Gå til innhold

Den mystiske hamstervatten

Gjest Zlata

Anbefalte innlegg

Gjest Zlata

Noenganger føler jeg at jeg har kommet til Bitcheguiden Forum, ikke Kvinneguiden.. men det går vel ut på det samme :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zlata
Artig når slikt skjer :)

Men om jeg tror det er noe mer enn en tilfedighet? Neppe. Jeg tror på hjelpere ol, men at de skal legge seg opp i hamstervatt virker litt merkelig?

Ja, artig var det.. og bra for hamsteren ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke ut ifra noen ting. Men dette var det eneste forumet jeg følte jeg kunne legge det inn i. Hjelpere? Hva er det? Jeg er seriøst ute etter en forklaring, og har ike noen erfaring med hjelpere eller noe annet.

Men dersom dette bare var et pussig sammentreff, så trenger det jo ikke noen forklaring? Det er sikkert mange måter en pose med hamstervatt (jeg har aldri hørt ordet før) kan havne der noen trenger den akkurat den dagen. Men disse grunnene behøver ikke å være relatert til deg.

Det kan f.eks skyldes at en eller annen har mistet hamsteren sin, f.eks et barn, og foreldrene har bestemt seg for at dette barnet ikke skal ha noen ny hamster. Eller kanskje det nå har lagt sin elsk på gullfisk eller kaniner, slik at hamstervatten er blitt overflødig. Eller kanskje et par har slått opp, og den troløse tøsen som flyttet ut, la igjen hamstervatten sin, hvorpå eksen hennes kastet hele greia i raseri. Eller kanskje noen flytter til et nytt sted, og bestemmer seg for at en pose hamstervatt er overflødig bagasje og tar for stor plass i flyttelasset. Eller kanskje noen satte fra seg denne posen da de skulle hente posten sin, og ble så fortørnet over et av de brevene eller overskriften i avisen, at de helt glemte hamstervatten og strenet inn i leiligheten uten den. Eller X antall andre mulige forklaringer.

Folk trenger ting stadig vekk, enten det nå er hamstervatt eller tyllgardiner. Folk mister ting, kaster ting eller forlegger ting, stadig vekk, enten det nå er hamstervatt eller tyllgardiner. At de to overlapper en sjelden gang, slik at den dagen du tilfeldigvis trenger hamstervatt, så står det en pose ved siden av inngangen din, er ikke annet enn en tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
At de to overlapper en sjelden gang, slik at den dagen du tilfeldigvis trenger hamstervatt, så står det en pose ved siden av inngangen din, er ikke annet enn en tilfeldighet.

"JAMMEN, jeg tror det er mer mellom himmel og jord. Og dermed fungerer denne historien som bevis på det. Alt annet er så kjeeeeeeeeeedelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zlata
"JAMMEN, jeg tror det er mer mellom himmel og jord. Og dermed fungerer denne historien som bevis på det. Alt annet er så kjeeeeeeeeeedelig".

Tror du du er så jævla smart eller? Dette var dine ord, ikke mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hamstervatt, det er hjernemassen til oss skeptikere. Vi mister vatt når vi diskuterer her på KG, og da må vi kjøpe mer hjernemasse, aka hamstervatt, og fylle opp med.

Dette forklarer en hel del...

:ler:

Men jeg må også si at jeg lurer litt på prioriteringene til disse hjelperne når det er så mange mennesker i verden som trenger hjelp, og så bruker de tid på å trylle fram en pose hamstervatt. Er det i så fall fordi TS er en utrolig spesiell og viktig person at det er viktigere at hun slipper å gå en tur på butikken enn at barna i afrika slipper å dø av tørst og sult?

Eller skal det evt. være et tegn til TS så hun forstår at det finnes en gud? Da synes jeg i så fall at det er i overkant subtilt, og at tegnene har tapt seg litt siden tidene med brennende rosebusker og delte hav (eller hva det nå var).

Hjelperne er personlige. Zlata sine eventuelle hjelpere har da ingen ting med sultne barn i Afrika å gjøre...

Ellers vil jeg vel karakterisere dette som et heldig sammentreff for deg, Zlata, men litt uheldig for naboen som måtte ta en ekstra tur til butikken for å kjøpe ny vatt. Jeg for min del, tror ikke jeg ville tatt med meg posen inn - jeg ville antatt at noen hadde mistet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelperne er personlige. Zlata sine eventuelle hjelpere har da ingen ting med sultne barn i Afrika å gjøre...

Hvordan vet du at hjelperne er personlige? Det kommer vel helt an på hva man tror på? Ikke minst om man tror på hjelpere i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar utgangspunkt i det lille jeg har lest om mennesker som mener vi har hjelpere. Jeg har aldri hørt noen har sagt annet enn at de er personlige, og gjerne avdøde slektninger.

Om man ikke tror på hjelpere i det hele tatt, så bortfaller hele problemstillingen, da er det ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zlata
Dette forklarer en hel del...

Ellers vil jeg vel karakterisere dette som et heldig sammentreff for deg, Zlata, men litt uheldig for naboen som måtte ta en ekstra tur til butikken for å kjøpe ny vatt. Jeg for min del, tror ikke jeg ville tatt med meg posen inn - jeg ville antatt at noen hadde mistet den.

Som sagt vet jeg ingenting om hjelpere.

Men når posen ligger inne på min eiendom mellom min postkasse og min søppelkasse.. ja, da tar jeg den.

Jeg kjenner naboene, og de har ikke hamster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg så for meg søppelkassene her hos meg, vi har dem samlet i enden av veien, sammen med postkassene. Hvis de stod inne på din tomt, hvor bare du har postkasse og søppelkasse så stiller det seg litt annerledes.

Artig hendelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ha vore hjelperen til hamsteren...

Alt i alt så er det jo den som nyter godene av vatten!

Koslig historie, men om eg skal prøve å finne en logisk forklaring så må det bli at nokon har mistet sin hamstervatt - eller at vinden har tatt den og den har havnet utenfor huset ditt.

PS. du kan bruke vanlig "menneskebomull" til hamsteren dersom du går tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg kjenner naboene, og de har ikke hamster.

De kan ha passet en hamster.

Hva om du tar deg en liten runde blant naboene og spør dem om de har mistet en pose hamstervatt? Så kanskje du kan få litt fred i sjela rundt dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at hamstervatten har falt ut av noens pose, og så har noen andre funnet den, rett utenfor din innkjørsel og satt posen fra seg der.

Det tror jeg at jeg ville gjort. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zlata
Ah, jeg så for meg søppelkassene her hos meg, vi har dem samlet i enden av veien, sammen med postkassene. Hvis de stod inne på din tomt, hvor bare du har postkasse og søppelkasse så stiller det seg litt annerledes.

Artig hendelse :)

Nettopp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zlata
De kan ha passet en hamster.

Hva om du tar deg en liten runde blant naboene og spør dem om de har mistet en pose hamstervatt? Så kanskje du kan få litt fred i sjela rundt dette spørsmålet.

Jeg gjorde det, skjønner du. Ble ikke noe klokere av det, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zlata
Det kan jo ha vore hjelperen til hamsteren...

Alt i alt så er det jo den som nyter godene av vatten!

Koslig historie, men om eg skal prøve å finne en logisk forklaring så må det bli at nokon har mistet sin hamstervatt - eller at vinden har tatt den og den har havnet utenfor huset ditt.

PS. du kan bruke vanlig "menneskebomull" til hamsteren dersom du går tom.

Hjelperen til hamsteren ja, hehe. kanskje det:)

Ja, det har hendt jeg bruker vanlig bomull til ham, det er viktig at han har det mykt og godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...