Gjest Gjest_kari_* Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Hei!! Jeg har to spørsmål som jeg lurer på: 1: Hva synes dere er grei leggetid for en gutt på snart 14år i helgene? Han legger seg etter senkveld på fredag (dvs ca kl 2315) er det urimelig?? Mulig litt tidligere på lørdag da det som regel ikke er noe på tv. Hva med stesøster på snart 11år? Noen meninger? Eller hva ville dere gjort? 2: Er det "rart"/uetisk å la disse to barna dele hotellrom? Hotelrommet vil kun bli brukt som soverom, ikke oppholdsrom. Blir kjempeglad for tilbakemeldinger!!! Vi er litt uenige her, jeg og mannen....
Gjest missLady Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Om leggetid vet jeg ikke. Hvorfor i alle dager skal det være uetisk da?? Jeg og broren min delte rom hele tiden gjennom oppveksten da vi var på ferie..
Gjest Gjest_kari_* Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Takk for svar! Det er akkurat det jeg mener også skjønner du... Er litt uenig med mannen, som mener at gutten er litt for stor til å dele rom med sin stesøster på 11 år. Litt av argumentet hans er at de ikke er søsken...........
Gjest Charming Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Litt pussig argument av mannen din å komme med synes jeg. Hvis han mener de ikke kan ansees som søsken, hvorfor er da begge to med på noe som åpenbart er en FAMILIE-tur?
Heart7086 Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Hei!! Jeg har to spørsmål som jeg lurer på: 1: Hva synes dere er grei leggetid for en gutt på snart 14år i helgene? Han legger seg etter senkveld på fredag (dvs ca kl 2315) er det urimelig?? Mulig litt tidligere på lørdag da det som regel ikke er noe på tv. Hva med stesøster på snart 11år? Noen meninger? Eller hva ville dere gjort? 2: Er det "rart"/uetisk å la disse to barna dele hotellrom? Hotelrommet vil kun bli brukt som soverom, ikke oppholdsrom. Blir kjempeglad for tilbakemeldinger!!! Vi er litt uenige her, jeg og mannen.... Vi har en som nå er 13 år, han legger seg rundt 2300-2330 i helgene, noe tidligere på hverdager. Dette er noe han selv styrer og det funker bra. Vi har og en annen som nå er 11 år, og han blir trøtt rundt kl. 21 på hverdager og legger seg da. I helgene er det ca samme leggetid, men kan blir noe lengre om vi ser film og spiser litt sent(han har f.eks sett ihvertfall første del av politiskolen de siste lørdagene) Hvorfor skulle det være uetisk å dele hotellrom for de to? Det er jo da for noen få netter, på en ferie?? Nei, ser ingenting rart i det:)
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Det med leggetid kommer an på hvor opplagt han er og hvor mye søvn han trenger. Det er forskjellig fra person til person. Å legge seg rundt kl. 23 i helgene må vel være greit... Jeg kan ikke skjønne hvorfor 14-åringen og 11-åringen ikke kan dele hotellrom? Hva er mannen din redd for, at gutten skal forgripe seg på jenta?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Uetisk å dele rom? Da kommer jeg til å få store problemer om et par år, mine to kommer til å dele rom frem til jeg får råd til å kjøpe noe større. Og det tror jeg tar lang tid. At de ikke er "riktige" søsken mener jeg ikke har noe med saken å gjøre. Selv delte jeg rom på ferie med min stebror som er like gammel som meg, helt frem til vi ikke var med på ferie mer (rundt 18).
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #8 Skrevet 24. mars 2009 Hvis de to synes selv at det er greit å dele rom så synes jeg de skal få lov til det. Vil de ikke, så bør de få slippe så lenge det er mulig.
GlaJenta88 Skrevet 24. mars 2009 #9 Skrevet 24. mars 2009 Når det gjelder leggetid så synes jeg ikke at "etter Senkveld" er for sent. Synes det virker ganske så passe, jeg. Det er som andre sier, ganske så individuelt hvor mye søvn man trenger. Hvis gutten er opplagt og relativt tidlig oppe dagen etterpå, så er det nok hverken for sent eller urimelig. Andre familier jeg kjenner som har stesøsken, har mor og datter tatt det ene rommet og far og sønn det andre. Enkelt og greit. Dette tror jeg også går på tvers av stemor og stedatter/stefar og stesønn. Da kjører man heller på kjønn. Selv ser jeg ingen grunn til at de ikke kan dele rom heller. Selv om de er stesøsken, så er de jo søsken. Synes også det kan være opp til barna. Spør om de heller vil dele rom eller om de vil dele rom med en av foreldrene. Enkelt og greit. Enerom til barna har heller ikke vi i vår familie "tatt oss råd til".
Jinx82 Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Når jeg var 14 måtte jeg være hjemme til kl. 24.00 i helgene.. Kommer fra en liten plass, men likevel,- dette var ganske vanlig. Om jeg satt barnevakt for noen dro jeg hjem når de kom heim rundt kl. 03.30 (da stenger uteplassene), hvis jeg ikke valgte å sove over der.
Gjest Gjest_kari_* Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Takk for mange fine svar! Ang leggtider så er gutten langt i fra opplagt og klar for å stå opp før etter kl 11. Må han stå opp før er han vanskelig å snakke til den første timen! Derfor mener jeg det passe å legge seg mellom 23-23.30. Men det synes ikke mannen og gutten selv.... Vi får se hva vi gjør med hotelrommene... Håper og tror at mannen tar til fornuft og ikke har noen motsigelser på at de kan dele rom (ikke seng). I verste fall får jeg og jentungen dele rom og mannen og gutten dele rom. Hvor lenge før gutten mener dere at jentungen bør legge seg da??? Det er også et problem blitt, at han ikke føler han er oppe lenge nok etter at hun har lagt seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå