Gå til innhold

Hva gjør jeg med katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå solgt leiligheten vår, men ikke funnet oss noe ny....

Så hvis ikke det dukker opp en bra leilighet den neste mnd, må vi flytte hjem til foreldra våre.

Vi har en kastrert innekatt (han) på 2,5 år. Hvor skal vi gjøre av han?????

Mine foreldre har katt selv, og jeg aner ikke om de to kan gå sammen, men han har egen katteluke, og da vil jo pusen min komme seg ut også....

Den vi stikke av hvis den kommer hjem til svigers, og de er heller ikke spes. glad i katter... Har ingen venner som har mulighet eller ikke har sin egen katt...

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre, Han er babyen min og jeg vil at han skal ha det bra!! Kattepensjonat har jeg vurdert, men det blir fort veeeeldig dyrt, siden vi ikke vet hvor lang tid det er snakk om.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei du:))

det er ett par dager siden du skrev ser jeg, har du funnet noe løsning?

her er i allefall noen tips:

1: hviss det går an, kan du gjøre den til innekatt noen uker til dere finner ett nytt hjem, hviss foreldrene dine sier det er greit da.. det er jo bare å stenge katte luka, å slippe ut den andre katten når det trengs..

2: omplassere den, det kan være dyrt viss dere skal ha katten i gjenn senere,

men viss dere skal gi den bort er det bare å kontakte fod (foreningen for omplassering for dyr) de finner nye gode hjem.

3: hør med venner om de kan ha han en litn stund, der blir det vel også å være innekatt? (viss han stikker av lett tenker jeg på)

det letteste i sånne saker er uannsett å ta den me seg og ha han inne til det er klart det nye hjemmet, for han må jo venne seg til det nye hjemmet også, så da er det lønnsomt å ha kassen klar og la han gå på den en ukes tid.. (alt i fra katt til katt)

jeg skulle gjerne hjulpet deg selv, for jeg er så gla i katter, og vil ikke att de skal lide på noen måte! send en pm viss du trenger mere hjelp i allefall!!:D

Skrevet

hehe.. så på feil dato, så det nå at du skrev det i går..:))

Skrevet

Det finnes katteglade som er vant til å ha katter kun for en periode, så du kan jo forsøke å legge ut en annonse om at "i påvente av kjøp av ny leilighet så trenger vi noen til å ta vare på katten ". Det er jo ikke som å gi bort katten, og mange som sagt, er vant til at katten blir borte, da de kun er midlertidige hjem for dem og at de til slutt får et eget hjem. :)

Skrevet

hvis du får ha den hos foreldrene dine kan du ikke ha den på det rommet du event skal bo så lenge ?

når jeg har passet katten til mamma og pappa når de har hvert på ferie så har jeg stengt den inne på et rom som den har kunne hatt som sitt. det er fordi vi har 2 katter som ikke går overens. de flyr rett i hverandre. vi går bare inn til den mange ganger i løpet av dagen og koser og leker med den. så har den vann mat og do kasse på rommet.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Se om du finner noen som kan ha den i en liten stund bare. Skjekk omplaseringssider osv. og hør om de er villige til å " passe " katten din en stund. :)

Innlegg redigert.

vimse-mod.

Endret av vimse
Skrevet

Tusen takk for gode råd!

Jeg har heldigvis fortsatt 2 mnd på å finne en løsning!

Ser for meg at det kan bli vannskelig å ha en innekatt og en utekatt samtidig....

Skrevet
Tusen takk for gode råd!

Ser for meg at det kan bli vannskelig å ha en innekatt og en utekatt samtidig....

Når jeg er på ferie passer mine foreldre kattene mine. Mine foreldre har selv to utekatter, mens mine er innekatter, og det går helt fint :) Det er bare å holde katteluken stengt og slippe utekatten inn og ut når den vil. Håper du finner en løsning som gjør at du ikke må gi fra deg katten din i hvert fall!

Gjest Gjest_AnetteR_*
Skrevet
Tusen takk for gode råd!

Jeg ville tatt den med til foreldrene dine, og hatt den som innekatt en periode. Men jeg ville nok stengt den inne på ett, helst flere rom.

Jeg har to egne katter, som kommer og går. Men er også fosterhjem for DB og passer katter for venner i perioder. Måten jeg ordner det på er at jeg har deler av huset avstengt. Et soverom+en gang+et kontor. Her er ikke vinduer oppe, og mine katter kommer ikke inn.

Katten vil få mer selskap og mer plass enn på pensjonat. Den vil nok være sur en stund, men det er jo det beste for katten.

Skrevet

Høh, ser ikke at det der skal være noe problem. Vi har selv en gammel sterilisert kjette og i fjor sommer måtte min mormor og hennes hannkatt (ikke kastrert av forskjellige grunner) bo med oss i noen måneder. Min katt hater alle andre katter, men dette gikk helt greit. De byttet på å være innestengt på soverommene og vi måtte selvfølgelig passe på å sjonglere hvem som var ute og inne, men som oftest gikk det veldig bra. Det var ingen slosskamper, men litt møting i døren og fresing.

Ingen av dem går i kasse, begge måtte ut et par ganger om dagen. Dersom én ville være ute en natt så gikk den andre fritt i huset.

Det er ikke noe problem så lenge det er midlertidig. Det er ikke noe poeng i å krisemaksimere =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...