Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Venninnen min snakker om at hun skulle ønske det var mulig å bosette seg 6 måneder i utlandet, og 6 måneder her. Men dette må da være klin umulig med tanke på å ha barn? Ihvertfall når de blir i skolealder? De forskjellige lendene kan da ikke ha samme fart på undervisningen? Barna er flerkulturelle og snakker språket til faren like godt som norsk.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hjemmeundervisning, med eller uten http://www.globalskolen.no/ eller andre opplegg. Får jeg noengang barn så blir noe liknende garantert vurdert.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Hjemmeundervisning, med eller uten http://www.globalskolen.no/ eller andre opplegg. Får jeg noengang barn så blir noe liknende garantert vurdert. Spennende! At dette er en reell muliughet har jeg ikke vært klar over. Jeg lever med en stoor drøm om å bo litt i utlandet og litt her hjemme og lurer absolutt på om dette kan være noe... Tusen takk for link + info
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Spennende! At dette er en reell muliughet har jeg ikke vært klar over. Jeg lever med en stoor drøm om å bo litt i utlandet og litt her hjemme og lurer absolutt på om dette kan være noe... Tusen takk for link + info Så lenge det er undervisningsplikt i Norge ( og ikke skoleplikt som mange tror) så er dette og lignende løsninger fullt mulig. Krever mer i enkelte tilfeller, men det kan fort være verdt det. Jeg er desverre for ung til at jeg fikk nyte godt av dette selv, men det er godt å se at det blir gradvis mer og mer valgfrihet og forenklet. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Så lenge det er undervisningsplikt i Norge ( og ikke skoleplikt som mange tror) så er dette og lignende løsninger fullt mulig. Krever mer i enkelte tilfeller, men det kan fort være verdt det. Jeg er desverre for ung til at jeg fikk nyte godt av dette selv, men det er godt å se at det blir gradvis mer og mer valgfrihet og forenklet. Lykke til Men sånn i forhold til barnet- som har en far fra ett annet land og dermed mye familie og "røtter" derifra, og samtidig mye her i Norge..hvordan tror dere de vil føle å bo halve året i nord og halve i sør? Selvfølgelig skal det tilrettelegges best mulig for barna..men tror dere det er ok å leve på den måten? At man får venner både her og der? Eller føles det mer opprivende og "slemt"? Husker selv at jeg som barn drømte om å få flytte til et annet land ofte..men det betyr jo ikke at det er like bra som jeg drømte om..
Rosalie Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Jeg kan ikke skjønne annet enn at det ikke kan være sunt for barna å vokse opp slik. De får aldri knyttet nære vennskap og kan aldri delta på fritidsaktiviteter på lik linje med andre, og må dermed bli utrolig rotløse.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Jeg kan ikke skjønne annet enn at det ikke kan være sunt for barna å vokse opp slik. De får aldri knyttet nære vennskap og kan aldri delta på fritidsaktiviteter på lik linje med andre, og må dermed bli utrolig rotløse. Det blir nok en helt annen livsstil ja, helt klart. Men jeg har troen på at ikke alt trenger å være etter "normalen". Ikke dermed sagt at jeg ville valgt dette selv, men er helt klart ikke totalt imot dette.
Leanne Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Hvis barna skal på 6 mnd i Norge - så 6 mnd i utlandet hele tiden - slik at de er 6 mnd her, 6 mnd der hvert år hele tiden synes jeg man bør prøve å få til en ordning med i alle fall en av skolene.. For skal barnet i tillegg få hjemme undervisning blir det veldig isolert - uansett hvor det er... Hvis det følger vanlig undervisning i Norge så kan det jo få med seg lekser og slikt til utlandet.. Og kanskje følge noen fag/dager på skolen i utlandet slik at det får venner der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå