Gå til innhold

Lave verdier av lymfocytter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at jeg har lave verdier av lymfocytter, men dette forteller meg ikke stort. Er det noen som vet hva det evt er en indikasjon på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Charming
Skrevet
Jeg har fått vite at jeg har lave verdier av lymfocytter, men dette forteller meg ikke stort. Er det noen som vet hva det evt er en indikasjon på?

Lymfosytter kan deles inn i T-lymfocytter, B-lymfocytter og NK-celler. T-og B-lymfocyttene har som funksjon å beskytte kroppen så ikke mikroorganismer som bakterier og virus osv får slå seg løs. Det er de som er ansvarlige for immunforsvaret.

Så jeg vil tro at hvis du har lave verdier av disse er du lettere utsatt for infeksjoner osv :O

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan ha sykdomsårsaker. Hva har legen din sagt, er det behov for å følge opp med flere prøver? Umulig å dra noen konklusjoner uten videre før du er undersøkt grundigere, hvis verdiene er så lave at det trengs.

Skrevet

Hvis du bare har fått beskjed om at verdiene er lave uten at det blir fulgt opp noe mer, er det sannsynligvis helt uten betydning.

Hva som menes med "lave" kan også være forskjellig - er det for lavt (da ville du nok fått beskjed), eller bare i nedre del av referanseområdet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...