Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maskinen min har oppført seg heller merkelig i det siste. Først ville den ikke laste personlige innstillinger. Ha nå opprettet ny admin.

Men nå er problemet; jeg finner ikke bildene mine!!!

Har kjørt både søk og utvidet søk (med "vis sjulte mapper/filer).

Fant ingen.

Men når jeg så i papirkurven fant jeg noen. Gjennopprettet mappen. Finner nå mappen m innhold når jeg kjører "søk"- men finner ikke mappen når jeg leter igjennom mappene mine.

Sikkert kronglete forklart, men men.

Er det noen som har forslag til andre søke/lete metoder?

På forhånd tusen tusen takk!

Skrevet

Du kan spesifisere hvilke typer filer du leter etter. Bildene dine er sikkert jpg-filer?

I så fall skriver du *.jpg i søkefeltet, så finner pcen alle *.jpg-filene du har,

Gjest Reveal ii
Skrevet

Takker for svar Sandra. Men det hjelper ikke...

PS; Har kjørt virusscan på maskina- fant ingen.

Skrevet

Jeg vil tippe den mappen tilhører den gamle adminbrukeren.

C:\Documents and Settings\gammeladmin\Mine dokumenter\Mine bilder kommer ikke til å stå som "Mine bilder" når du som nyadmin klikker på "Mine dokumenter", siden din nåværende "Mine dokumenter" har adresse C:\Documents and Settings\nyadmin\Mine dokumenter. Når du søker vil den derimot søke gjennom undermappene til både nyadmin og gammeladmin, derfor finner du bildene med søk.

Skrevet

Jeg leter og leter. Nærmeste jeg tilnå har kommet er under "mine siste dokumenter". Der ligger så vidt jeg kan se både mapper og filer- men når jeg dobbelttrykker på de får jeg beskjed om "manglende snarvei" og så starter den å søke. søker og søker....

Avbrøt nå søket- for å venstreklikke å se på egenskaper- om jeg kunne finne plasseringen der. Men da får jeg feilmelding og beskjed om manglende snarvei mangler- kontroller at mappe eksisterer blablabla...

Men jeg vet jo fortsatt ikke hvor jeg skal søke for å finne mappen....

Skrevet

Hvor mange brukermapper har du under Documents and settings? All users, din nåværende administrator og den gamle administratoren?

Skrevet (endret)

Har 7 mapper.

Nåværende admin, gamleadmin, gjestebruker, allusers, Default user, TEMP, og TEMP.XXXXX (x'ene står for navnet mitt).

Har nå begynt å gå igjennom absolutt alle mapper og undermapper og underundermapper. (Bruker nyadmin-brukeren nå)

Har skrudd av funksjonen "skjul mapper/filer"

Men det slo meg i stad; de bildene jeg fant igjen i papirkurven i sta er bilder jeg VET at jeg har slettet (for disse var dobbeltkopier).

Endret av Reveal
Skrevet

Finner du noe du kjenner igjen i gamleadmins Mine dokumenter? Du kan måtte endre tillatelser for å få adgang, det problemet får vi ta hvis det dukker opp.

Skrevet (endret)

Når jeg er inne på nåværede admin og ser på dokumentene under gamleadmin- da finner jeg bla et bilde jeg har mottatt for en stund siden...

Fant også noen musikkfiler.

PS: Når jeg nå på nye admin starter iTunes så starter den som "allerførste gang" og leter opp musikken jeg har på maskina. Da finner den ca 1900 sanger- som jeg ikke har sett snurten av mens jeg har lett rundt.

Endret av Reveal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...