typen sin? Kjæresten min "dansegår" ser litt ut som John Travolta i Saturday Night Fever når han går nedover gata, jeg ler av det men jeg har lært meg å leve med det. Han pleide også å dytte meg nærmere og nærmere veggen, jeg begynte å dytte tilbake og etter et år eller så var han "avvent". Rapinga hadde jeg rett og slett sagt rett ut at var ekkelt og om han skulle fortsette med det så fikk han spise uten meg. Når det gjelder lukta, komplimenter ham hver gang han er nydusja og lukter godt, om det ikke hjelper, dra ham med deg i dusjen når du er på besøk. Voila, vinn vinn situasjon. Ang kosinga, her må du bare si at du trenger litt kos. Evt bli med han i dusjen. Inngå kompromiss, litt kosing, så dusjing. At han gjør deg flau i butikker må du nok bare leve med. Han liker det selv og da synes jeg han skal få fortsette med det. Det er ikke sikkert alle synes han er rar, noen synes HELT SIKKERT det er sjarmerende med en pratefant istedet for de innsunkne, surna kundene som er innom til tider de også. Men alt er KOMMUNIKASJON KOMMUNIKASJON KOMMUNIKASJON og KOMPROMISSER og til slutt det å RESPEKTERE at han gjør snåle ting til tider. Det kan være du gjør ting han synes er teit også men han lar være å si noe? Lykke til
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #15 Skrevet 24. mars 2009 Du spør kjære medqvinde, og jeg skal svare. Du irriterer deg forsi underbevisstheten din forsøker å si deg noe. Noe veldig viktig som du må lytte til. Du vil egentlig ikke være sammen med denne mannen. Du irriterer deg over ting som ikke kommer til å bli mindre, men som er karaktertrekk hos han. Hvorfor ble dere egentlig kjærester? Takk for korttenkt svar. Ethvert forhold har lit motgang og har usikre elementer. Det betyr ikke nødvendigvis at man må slå opp, såvidt jeg har skjønt. Jeg ble sammen med han fordi jeg digger han, er forelsket i han, syns han er fantastisk og ser for meg en fremtid med han. Ser også for meg han som en potensiell far til mine barn, og veit at han vil klaffe sammen med min familie. Derfor, blandt annet, ble vi kjærester. Likevel -som jeg allerede har nevnt, så kan man komme over elementer man er usikker på.
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #16 Skrevet 24. mars 2009 Huff, hvorfor skal alle si slikt med en gang noen har et problem med typen sin? Kjæresten min "dansegår" ser litt ut som John Travolta i Saturday Night Fever når han går nedover gata, jeg ler av det men jeg har lært meg å leve med det. Han pleide også å dytte meg nærmere og nærmere veggen, jeg begynte å dytte tilbake og etter et år eller så var han "avvent". Rapinga hadde jeg rett og slett sagt rett ut at var ekkelt og om han skulle fortsette med det så fikk han spise uten meg. Når det gjelder lukta, komplimenter ham hver gang han er nydusja og lukter godt, om det ikke hjelper, dra ham med deg i dusjen når du er på besøk. Voila, vinn vinn situasjon. Ang kosinga, her må du bare si at du trenger litt kos. Evt bli med han i dusjen. Inngå kompromiss, litt kosing, så dusjing. At han gjør deg flau i butikker må du nok bare leve med. Han liker det selv og da synes jeg han skal få fortsette med det. Det er ikke sikkert alle synes han er rar, noen synes HELT SIKKERT det er sjarmerende med en pratefant istedet for de innsunkne, surna kundene som er innom til tider de også. Men alt er KOMMUNIKASJON KOMMUNIKASJON KOMMUNIKASJON og KOMPROMISSER og til slutt det å RESPEKTERE at han gjør snåle ting til tider. Det kan være du gjør ting han synes er teit også men han lar være å si noe? Lykke til Tusen takk for et veldig bra inlegg
Gjest Gjest_Lynne_* Skrevet 24. mars 2009 #17 Skrevet 24. mars 2009 Synes absolutt ikke det er rart du irriterer deg over denne mannen, sånn som du beskriver han. Jeg hadde nok sunget fra for lenge siden! At han tar omtrent all potetgullen er frekt, og høylydt raping er respektløst. Og sexlivet som er noe av det viktigste i et forhold blir redusert til jukk-jukk-gå i dusjen!?! Nei, vet du hva - skjønner ikke at du tror det er DEG det er noe rart med her. Sett ned foten og si klart ifra - hvis du vil ha ham da.
Tanna Skrevet 24. mars 2009 #18 Skrevet 24. mars 2009 hmm ikke si alt på en gang da... da kan han jo få ideen at du egentlig ikke liker han? Ville tatt tiden til hjelp og tatt det litt og litt.
Nique Skrevet 24. mars 2009 #19 Skrevet 24. mars 2009 ta en ting om gangen, ikke eksploder med alt på en gang. De fleste mennesker takler ikke å få mye kritikk på en gang av ens kjære, for da blir alt så veldig personlig. ellers, lykke til, noe må du bare overse, andre ting kan avvendes, du får bare veie opp hva som er mest irriterende, og overse småtingene
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #20 Skrevet 25. mars 2009 Nå skal jeg gjøre det vi jenter alltid gjør: sammenligne med min egen kjæreste. ;-) Du må absolutt si fra til ham. Bare vær obs på: Si fra når dere begge er i godt humør og på tomannshånd. Formuler setninger i hodet før du snakker. Si gjerne noe positivt først, f.eks. "Jeg synes det er veldig hyggelig å gå tur med deg, men ikke så hyggelig når du presser meg mot veggen." Si det rett ut, men ikke på en slem måte. Husk at gutter ikke så ofte forstår hint. -når vi går sammen ute ved siden av hverandre, så går han mer og mer mot meg hele tiden, så jeg går på veggen (om jeg ikke flytter meg). Det virker som han ikke skjønner at jeg ikke kan gå igjennom vegger. Haha! Bagatell, men jævlig frustrerende siden han skal gå på meg hele tiden og dytte på meg. Da jeg begynte å date kjæresten min irriterte det meg noe jævlig at han alltid skulle vente på meg når vi var ute og gikk. Veldig hyggelig å gå sammen, altså, men av og til må man gå en og en for å komme forbi ting (veiarbeid, snøfonner osv.). Jeg sa fra at jeg fint kunne gå bak ham litt av og til, og når vi er ute hender det at jeg sier: "Ja, så gå da!" eller bare dytter ham litt i ryggen for å gi ham et hint om at han godt kan gå på litt. Du kan dytte tilbake. Ta et godt tak og dytt. -når dette ble et irritasjonsmoment så har jeg begynt å irritere meg over måten han går generelt. han veiver noe jævlig med armene, og dytter på veska mi hele tiden (dere veit hvor frustrerende det er når noen går på dere? slik er han hele tiden med meg) Hvis han slutter å gå på deg og dytte på veska di vil du sikkert ikke tenke mer over hvordan han går ellers. -han raper når han spiser. ikke sånn nå har jeg spist rap, -det hadde vært helt greit.. men sånn se hvor høyt jeg klarer å rape-rap. Si at det er helt greit å rape, men at det er forskjell på å slippe ut litt luft og å ta sats og presse det ut. Si at det er faktisk mulig, for du gjør det selv. -når vi er ute blandt folk så skal han prate så innmari med alle hele tiden. det virker som han tror han er kjempesosial og kjempebra. men jeg ser på de i kassene i butikker f.eks at de ler av han inni seg. og det gjør meg flau. Jeg vet ikke om det er så lett å gjøre noe med dette, og om det er nødvendig? Hvis det virkelig er sånn at han kommer med masse teite kommentarer osv. til betjeningen, kan du jo si fra f.eks. rett før dere går inn i en butikk: "Ikke snakk så mye med betjeningen, da..." Du kan også si at det er veldig hyggelig at han vil gå i butikker med deg, men at han kanskje kan snakke litt mindre med de som jobber der? -han lukter. jeg sier ikke at han lukter ille. men han lukter mann. skikkelig mann. er det feil av meg å be han dusje oftere? Neida. Menn svetter mye, og mange bør ta en kjapp dusj hver dag. Det er bedre at han tar en to minutters dusj hver dag enn at han "samler opp" og tar et kvarters dusj hver tredje dag... Jeg vet hva du mener, det lukter fort av sengetøy og brukte klær. :-P -når vi skal kose oss på kvelden med brus og potetgull, så tømmer han potetgullskålen på 10 min. kaster i seg hele posen. likeens med brusen. så jeg får et lite glass og noen biter potetgull. så jeg har prøvd å si: er du sulten? skal jeg lage noe mat til deg? men han bare gnafser i seg alt og sier "neida". Gi en porsjon til ham og en porsjon til deg. Lag like store porsjoner, og ikke gi ham mer. Ha brusen på gulvet ved siden av deg, så han ikke rekker den, men forsyn ham når han ber om det. Hvis han f.eks. sitter med øynene klistret på TV'en og hånda går i ett mellom potetgullbollen og munnen, kan du si at han kanskje kan roe litt ned på spisingen. Man trenger ikke å spise alt på en gang. -også er det det seksuelle da.. rett etter sex, så går han bare i dusjen. sånn jokkejokkejokke-komme-trekke seg ut og reise seg opp i samme sekund-gå i dusjen.. Si fra til ham at du gjerne vil kose litt med ham etter sex. Si at du syns det er så deilig å kose da, og at han lukter så godt da osv. Han går sikkert i dusjen fordi han føler seg svett og ekkel, dessuten er han jo da "ferdig". For mange jenter er det veldig viktig å kose litt etter sex. Det er visst bra for forholdet. ;-) hvorfor irriterer jeg meg så fort over slike ting? blir så skuffet over meg selv, fordi rett før jeg ble sammen med han så var alt fint.. men med en gang vi fikk "tittelen" kjærester så har jeg begynt å irritere meg sånn. jeg mistenker at jeg kanskje ikke var helt klar for tittelen likevel, men jeg er ikke sikker. Nei, det er ikke sikkert at du var helt klar for det. Det er viktig at du ikke er redd for å ta opp ting med ham selv om du skal være kjæresten hans og støtte ham osv. Hjelp til selvhjelp, heter det. ;-) OBS! Hvis du kommer med kritikk av ham, må du også tåle kritikk tilbake. Men du kan kreve å få kritikken på en ordentlig måte, og til riktig tid. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå