Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Hei! Jeg og min kjære skal en tur til Kristiansand i slutten av Mai. Skal ligge på Comfort hotell Skagerak, noen som vet noe om det hotellet...? Noen som har tips til hva som er verd å se og gjøre? Resturanter osv? Takk for svar
Anglofil Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Kristiansand er nydelig, tror dere vil kose dere der. Personlig har jeg forelsket meg fullstendig i byen og områdene rundt (spesielt siden min kjære studerer der). Vi pleier å spise på restaurant Vera i Markensgt., for der har de studentrabatt, vi tar oss gjerne en tur på kino, vandrer ofte i Posebyen, som den kalles ("gamlebyen" på en måte), besøke dyreparken, dra nedover til kaiområdene og restaurantene der - mange å velge mellom! Vi har også fått sansen for restaurant Olivia, som også ligger i Markensgt. Noen ganger tar vi turen bort til Sørlandsparken (nyåpnet handlegate) og Sørlandssenteret, hvor man kan shoppe litt om man får lyst til det. Det var det jeg kom på sånn i farta. Generelt har jeg egentlig bare likt å ta beina fatt, bare titte på den nydelige bebyggelsen, og virkelig nyte menneskene, og atmosfæren. Mvh Yvonne Endret 24. mars 2009 av Yvonne
Gjest lunsj Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Rusletur fra fiskebrygga og langs sjøen helt bort til bystranda. Fine parker, festningen, småbåthavn på den turen:) Og å spise på sjøboden(dyrt alternativ) eller kjøpe reker og spise med bena dinglende fra bryggekanten(billigere alternativ). Har dere bil denne helgen vil jeg anbefale en rusletur langs hamresanden. Det er liten vei å kjøre, men en av de herligste strendene i hele norge! Og så vakker natur det er der. Kjør til hamresanden camping og parker helt nede ved vannet. Gå helt rundt(lang deilig tur, spes i solnedgang) Det er også stor sjangs for å se et eller flere fly takse inn og "lande" på hodene deres, da kjevik flyplass ligger her. Desverre skal de bygge boligfelt her(!) så dette er en perle verdt å få med seg mens den ennå finnes! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå